Обзор total war saga: troy. миф против истории

Will there be any duelling mechanics like in Total War: THREE KINGDOMS?

A Total War Saga: TROY has its own unique take on hero versus hero combat which ensures that these colossal faceoffs are worthy of the Olympian gods. The new challenge battle ability taunts opposing characters into one-on-one combat, creating a circular battle area around them that prevents other units from intervening. Heroes engaged thus will fight using a series of spectacular matched animations. However, the mechanics are more freeform than THREE KINGDOMS’ ‘lock-in’ Duel mechanics, so heroes can be directed away from a Challenge without penalty after the Challenge effect has worn off.

战斗

游戏性

  • 对部队碰撞盒之间互动方式做出了众多修正与改进,使得部队在通过被敌方部队占领的地区时变得更为困难了,尤其是在选择了最高部队规模的情况下。之前在最高部队规模设置中,这种问题出现得最频繁(请注意,部队现在仍然有可能穿过敌军部队,这取决于其重量级别,但这会变得更困难,如此做的部队也会承受更多伤害)
  • 所有远程骑兵部队现在都能藏身于森林中了
  • 移除了亚马逊冠军勇士的藏身于森林特性(战车部队不应该能够藏身于森林)

战斗动画、美工和地形

  • 持矛骑兵不会再被割断手足了(仅限Blood & Glory拓展包)
  • 修复了部分亚马逊部队在特定的镜头距离下纹理变化的问题
  • 修复了英雄的模型在近战战车上消失不见的问题
  • 修复了战斗中人物的怒气条在被石头、山地、建筑或其他物体遮挡时仍然可见的问题

战斗平衡性调整

  • 不消耗怒气的英雄战斗能力不会再提供辉煌时刻点数
  • 达达尼亚暴徒部队现在拥有藏身于高草丛的特性
  • 达达尼亚帮会部队现在拥有藏身于高草丛的特性
  • 独眼巨人的生命值从15000降为14000
  • 独眼巨人的士气从90下调至65
  • 独眼巨人的攻击间隔从8上升为5.5
  • 独眼巨人的冲锋加成从50下调至40
  • 独眼巨人的野蛮狂怒能力现在会让独眼巨人进入狂暴状态
  • 独眼巨人的野蛮狂怒能力现在会降低自身25%而不是10%的近战防御
  • 独眼巨人的投掷巨石能力的基础伤害从550提升至650,但破甲伤害从400降低至200
  • 独眼巨人的投掷巨石能力现在最小距离为15米
  • 半人马的基础移动速度提升10%
  • 半人马的数量提升了
  • 鹰妖哈比在自定义战斗中的花费从650提升至850
  • 鹰妖恶魔在自定义战斗中的花费从900提升至1180
  • 所有巨人部队的生命值均提升20%左右
  • 库瑞忒斯的生命值提升10%
  • 库瑞忒斯的“盾墙阵型”能力现在也能将其护甲提升15
  • 塞壬诱惑能力的范围从100米提升至160米
  • 塞壬的投石伤害从18提升至24,投石的破甲伤害从7提升至14
  • 所有高级部队的基础士气都下调了大约5%到10%
  • 所有骑兵部队的基础移动速度提升8%
  • 所有骑兵部队的生命值提升15%
  • 所有战车部队的基础移动速度提升5%
  • 显耀克赫帕什战士的生命值降低10%
  • 显耀克赫帕什战士的破甲伤害从22降低至20
  • 克赫帕什战士的破甲伤害从20降低至18
  • 高级投石兵现在重装速度加快了
  • 所有投石兵的破甲伤害提升约5%
  • 塞壬诱惑能力的冷却时间从120降低至100
  • 塞壬诱惑能力的持续时间从45秒提升至60秒
  • 塞壬诱惑能力现在每次战斗只能用3次
  • 鹰妖哈比在自定义战斗中的限制从2提升到3
  • 鹰妖恶魔在自定义战斗中的限制从2降低到1
  • 达达尼亚冲击兵、达达尼亚卫士和无畏剑士在自定义战斗中的限制从2提升到3
  • 将特洛伊王子和特洛伊贵族的破甲伤害提升5%
  • 将特洛伊王子和特洛伊贵族的重装时间降低10%
  • 阿耳忒弥斯信众的破甲伤害提升5%
  • 阿耳忒弥斯信众的重装时间降低15%
  • 枪骑手的冲锋加成从25提升至45
  • 枪骑手、复仇女神、毁灭杀手、女战团和女骑手现在拥有挺进者特性
  • 战争骑手的远程伤害从10提升至15
  • 战争骑手的矢石数量从38降低至24
  • 提欧纳西斯的远程破甲伤害翻倍
  • 提欧纳西斯的矢石数量减半
  • 赫克托耳亲卫的盾牌格挡率从85%降低至65%
  • 赫克托耳亲卫的攻击从44降低至40
  • 赫克托耳亲卫的防御从60降低至55
  • 所有重装持矛步兵的近战攻击降低10%
  • 所有重装非持矛步兵的近战攻击降低5%
  • 所有双手棍棒部队的基础伤害增加15%
  • 所有双手长矛部队的破甲伤害增加5%
  • 所有双手斧头部队的基础伤害和破甲伤害增加5%

