Commencement

Lore

She gracefully jumped off the roof of the building, plummeting to the alley below. She rolled into a handspring, vaulting through a broken window into the abandoned warehouse inside. Years of navigating the streets kept her body strong - and her mind sharp.

She held her breath as police ran past, looking for the jewel thief. She may have to maintain this position for a few hours - but she’s used to it.

Amiera was infamous in this city – and for her infamy, she racked up a significant bounty. Was it thirty-thousand credits now? Forty? She let out a small smile. That bounty was nothing compared to the treasure she held in her hands. This jewel could sell for a million credits - no, more. Tens of millions. This was one of the last few prismatic amethysts still left in the world. She clutched the stone closer to her chest.

The police seemed persistent this time. Amiera was fine with that - all she had to do was wait. She slowed down the pace of her breathing - she may be here for a few days.

At least, that’s what she thought - before a flurry of laser arrows pierced her brain, killing her instantly.

//-----------------------------------//

20,000 CREDITS HAVE BEEN DEPOSITED TO YOUR ACCOUNT

GOOD HUNTING

Митрикс — Фаза 2

После того, как вы завершите первую фазу Митрикса, он на время отступит из битвы, позволив своей Лунной Химере вместо этого сразиться с вами.

Лунный химерный голем — Голем — самый крупный член семейства лунных химер и, по иронии судьбы, наименее опасный. Их единственная атака — запустить серию медленно летящих ракет, которых легко избежать, уклонившись

Однако они сильно бьют, поэтому важно следить за тем, куда идут их выстрелы.
Lunar Chimera Wisp — Огонь, с другой стороны, самый опасный из трех, имея способность атаковать с помощью скорострельного выстрела, который разорвет ваше здоровье. Он также может выстрелить очень разрушительной бомбой, которая будет отслеживать вас, когда вы двигаетесь
Им следует уделять первоочередное внимание.

Lunar Chimera Exploder — Exploder маленький, быстрый и будет стрелять в вас очередями, которые наносят умеренный урон

Самая большая угроза, которую они представляют, заключается в том, что при этом они взорвутся вскоре после смерти , оставив на земле очень разрушительную область на короткое время.

В начале этой фазы вокруг арены вырастут несколько столбов, и эти столбы можно использовать в качестве укрытия от Лунной химеры, если вам понадобится передышка.

Зеленые предметы (необычные)

Изображение
Название
Описание

Разблокировка

Восковая перепелка

Прыгая во время бега вас подбрасывает вперед на +10 м. за шт.

Достичь +300% скорости передвижения (в том числе и бег)

Наплечник берсерка

Убийство 3 врагов за 1 секунду вводит вас в бешенство на 6 сек. (+4 сек. за шт.), увеличивает скорость передвижения на 50% и скорость атаки на 100%

Зарядите телепорт, имея меньше 10% здоровья

Блуждающий огонек

При убийстве врага появляется столб лавы, который в радиусе 12 м. (+2.4м за шт.) наносит 350% (+280% за шт.) базового урона

Открыт изначально

Инстинкты хищника

Критический удар увеличивает скорость атаки на 10% на короткое время. Максимум 30% (+20% за шт.) скорости атаки

Достичь +200% скорости атаки

Перо хопа
Дает +1 прыжок за шт.

Открыт изначально

Красный хлыст
Увеличивает скорость передвижения на +30% за шт. вне боя
Открыт изначально

Укулеле
Каждая атака имеет 25% шанс выпустить цепную молнию, которая наносит 80% урона 3 целям (+2 за шт.) в радиусе 20 м. (+2м за шт.)
Открыт изначально

Метка смерти
Враги с 4 или более ослаблениями отмечаются меткой смерти. Получаемый ими урон от всех источников +50 за шт. на 7 секунд
Открыт изначально

Старый боевой набор скрытности

При получении урона есть шанс получить +40% скорости передвижения и невидимость на 3 сек. (+1.5 сек. за шт.). Чем больше урона вы получили, тем больше шанс

Открыт изначально

Щит розы
Увеличение брони во время бега на +30 ед. за шт.