自定义战斗

  • 自定义战斗的可选地图中的法罗利亚已被移除,因为它和阿尔吉萨重复了
  • 为自定义战斗中的精英亚马逊部落添加了数量限制
  • 小幅提升了自定义战斗中通用亚马逊英雄的花费,使其与其他势力相匹配
  • 修复了退出自定义战斗后部队规模设置没有保存的问题
  • 在自定义和多人战斗中添加了一个可以开启无限部队上限的选项
  • 现在开启大规模军队选项可以正常提升部队上限了
  • 在自定义和多人战斗中添加了一个可以使所有势力征募所有神话部队的选项
  • 在自定义和多人战斗中添加了一个可以改变部队大小的选项
  • 修复了英雄和其他部队一起选中并升级时会出现V形标记的问题

ВОЗМОЖНОСТИ ИСТИНЫ ЗА МИФОМ

В дополнение к тому, что допускается взвешенное включение монстров (своего рода), истина команды TROY, стоящая за мифологическим подходом, также влияет на некоторые важные механические функции игры. Майя объясняет: 

«Подход, основанный на мифах, дает нам основу для реализации религии и убеждений как части нашей системы Божественной воли, где религиозные культы оказывают существенное влияние на игровой процесс — мало чем отличаясь от богов Илиады, которые вмешивались в человеческие дела. Это также дает нам возможность исследовать и конкретизировать противоборствующие фракции в стихотворении — троянцев и ликийцев — в свете исторических исследований лувийцев, фригийцев и влияния хеттов на западном побережье Анатолии. Например, мы представляем напряженность между братьями Парисом и Гектором как более практическое политическое соперничество за наследство престола Трои. Мы также исследуем некоторые более обоснованные интерпретации легенд в «Эпических миссиях» — уникальные цепочки миссий, которым должен следовать каждый из лидеров фракции, чтобы добиться «победы Гомера». »

Тем не менее, Майя отмечает, что — возможно, больше всего — правда, лежащая в основе мифического подхода, «позволяет нам сделать эту игру в этот период времени, предоставив нам инструменты для преодоления пробелов в историческом отчете. Это также помогает создать интересную основу для интерпретации мифов и легенд, а также для выявления скрытых за ними истин. И, в конце концов, он предоставляет разнообразие и выбор для тех, кто любит более или менее мифологию и фантастические элементы в своем бронзовом веке ».

Аристея

Герои принимают непосредственное участие в сражениях, и даже в одиночку способны уничтожить отдельные вражеские отряды. Но лучше всего персонаж работает в связке с определенным отрядом. Например, воитель Гектор отлично себя чувствует с тяжелой пехотой, а царевич Парис, вооруженный луком, может защищать городские стены вместе с другими стрелками.

По мере прохождения кампании полководец получает опыт и изучает все новые и новые способности. У каждого эпического героя своя линейка доступных навыков. Также персонаж может экипировать трофейную броню или оружие. В целом ролевая система почти не изменилась по сравнению с прошлыми частями.

Впрочем, кое-что новенькое разработчики все же припасли, а именно механику под названием «Аристея». В древнегреческой поэзии это слово означает особенно героические моменты в жизни каждого героя. В Total War Saga: Troy это мощные способности, которые можно использовать ближе к концу боя, когда герой набрал достаточно очков ярости. Очень часто «Аристея» либо завершает бой, либо становится его поворотной точкой.

ЭУХЕМЕРИЗМ И ПОДЛИННОСТЬ

Одним из ключевых столпов игр Total War является аутентичность — стремление создать «песочницу» игры таким образом, чтобы она была естественной и соответствовала ее истокам, а также учитывала все возможности, которые не обязательно происходили в истории.

Майя признает это, говоря: «Это важная задача — уловить дух источника, а также предоставить необходимую свободу игрового процесса, которая позволяет всему происходить. Так что я почувствовал облегчение, когда понял, что наш основательный подход к мифам не чужд пониманию классических греков их легендарного прошлого — наоборот, он действительно соответствует их собственному мышлению ».

Она добровольно предлагает сцену из Федра Платона, которая иллюстрирует это:

Федр  Но скажи мне, Сократ, во имя Зевса, ты действительно веришь, что легенда верна?Сократ  На самом деле, мне было бы неуместно отвергать это, как это делают наши интеллектуалы. Тогда я мог бы рассказать умную историю: я мог бы утверждать, что порыв Северного Ветра унес ее по камням, где она играла; и как только она была убита таким образом, люди сказали, что Борей увлек ее …

Этот рациональный подход к мифам также заложен в философию греческого мифографа Эухемера. Его подход — эухемеризм — вытекает из того, что мифы — это преувеличенные описания исторических персонажей и событий.

«Конечно, — отмечает Майя, — эухемеризм немного экстримален — он пытается рационально объяснить все мифы. Но это создает для нас интересную задачу при разработке Трои — попытаться раскрыть эту «умную историю», по словам Сократа, которая является возможным ядром истины, из которой выросли мифы и легенды. Это требует интересного сочетания циничного скептицизма — безжалостно анализировать и разрушать мифы — но также и симпатии к ним, чтобы сохранить их характеристики, а не отбросить их полностью ».

Assembly Kit

  • Assembly Kit custom maps are now marked with their own icon
  • Fixed an issue in the Assembly Kit Launcher where long mod names would cause versions and dates to misalign
  • Fixed a script_error triggering for missing infotext entries when selecting the settlement of Troy

英语

1.5.0更新是《A Total War Saga: TROY》的下一个重要更新,将与《Ajax & Diomedes》DLC和《Hephaestus》FLC一起推出。该更新修复了玩家在社区中提出的众多问题,也进行了许多平衡性调整、系统微调、稳定性调整和优化调整。

1.5.0更新补丁和FLC中的重要内容包括:

  • 赫淮斯托斯的加入
  • 阿伽门农将更频繁地在击败敌方势力后进行附庸操作(概率提高了200%)
  • 射手英雄现在可以在骑乘射手骏马和战马坐骑时享受到隐蔽(树林)和神射手能力带来的加成了
  • 修复了统计面板中不包括港口村镇战斗的问题
  • 修复了亚苏瓦盟势力机制UI中按文化和地域筛选时出现的问题
  • 为皮洛斯添加了丢失的名牌图标,提示您此处可以建造特殊建筑
  • 优化了选择大规模部队时,势力间冲突的表现
  • 现在部队在险恶地形上的冲锋速度会正确地有所降低了(战车部队向敌人冲锋的能力会在沼泽和森林地形中大幅削弱)
  • 修复了库瑞忒斯在使用盾墙能力后模型分裂的问题
  • 在游戏设置中添加了一个新选项,玩家可以选择是否在加载界面上显示“继续”按钮

Камень преткновения

Техническое исполнение игр Creative Assembly — это извечный камень преткновения для фанатов стратегий. Практически каждая часть серии Total War имеет те или иные проблемы, и «Троя» — не исключение. Мы играли в самую последнюю предрелизную версию из Epic Games Store, и она то и дело подтормаживала на довольно мощном компьютере с процессором Intel Core i7-9700F и видеокартой GTX 1070 Ti.

И это при том, что системные требования не изменились по сравнению с Total War: Three Kingdoms. Графика тоже на уровне «Трех королевств», разве что улучшилась детализация главных полководцев и некоторых других моделей. Конечно, в случае с прошлой игрой ситуацию исправили патчи и новые драйверы, но как так вышло, что игра с аналогичной картинкой тормозит на компьютере, который полностью соответствует рекомендованным системным требованиям?