Открыт изначально

Серп жнеца

Дает 5% критического удара. Критический удар лечит на 8 (+4 за шт.) единиц

Пройдите призматическое испытание

Браслет рунальда
Попадание наносит по врагам 400% и взрывается нанося 250%(+250% урона за шт.), замедляя на 80% длится 3 сек. (+3 сек. за шт.). Заряжается каждые 10 сек.
Найдите и убейте Кьяро и Рунальда в потайной комнате на Заброшенном акведуке

Браслет кьяро
Попадание наносит по врагам 400% и взрывается нанося 300%(+300% урона за шт). Заряжается каждые 10 секунд
Найдите и убейте Кьяро и Рунальда в потайной комнате на Заброшенном акведуке

Топливная батарея
Дает +1 за шт. заряд для активного предмета, а так же уменьшает его время перезарядки на +15% за шт.
Подобрать пять разных типов снаряжения

Семя кровосос
Каждая атака восстанавливает вам +1 ед. за шт. здоровья
Открыт изначально

Инъекция
Убийство врага дает +1 за шт. единицу здоровья навсегда, максимум добавляет +100 ед. за шт. здоровья
Убейте 3000 врагов

Хроноштучка
Замедляет врагов на 60% на +2 сек. за шт.

Открыт изначально

Atg missile mk. 1
Каждая атака имеет 10% шанс выпустить самонаводящуюся ракету, которая наносит +300% за шт. урона
Открыт изначально

Полип спрута
При активации интерактива призывает турель атакующая ближайших врагов +100% за шт. скорость атаки. Живет 30 секунд
Активируйте 6 турелей за забег

Патронташ
Дает шанс 18% (+10% за шт.) после убийства врага выронить коробку с патронами, которая перезаряжает все способности
Открыт изначально

Старинная гильотина
Мгновенно убивает Элитных монстров, у которых осталось меньше +20% за шт. здоровья.
Победите 500 элитных монстров

Боевой рог
При использовании снаряжения вы получаете 70% к скорости атаки на 8 сек. (+4 сек. за шт.).
Используйте 3 святилища Битвы на одном уровне

Лептонная ромашка
Устраивает исцеляющий взрыв во время зарядки телепорта и исцеляет союзников в радиусе портала на 50% от их макс. запаса здоровья. Срабатывает +1 за шт. раз
Открыт изначально

Колючая проволка
При получении урона выпускает шквал лезвий, наносящих 160% урона. Поражается до 5 (+2 за шт.) целей в радиусе 25 м. (+10м за шт.)
Открыт изначально

Фолиант гора

+4% за шт. вероятность получения сокровища стоимостью 25$ при убийстве. Награда увеличивается со сложностью

Открыт изначально

Список заданий

Название — Описание — Награда

  1. Keyed Up — Победить босса Teleporter за 15 секунд или меньше — Rusted Key
  2. «Is This Bugged?» — Провалить Shrine of Chance 3 раза подряд — Paul’s Goat Hoof
  3. …Maybe One More. — Создать один и тот же предмет 7 раз подряд на 3D принтере — Bundle of Fireworks
  4. The Basics — открыть 10 уникальных белых предметов — Crowbar
  5. Learning Process — Погибнуть 5 раз — Tougher Times
  6. Advancement — Завершить ивент Teleporter — Armor-Piercing Rounds
  7. Flawless — Полностью зарядить Teleporter без ударов — Backup Magazine
  8. Elite Slayer — Победить элитного монстра (Elite-type monster) — Medkit
  9. Rapidfire — Получить прибавку к скорости атаки +200% (attack speed) — Predatory Instincts
  10. Experimenting — Подобрать 5 разных видов экипировки — Fuel Cell
  11. Death Do Us Part — Открыть скрытую комнату в Abandoned Aqueduct — Runald’s Band & Kjaro’s Band
  12. Slaughter — Победить 3000 противников — Infusion
  13. Prismatically Aligned — Завершить испытание Prismatic Trial — Harvester’s Scythe
  14. Going Fast Recommended — Получить прибавку к скорости передвижения +300% — Wax Quail
  15. Glorious Battle — Зарядить телепорт с менее 10% здоровья — Berzerker’s Pauldron
  16. Deja Vu? — Вернуться к первому этапу — Sentient Meat Hook
  17. The Lone Survivor — Оставаться в живых в течение 30 минут подряд — Dio’s Best Friend
  18. Macho — Нанести 5000 урона за один выстрел — Unstable Tesla Coil
  19. Deicide — Победить элитного босса на сложности Monsoon — Brainstalks
  20. Newtist — Найти и активировать 8 уникальных алтарей (Newt Altars) — Soulbound Catalyst
  21. Her Concepts — Найти алтарь на N’kuhana — N’kuhana’s Opinion
  22. Naturopath — Без лечения, достичь и завершить третий ивент Телепортера (Teleporter) — Rejuvenation Rack
  23. The Long Road — Завершить 20 этапов в одиночном прохождении — 57 Leaf Clover
  24. The Demons And The Crabs — Убить 20 крабов (Hermit Crabs), отгоняя их от края карты — Gesture of the Drowned
  25. Multikill! — Убить 15 противников одновременно — Helfire Tincture
  26. Moon Worshipper — Нести 5 лунных предметов (Lunar items) в одиночном прохождении — Glowing Meteorite
  27. One with the Woods — Полностью улучшить храм (Shrine of the Woods) — Gnarled Woodsprite
  28. Mechanic — Починить 30 дронов или туррелей — The Back-up
  29. Bookworm — Собрать 10 логов монстров (Monster or Environment Logs) — Radar Scanner
  30. — Открыть сундук (Timed Security Chest) на Rallypoint Delta — Preon Accumulator
  31. Ascendant — Победить босса Телепортера (Teleporter bosses) после активации 2 храмов гор (Shrines of the Mountain) — Royal Capacitor
  32. Funded! — накопить $30,480 золота — The Crowdfunder
  33. Pause. — Освободить выжившего, застывшего во времени — Artificer
  34. Engineering Perfection — Завершить 30 этапов — Engineer
  35. Warrior — Добраться и завершить третий ивент Телепортера (3rd Teleporter event) без смертей — Huntress
  36. Verified — Завершить первый ивент Телепортера (Teleporter event) 5 раз — MUL-T
  37. True Respite — Уничтожить себя на Обелиске — Mercenary

Как видите, многие из этих достижений вы получите, просто поиграв в игру некоторое время. Тем не менее, некоторые из этих задач могут быть довольно сложными для выполнения. Рассмотрим подробно некоторые из них ниже.

Version History

Anniversary Update
  • Quality of Life
    • Graphics Updates
Early Access Content Update 5
  • Gameplay Changes
    • Slightly reworked . The goal is to fix inconsistencies and make it actually protect you from one-shots — while also fixing some abuse cases with curse.
      • The threshold for OSP is now displayed on the healthbar with a faint graphic.
      • Now has a lingering 0.1s duration when activated.
      • Now is subtracted via Curse ( Shaped GlassDouble your damage… BUT halve your health.Increase base damage by 100% (+100% per stack). Reduce maximum health by 50% (+50% per stack)., Artifact of Glass, etc), i.e a curse of 10% will remove OSP entirely.
      • Update OSP logic so it still triggers if you receive multiple sources of damage in the same frame that go past OSP values, i.e Lesser Wisps
    • Melee Survivors
      • Melee skills will now perform more consistently at high attack speeds.
      • Melee skills will now scale hitpause duration with attack speed — since the pause when hitting enemies were static, melee characters actually scaled poorly with attack speed.
      • Melee skills will now ‘hold’ you in the air better at high attack speeds.
Early Access Artifacts Content Update
  • Gameplay Changes
    • Update how AOE falloff is calculated to be more accurate
    • Characters with damage interrupt thresholds like Lesser Wisp and Lemurian now use total damage received instead of incoming damage with a crit modifier when determining whether or not they should be interrupted when hit. This makes these interrupts more likely when using items that modify damage like CrowbarDeal bonus damage to enemies above 90% health.Deal +75% (+75% per stack) damage to enemies above 90% health. and Focus CrystalDeal bonus damage to nearby enemies.Increase damage to enemies within 13m by 20% (+20% per stack)..
  • Bug Fixes
Early Access Hidden Realms Content Update
  • Gameplay Changes
    • Change ‘’ calculation to include barrier
      • Our intent in changing OSP in this manner is to make sure that it is a hidden mechanic, not a reliable one to build a strategy around. We know there’s still edge cases that are abusable — but as long as it’s not ALWAYS the best strategy, we don’t mind having some end-game builds that are extremely powerful.
      • If you have 100% Health and 100% Barrier and take a billion damage, previously you would remain at 100% Health and 10% Barrier. You will now be at 10% Health, as intended before the inclusion of barrier in Scorched Acres.
  • Quality of Life
Early Access ‘Skills 2.0’ Content Update
  • QOL
Early Access Scorched Acres Content Update
  • Gameplay Changes
    • Critical Strikes no longer double/triple/quadruple/etc “dip” through the proc chain
  • QOL
  • Bug Fixes
Early Access Patch (Build ID No.3830295)
  • Bug Fixes
Early Access Patch (Build ID No.3743353)
  • Bug Fixes