Впрочем, никаких критических проблем в Total War Saga: Troy мы не заметили, хотя провели в игре больше двадцати часов. Ни вылетов, ни сбоев сохранений, ни серьезных багов в кампании. Просто будьте готовы, что до выхода патчей игра будет немного подтормаживать. Ровно настолько, чтобы это было заметно, но при этом не мешало комфортно играть.

***

Теперь понятно, почему на закрытом показе разработчики упорно обходили вниманием режим глобальной карты и другие классические механики. Дело в том, что Total War Saga: Troy сделана по тем же лекалам, что и прошлые части — Three Kingdoms и Thrones of Britannia

Увы, новизну нельзя отнести к сильным сторонам игры.

Конечно, тут есть и нововведения, но в основном они затрагивают определенные составляющие геймплея и мало влияют на общее впечатление. Главным преимуществом игры можно назвать сеттинг, который сочетает миф и историю, а также слегка обновленную боевую систему с большим разнообразием пехотных войск. Также здорово видеть в игре полную русскую локализацию и мультиплеер, который уже давно не меняется, но исправно поставляется вместе с игрой.

Впрочем, трудно требовать чего-то изысканного от бесплатной игры. А «Троя» именно такая, потому что завтра, в день релиза, ее будут раздавать в Epic Games Store всем желающим. Поэтому если вы в последние годы обходили проекты Creative Assembly стороной, то обязательно заберите Total War Saga: Troy. Эта игра ничем не уступает платным частям.

  • Нельзя пропустить: эпичную стратегию Total War Saga: Troy уже скоро раздадут на ПК всего за 24 часа
  • Троянский конь в деле: появился геймплей Total War Saga: Troy с осадой города
  • Превью Total War Saga: Troy — герои и монстры Троянской войны

战斗

游戏性

  • 掠袭骑手与猎骑手部队现在可以使用游击模式
  • 修复了在非常快速游戏速度下矢石数量无法正确更新的问题
  • 修复了攀爬梯子时人物会穿墙而过的问题
  • 修复了双击敌方英雄图标会使其在战斗中失去隐藏状态的问题
  • 修复了会造成射手诡诈师与射手突袭兵在自定义战斗中不需要额外成本的问题
  • 库瑞忒斯部队使用盾墙阵型能力时现在会有视觉效果了

用户界面/用户体验

  • 总览选项获得了一些呼声很高的改动:
    • 部队状态条现在也会显示/隐藏部队的生命条
    • 英雄肖像现在也会显示/隐藏所有部队图标,而不仅仅是英雄肖像
    • 关闭部队状态图标现在也会隐藏部队舷窗头像附近的三角形按钮(按下该按钮可现实状态图标)
  • 带有部队旗帜图例的教程提示的可见度现在与玩家选择的《Total War》等级挂钩:
    • 如果选择了新手难度,提示条会默认显示直至玩家将其关闭
    • 如果选择了告知我,提示条只会在第一场战役战斗中显示,随后就会关闭
    • 如果选择了别管我,提示条会默认关闭
    • 此外在教程战斗中,提示条总是会默认显示
    • 提示条的可见度可在总览面板里在战斗中随时打开或关闭
  • 修复了丧胆状态图标在效果失效后仍显示在部队旗帜上的问题
  • 修复了停止按钮的提示条在战斗中不可用的问题
  • 修复了战斗总览设置中的重置按钮不会将数值设置为默认值的问题
  • 修复了在战斗中一些占领点 – 城门会被错误地标注为堡垒瞭望塔的问题
  • 修复了下马、自由射击与游击模式的快捷键无法正常使用的问题
  • 移除了部队在自定义战斗中的收兵选项
  • 保存录像时,你现在可以正确编辑输入的文本了
  • 快捷键设置现在可以在战斗中重新绑定了

战斗平衡性调整

  • 重新平衡了希波吕忒射手战马的技能特化,现在它比射手骏马的版本更加强大了
  • 重新平衡了亚马逊诡诈师与奇袭者射手战马的技能特化,现在它比射手骏马的版本更加强大了
  • 现在所有英雄都可以在骑乘状态下使用辉煌时刻了
  • 亚马逊部队平衡调整:
    • 初启者的士气从50下调至45
    • 初启者的近战攻击从35下调至28
    • 初启者的近战防御从32下调至30
    • 女猎人与猎骑手的远程穿甲杀伤从24下调至19
    • 快速突袭部队速度从52下调至47
    • 女骑手的基础近战杀伤从30下调至26
    • 希波吕忒亲卫的基础远程杀伤从24下调至20,远程穿甲杀伤从12下调至11
  • 部队生命值低于50%后,血战到底能力现在会为部队提供+10近战攻击和+10近战防御(之前时+12近战攻击和+12近战防御)
  • 枪折刀尽能力提供的效果从15%降低到10%

Война как миф

На первый взгляд, Троянская война — это просто еще один конфликт в Средиземноморье. В Древнем мире распри случались постоянно, однако эта война сильно отличается от остальных. Дело в том, что никто точно не знает, была ли Троянская война вообще. Практически все сведения о ней историки почерпнули из поэм Гомера — «Илиады» и «Одиссеи».

То есть почти все, что мы знаем о Троянской войне, взято из художественного фольклора, где по большей части господствуют мифы и метафорические герои. И хотя сами греки уверены, что война все-таки была, современные ученые не могут дать однозначного ответа. Так что вместо исторических хроник, разработчики взяли за основу поэмы Гомера. Именно этим «Троя» отличается от других, нарочито исторических, частей серии.

Елена уже до этого фигурировала в мифах, причем тоже в качестве жертвы похищения: будучи ребенком, Елена была украдена ТесеемЕлена уже до этого фигурировала в мифах, причем тоже в качестве жертвы похищения: будучи ребенком, Елена была украдена Тесеем

Если кратко, Троянская война началась из-за того, что Парис, сын царя Трои, выкрал Елену, супругу правителя Спарты. Чтобы отомстить, спартанцы заручились поддержкой других данайцев и пошли войной на восток, к Трое.

Launcher

  • Updated the launcher app icon to ensure proper visibility on desktop, taskbar, and explorer
  • Fixed an issue where the buttons at the top half of the launcher did not have a hover state
  • Fixed an issue in the launcher where text in Italian, Russian and Spanish would overlap and bleed out
  • Fixed an issue in the launcher where dropdown menus’ text would become too big and bleed out when Windows’ text size was set on more than 150%
  • Fixed an issue in the launcher where text would be cut and obfuscated by other components when Windows’ text size was set on more than 150%
  • Fixed an issue in the launcher where text on the Play button would become too big and bleed out when Windows’ text size was set on more than 150%
  • Introduced various improvements to the launcher’s UI to ensure proper resizing and displaying on both 2K and 4K monitors and various other UI scales

Gameplay[]

The Greek gods featured in Troy can influence the game in similar ways to their Homeric counterparts, with their influence spanning entire factions, rather than directly intervening on the battlefield. Gaining favour with the different gods requires players to invest time or sacrifice resources, but also provides various benefits as the game progresses.

Although there is little documentation of Bronze Age naval warfare, naval combat has been included in the form of island battles, inspired by that featured in Total War: Warhammer II – Curse of the Vampire Coast. The Greek god Poseidon will play a major role in these battles.

Hector, Achilles and the Minotaur.

Hero versus hero combat has been implemented in Troy, wherein two fighting heroes will be given room by nearby units, creating a circular battle area and preventing other units from intervening. Some heroes have an active battle ability called Divine Challenge, which taunts opposing characters into one-on-one combat. Eight heroes are included in the game, such as the Greek champion- Achilles, and the Prince of Troy- Hector.

A Trojan horse mechanic plays a major role within the campaign, appearing in the campaign at specific moments, and providing significant bonuses to players should it be acted upon quickly enough.

Troy introduces a new multiple resource economy that reflects the advancing pre-monetary barter economy of the Bronze Age setting. The five different resources are food, wood, stone, bronze, and gold, which can be found within different regions to varying degrees of scarcity. Food and wood are used to recruit early game units and construct simple buildings, whereas more formidable structures will require stone, and higher tier units will require bronze. Gold is vital for trade due to its universal rarity.

The diplomacy system in Troy builds on that featured in Total War: Three Kingdoms, allowing you to appease allies, your enemies in their place, allowing the player to change the entire course of the Trojan war. Other new diplomatic features which are unique to Troy will also be introduced.

Game modes

Troy features 3 campaign game modes. Two of which come with the base game and the third, Mythological mode becomes available with the acquisition of the Mythos Expansion Pack. Initially Troy launched with just a single campaign mode, the Truth Behind the Myth. The other two modes were added with the launch of the Patch 1.6.0 and the Mythos Expansion Pack.