Достижения персонажа Mercenary (Наемника)

Наемник (Мерс) — персонаж только ближнего боя. У него только один навык дальнего боя, что удивительно. Этот персонаж только для игроков, которые умеют играть. Вот все его достижения:

True Respite

Убиться у Обелиска. Открывает Наемника. Как открыть: Чтобы попасть к Обелиску, требуется дойти до третьей локации первого лупа (Точка Доступа «Дельта»/Выжженные Акры). После зарядки телепорта появится «Celestial Portal» (Небесный Портал), активировав его вы попадете в скрытую локацию. Пройдя паркур, подходите к Обелиску и два раза нажимаете кнопку взаимодействия (по умолчанию E). Ваш забег закончится, будет начислено пять лунарных монет, и если вы делаете это в первый раз — откроется Наемник.

Mercenary: Demon of the Skies

Играя за наемника не касаться земли в течение 30 секунд. Открывается Альтернативный ПКМ.

Открытие: Для открытия всего лишь нужна активка «Молочная Куколка» (Milky Chrysalis), просто берите ее и взлетаете вверх.

Mercenary: Ethereal

Пройти Призматическое Испытание, но чтобы здоровье не опускалось ниже 100%. Открывает альтернативный R-навык.

Как открыть: Сложнейшее достижение в данной игре. Но перед началом вкратце объясню, что такое «Призматик». В главном меня есть кнопка «Другие Режимы Игры». Нажав на нее вас перебросит на экран с выбором, во что поиграть. Выбирайте Призматическое Испытание. Суть этого испытания состоит в том, чтобы пройти два этажа. Этажи случайные, но сами «Призматики» сидированные, то есть один и тот же призматик у разных игроков будет одинаковым, из-за этого у кого-нибудь другого можно посмотреть наиболее эффективный способ прохождения. А по условию самого достижения — тут также, как и с Баллистой Охотницы, надо брать Топазовую Брошь (лучше 2-3) и Kjaro’s Band с Runald’s Band для ваншота боссов. Также немаловажную роль играет рандом, ибо Призматик может быть ужасным (с ужасным набором артефактов, сложными боссами, сложными врагами), а может быть халявным.

Mercenary: Mastery

Пройти игру или убиться у Обелиска на максимальном уровне сложности (Мунсон). Открывает Альтернативный скин.

Как открыть: Советую идти именно к Обелиску, а не к Митриксу. Если не получается: ждите легкого Призматика и открывайте альтернативную R-ку, она очень сильная в связке со стандартным ПКМ-ом. Артефакт «Command» также поможет.

Mercenary: Flash of Blades

Использовать 20 способностей (навыков) за 10 секунд. Открывает Альтернативный Shift-навык.

Как открыть: Берите артефакт Command, минимальную сложность. На первом этаже берите несколько белых предметов «Backup Magazine» (Запасной магазин), штуки 3-4 вполне достаточно. После этого находите какого-нибудь врага и спамьте все навыки как только можете. Главное: попадать Shift-ом по врагу.