Historical Truth Behind the Myth Mythological
  • Heroes charge into battle accompanied by a unit of capable bodyguards.
  • Praying to the gods of Olympus results in passive effects tailored to historical reality.
  • No mythic units. All units are grounded in reality.
  • Heroes charge into battle as single entities, inspired by their heroic feats.
  • The gods of Olympus bestow passive support in battle and grant access to unique units.
  • Mythic units are interpretations of legend.(such as the Minotaur, a mighty bandit king with a bull’s skull helmet)
  • Heroes charge into battle as single entities, inspired by their heroic feats.
  • The gods of Olympus take an active part in the conflict and provide unique god-like battle abilities.
  • Creatures of myth enter the battlefield.(such as swift centaurs, flying harpies and the mighty cyclops)
  • Embark on expeditions in search of mythic monsters to recruit them.(such as the immortal Hydra, the Griffin Patriarch and fearsome Cerberus)

Campaign Balance Changes

  • The Descendant of Zeus trait now gives 40 to a Hero’s melee damage instead of 4
  • The gold granted by Gift of Gold in The Pharaoh’s Gift dilemma has been reduced from 250 to 150
  • Now all playable factions have unique 20-unit garrisons of late-game units while occupying the city of Troy
  • Envoys recruitment cost effects have been toned down to prevent an exploit that meant players could recruit army units for free
  • The Lament Your Fate option in the A Destiny Ordained dilemma for Achilles now provides +70 favour to Zeus so it’s more appealing with the Divine Will thresholds
  • The Ellopian army, which provides the initial battle challenge for Achilles, has had its units decreased by four, making the early progress of this faction easier
  •  Poison the Well spy action is balanced to inflict modest but effective damage to both Heroes and army units

Campaign AI Changes

  • Before the Story/Sandbox dilemma is spawned, factions now should act more in line with their initial starting setup (they honour their initial treaties)
  • Choosing Story on the Story/Sandbox dilemma should enable Pillar boosts not only to the player Alliance but to the enemy Alliance as well
  • All factions will try and facilitate the Danaan/Trojan conflict slightly earlier
  • The AI prioritises recruitment for garrisoned AI armies instead of armies on the field
  • Increased the AI’s priority on garrisoning armies that are recruiting or about to recruit, instead of recruiting next to a region that already has a garrisoned army
  • The priority of some tier 2 units for AI recruitment has been slightly increased
  • The priority of some tier 1 units in the early game has been slightly decreased
  • The priority of tier 1 units post turn 70 has been significantly decreased

Battle balance changes

  • All Hero chariot mounts have had their cost increased by 150 in custom battles
  • All Archer Heroes have had their Armour Piercing Damage reduced by 20%
  • All Javelin Units (excluding mythic units) have had their Armour Piercing Damage increased by 10%
  • All Slinger Units have had their reload speed decreased by 7-8%
  • All Chariots have had their Turn Speed reduced by 50%
  • Trojan Nobles and Trojan Princes have had their ammo increased from 26 to 32
  • Trojan Nobles and Trojan Princes have had their Health increased by 10%
  • Trojan Nobles have had their range increased from 165 to 180
  • Trojan Princes have had their range increased from 180 to 190
  • Agamemnon’s Guards and Companions have had their Health increased by 10%
  • Agamemnon’s Guards and Companions have had their Armour Piercing Damage increased by 10%
  • Agamemnon’s Guards and Companions will now have a slight bonus when fighting Heroes
  • Hippolyta’s Chosen Armour Piercing Damage has been increased by 25%
  • Korynites have had their Armour increased from 35 to 45
  • Hippotoxotai have had their Morale increased from 50 to 60 and their Armour increased from 30 to 40
  • Toxoannases have had their Damage and Armour Piercing damage increased by roughly 20%
  • Furies have had their Health increased by 10%
  • Furies have had their Armour Piercing damage increased from 13 to 17
  • Hippomachoi have had their Health increased by 15%
  • Hippomachoi have had their Armour increased from 40 to 50
  • Horsewomen have had their Armour increased from 30 to 35
  • Horsewomen have had their Armour Piercing Damage increased from 10 to 12
  • Styganores have had their Armour Piercing Damage increased from 8 to 12
  • Locrian Slingers have had their Damage reduced by 20%
  • Locrian Slingers and Veteran Locrian Slingers have had their Armour Piercing Damage reduced by 15%
  • Locrian Slingers Range has been reduced from 190 to 180
  • Veteran Locrian Slingers Range has been increased from 180 to 190
  • Heels of Hermes unit ability will now increase the speed of units by 15% down from 25%