Table

Monster Health Regen Damage Speed Armor
Alloy Vulture 140 +42 0/s 15 +3 3 m/s
Beetle 80 +24 0/s 12 +2.4 6 m/s
Beetle Guard 480 +144 0/s 12 +2.4 17 m/s
Bighorn Bison 480 +144 0/s 12 +2.4 3 m/s
Brass Contraption 300 +90 0/s 10 +2 10 m/s
Clay Templar 700 +210 0/s 16 +3.2 6 m/s
Elder Lemurian 900 +270 0/s 16 +3.2 13 m/s
Greater Wisp 750 +225 0/s 13 +3 7 m/s
Hermit Crab 100 +30 0.6/s +0.12 12 +2.4 10 m/s
Imp 140 +42 0.6/s +0.12 10 +2 10 m/s
Jellyfish 60 +18 0/s 5 +1 10 m/s
Lemurian 80 +24 0/s 12 +2.4 7 m/s
Lesser Wisp 35 +10 0/s 3.5 +0.7 6 m/s
Lunar Chimera (Exploder) 180 +54 0/s 11 +2.2 8 m/s
Lunar Chimera (Golem) 1615 +485 1.5/s +0.3 35 +7 8 m/s
Lunar Chimera (Wisp) 850 +255 0/s 15 +3 18 m/s
Mini Mushrum 290 +87 0.6/s +0.12 16 +3.2 2 m/s
Parent 585 +176 0/s 16 +3.2 11 m/s
Solus Probe 220 +66 0/s 15 +3 10 m/s 10
Stone Golem 480 +144 0/s 20 +4 6.6 m/s
Void Reaver 1900 +570 0/s 12 +2.4 6 m/s 10
Beetle Queen 2100 +630 0/s 25 +5 6 m/s 20
Clay Dunestrider 2100 +630 0/s 20 +4 9 m/s 20
Grandparent 3625 +1088 0/s 26 +5.2 0 m/s 20
Grovetender 2800 +840 0/s 23 +4.6 10 m/s 20
Imp Overlord 2800 +840 0/s 16 +3.2 13 m/s 20
Magma Worm 2400 +720 0/s 10 +2 20 m/s 15
Overloading Worm 12000 +3600 0/s 50 +10 20 m/s 15
Scavenger 3800 +1140 2/s +0.4 4 +0.8 3 m/s 20
Solus Control Unit 2500 +750 0/s 15 +3 7 m/s 20
Stone Titan 2100 +630 0/s 40 +8 5 m/s 20
Wandering Vagrant 2100 +630 0/s 6.5 +1.3 6 m/s 15
Alloy Worship Unit 2500 +750 0/s 15 +3 7 m/s 30
Aurelionite 2100 +630 0/s 40 +8 5 m/s 20
Mithrix 1400 +420 0/s 16 +3.2 15 m/s 20
Twisted Scavenger 3230 +969 2/s +0.4 4 +0.8 3 m/s 20
Beetle Guard (Ally) 960 +288 1.5/s +0.3 48 +9.6 17 m/s
Malachite Urchin 250 +75 0/s 18 +3.6 0 m/s 100

Breaching the Cell

To complete this Hidden Realm, players must activate and survive nine separate cell events. Each cell must be charged in a similar fashion to a , and players are further incentivized to stand inside the cell since doing so protects them from the constant damage of the Void Fields.

Additionally, each consecutive cell event will result in either a new type of enemy appearing or a new item’s effects being given to the current enemies, and each cell event alternates between introducing either an enemy or an item. The first two items given to the enemies are stacks of 5 Common items, the next two are stacks of 3 Uncommon items, and the last is 1 Legendary item. In total, by the ninth wave, there will be four different enemy types with five items.

Upon each cell event’s completion, the players will each be granted an item and all enemies currently in the area will be killed. The first four events grant Common items, the subsequent four grant Uncommon items, and the final grants a Legendary item. The rewards are not tied to the items given to the enemies.

There is no obligation to complete every single cell event in order to exit the stage; the exit Null Portal is always available, allowing players to leave as soon as they want. Depending on the enemies that appear and the items they obtain, leaving early may be necessary to avoid losing a run. However, remember that leaving the Void Fields means that they cannot be reentered for the remainder of the run.

Version History

PC Patch v1.1.1.2
  • Bug Fixes
Anniversary Update
  • (Undocumented) Added , , , ,
  • Major Content
  • Quality of Life
  • Bug Fixes
Early Access Content Update 5
  • (Undocumented) Added , , , , , , ,
  • Gameplay Changes
Early Access Artifacts Content Update
  • Quality of Life
Early Access ‘Skills 2.0’ Content Update
  • (Undocumented) Added ,
  • Major Content and Changes
Early Access Patch (Build ID No.3961583)
  • Bug Fixes
    • Hitting Immune characters or blockedChance to block incoming damage.15% (+15% per stack) chance to block incoming damage. Unaffected by luck.