Campaign

General

  • Fixed an issue where the hostile agent activity events for Orion contained the rank element on his unit card
  • The size of the filename input field when saving a game has been increased (player and faction names have been repositioned to avoid text bleed)

Diplomacy      

  • Fixed an issue were both regions were showing up in Your Offers/Your Demands after deselecting player’s and selecting AI’s region in Trade window
  • Fixed an issue where the resource filter was incorrectly appearing after declaring war
  • Reliability warning now properly appears when player is proposing a counteroffer
  • Fixed an issue where Quick Deal evaluations in the faction list were not matching the actual evaluations when starting a negotiation

Buildings

  • Fixed an issue where the horde building controls could be toggled in the building browser with their respective hotkeys
  • Fixed issue where building tooltips from the building browser remained active in Campaign when exiting with the escape key
  • Changed horde armies’ and buildings’ behaviour so that when a horde army is wiped out the buildings it contained are saved to its commanding Hero in case they were immortal and were wounded instead of killed (the Hero will be available for recruitment again in a few turns)
    • If the player creates a new horde army with the Hero, their army will have the set of building in question
    • In case said Hero replaces a Hero already on the field, the player will be warned that buildings will be replaced as well

Skills, Actions, and Abilities

Heavy Weapon skill specialization changed to provide +30% armour penetration (the armour penetration bonus of the specialization stacks with the one provided by the base skill)

UI/UX

Fixed a visual bug with post-battle animations where the left hand of an archer Hero remained unnaturally open at the end of multiple matched combat animations

Ахиллес (Фтия)[править | править код]

В составе армии Ахиллеса присутствуют универсальные, быстрые и манёвренные отряды. Он также обладает наибольшим числом уникальных отрядов среди прочих героев.

Пехотаправить | править код

Название Тип Класс
Ополчение Пехота с дубинками и щитами Лёгкий
Юные солдаты с копьями Пехота с двуручными копьями Лёгкий
Копьеносцы Пехота с копьями и щитами Средний
Лёгкие мечники Пехота с мечами и щитами Лёгкий
Эгинские бегуны Пехота с мечами и щитами Лёгкий
Фтийские солдаты с копьями Пехота с копьями и щитами Тяжёлый
Славные воины с дубинками Пехота с двуручными дубинками Средний
Фтийские заступники Пехота с дубинками и щитами Тяжёлый
Фессалийская морская пехота Пехота с двуручными копьями Лёгкий
Тяжёлые мечники Пехота с мечами и щитами Тяжёлый
Славные фтийские копьеносцы Пехота с копьями и щитами Тяжёлый
Пелагические фесаллийцы Пехота с двуручными копьями Средний
Мирмидонские копьеносцы Пехота с копьями и щитами Средний
Мирмидонские мечники Пехота с мечами и щитами Средний

Стрелковая пехотаправить | править код

Название Тип Класс
Ахейские пращники Пехота с пращами Лёгкий
Метатели дротиков Пехота с дротиками Лёгкий
Лучники Лучники-пехотинцы Лёгкий
Эгинские метатели дротиков Пехота с дротиками Лёгкий
Метатели тяжёлых дротиков Пехота с дротиками Тяжёлый
Славные бронированные пращники Пехота с пращами Средний
Тяжёлые ахейские лучники Лучники-пехотинцы Средний

Всадники и колесницыправить | править код

Название Тип Класс
Колесницы Колесница воина с двуручным копьём Средняя колесница
Прочные колесницы Колесница воина с двуручным копьём Тяжёлая колесница

Мифические существаправить | править код

Название Тип Класс
Авангард гигантов Пехота с дубинками и щитами Лёгкий
Дикие кентавры-воины Всадники с копьями и щитами Тяжёлая конница
Бронированные гиганты-копьеносцы Пехота с копьями и щитами Тяжёлый
Кентавры-заступники Всадники с копьями и щитами Тяжёлая конница
Кентавры-старейшины Конные лучники Средняя конница
Гиганты-заступники Пехота с двуручными дубинками Тяжёлый
Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *

Adblock
detector