      This is especially important for Mercenary, who was previously recieving debuffs like burning and malachite poisoning while Immune

      attacks no longer applies on-hit effects

    • Immune characters can no longer block «armor piercing» health costs (Blood Shrines, REX abilities)
Early Access Scorched Acres Content Update
  • (Undocumented) Added , ,
  • Major Content and Changes
Early Access Patch (Build ID No.3731106)
  • Gameplay Changes
      • Rework burning calculation with unique new damage type
      • Number of stacks of Burning on the player are now visible in the buff bar.
      • Burning is now capped at 5% of your health a second PER stack. Just to be clear — this is a nerf. It’ll always hit for less this patch.
      • Now ticks at twice the frequency (but same overall damage).
      • This damage type has also now been applied to the Magma Worm’s impact and fireball damage, alongside Elder Lemurian’s fire breath
      • The intent here is to make it clear to the player what exactly a burn DOES, regardless of how it’s applied. Players never were told by the game that burning actually stacks. If you have a certain number of burn stacks, you will now be aware of exactly how much that will hit for. Overall this should make the burns way less bursty and way more consistent, also allowing heal over time effects to help counteract the damage. The intent is NOT to make the entire game easier, or to make burns never kill you. Fire elites are the only purely offensive elite-type, so they should be causing deaths. It should just feel less BS now.
      • Rework ice bomb
      • Improve graphics for ice bomb left when killed to be more clear.
      • Ice bomb damage reduced from 350% to 150%
      • Ice bomb damage is no longer reduced at the edge of the radius
      • Ice bomb now FREEZES characters in the radius for 1.5s
      • *Fire elites have always been the most threatening type, with the other 2 being pretty easy. The hope here is that after the nerf of the Fire affix, the Ice affix can now also be respected as a serious threat. The improved visuals should help clarify what the ice affix actually does — most players don’t seem to notice it drops a bomb at all. We’re starting with a low freeze duration to test how it feels.*
      • Lightning bombs from Lightning Elites now properly attach to players.
      • Lightning elites now always spawn at full shields
      • Improve lightning bomb graphics
    • **Misc**

      Add 3 second invincibility period when first spawning into a map.

Notes

  • The Fuel ArrayLooks like it could power something. EXTREMELY unstable…, The CrowdfunderToggle to fire. Costs gold per bullet.Fires a continuous barrage that deals 100% damage per bullet. Costs $1 per bullet. Cost increases over time., and the Elite Equipment do not have cooldowns, and thus do not benefit from Soulbound Catalyst.
  • Destroying clay pots or barrels will also give the cooldown reduction.
  • Kills scored by Engineer’s will not reduce Engineer’s equipment cooldown.
  • Using this item with the Forgive Me Please45sThrow a cursed doll that repeatedly triggers your ‘On Kill’ effects.Throw a cursed doll out that triggers any On-Kill effects you have every 1 second for 8 seconds. reduces its cooldown by a total of 32 seconds per activation over 8 seconds, leaving only a 5-second downtime between dolls.

Initial Difficulty

The difficulty selection widget

Initial difficulty in Risk of Rain 2 is selected along with the players’ Survivors and loadouts before starting a run. The three initial difficulties are Drizzle, Rainstorm and Monsoon.

Drizzle

Drizzle is an easier initial difficulty designed for a more relaxing experience.

  • Time affects scaling difficulty at 50% the normal pace.
  • Players have a +70 bonus to armor.
  • Players’ health regeneration multiplier starts at .

Monsoon

Monsoon is the hardest initial difficulty designed for players who seek a challenge.

  • Time affects scaling difficulty at 150% of the normal pace.
  • Players’ health regeneration multiplier starts at .
  • The Deicide and The Calm challenges can only be obtained on this difficulty.
  • The mastery challenges for Survivors’ alternate skins can only be obtained on this difficulty.

Eclipse

Eclipse is an alternate gamemode that adds stacking challenge modifiers to successive runs to create difficulties «beyond» Monsoon. For more information, see the Eclipse page.

Skills

Primary

Type Primary
Proc Coefficient 1
Description

Agile

The skill can be used while sprinting.
. Quickly fire a seeking arrow for 150% damage.

Notes
  • Fire Rate: 0.5s
  • Can only be used while locked onto an enemy. Huntress automatically locks onto enemies in front of her at a range of 60m.
  • Fires 1 arrow per attack. The arrow homes in on a locked target, ignoring terrain and cover.
Type Primary
Proc Coefficient 0.7 per arrow
Description

Agile

The skill can be used while sprinting.
. Draw back a volley of 3 seeking arrows for 3×100% damage. Critical Strikes fire 6 arrows.

Notes
  • Unlocked via the Huntress: Finishing Touch Challenge. (As Huntress, land a killing blow with every possible hit of a single glaive.)
  • Fire Rate: 1.3s, each attack firing a volley of arrows
  • Can only be used while locked onto an enemy. Huntress automatically locks onto enemies in front of her at a range of 60m.
  • Critical strikes are rolled immediately before firing projectiles. If the roll fails, 3 regular arrows are fired, and if it succeeds, 6 critically-damaging arrows are fired. This means that when Flurry successfully rolls a critical strike, it deals 4 times the normal damage instead of 2 times.

Secondary

Type Secondary
Cooldown 7s
Proc Coefficient 0.8 each bounce
Description Throw a seeking glaive that bounces up to 6 times for 250% damage. Damage increases by 10% per bounce.
Notes
  • Can only be used while locked onto an enemy. Huntress automatically locks onto enemies in front of her at a range of 60m.
  • Can travel through terrain.
  • The 10% damage increase per bounce is applied multiplicatively after the 250% base damage

Utility

Type Utility
Cooldown 7s
Description Disappear and teleport forward.
Notes
  • Teleport a medium distance in the direction the player’s camera is facing.
  • Distance traveled scales with movement speed.
  • Blink resets vertical momentum.
Type Utility
Cooldown 2s/charge
Description

Agile

The skill can be used while sprinting.
. Disappear and teleport a short distance. Can store up to 3 charges.

Notes
  • Unlocked via the Huntress: One Shot, One Kill Challenge. (As Huntress, collect and carry 12 Crowbars at once.)
  • Teleport a short distance only in the horizontal direction the player is facing.
  • Distance traveled scales with movement speed.
  • Phase Blink resets vertical momentum.

Special

Type Special
Cooldown 12s
Proc Coefficient 0.2 per hit
Description Teleport into the sky. Target an area to rain arrows, slowing all enemies and dealing 330% damage per second.
Notes
  • Correction: The in-game description of 225% damage per second is incorrect.
  • The targeted area has a radius of 7.5m, and it must be solid terrain.
  • Hits 19 times for 110% damage over 6s, for 2090% damage total.
  • Arrow Rain is automatically cast after 2 seconds pass in targeting mode.
Type Special
Cooldown 12s
Proc Coefficient 3x 1
Description Teleport backwards into the sky. Fire up to 3 energy bolts, dealing 3×900% damage.
Notes

Luck (57 leaf clover)

«Удача» — уникальная механика, которой обладает лишь один предмет легендарного качества — 57 Leaf Clover. Она позволяет «рерольнуть» прок предмета в случае неудачи. Для примера представим что вы играете за Huntress и у вас есть AtG Missile Mk1 с 57 Leaf Clover — когда вы используете выстрел Strafe и он не прокает ракеты, то клевер, образно говоря, делает еще один «фантомный» выстрел Strafe не наносящий урона, но так же способный прокнуть ракеты. Количество «фантомных» выстрелов зависит от количества клеверов, и они сработают определенное количество раз (опять же — в зависимости от кол-ва клеверов) или до первого удачного прока каждого предмета (если прокнул один из предметов, то эффект не прекратится и распространится на все остальные ваши предметы).

С 57 Leaf Clover взаимодействуют следующие предметы:

Примечание: Эффект удачи также распространяется на:

  • Шанс критического удара.
  • Шанс Artificer наложить Ignite.
  • Выпадение Monster Logs.
  • Шанс выпадения предметов из элитных монстров.

Примечание №2: Эффект одного клевера снижает вероятность получить негативный эффект у Spinel Tonic с 20% до 4%.

Regaining Health

Health Regeneration

All Survivors and some monsters regenerate health passively. The amount per second is determined by the character’s base health regeneration, character level, and certain items such as Cautious SlugRapidly heal outside of danger.Increases base health regeneration by +3 hp/s (+3 hp/s per stack) while outside of combat., Rejuvenation RackDouble the strength of healing.Heal +100% (+100% per stack) more., and Titanic KnurlBoosts health and regeneration.Increase maximum health by 40 (+40 per stack) and base health regeneration by +1.6 hp/s (+1.6 hp/s per stack)..

Proc effects

Lost health can also be replenished through on-hit effects such as Leeching SeedDealing damage heals you.Dealing damage heals you for 1 (+1 per stack) health. and Harvester’s Scythe’Critical Strikes’ heal you.Gain 5% critical chance. Critical strikes heal for 8 (+4 per stack) health., active items such as Foreign Fruit45sHeal on use.Instantly heal for 50% of your maximum health., and Healing Drones. Incoming healing is modified by the Rejuvenation RackDouble the strength of healing.Heal +100% (+100% per stack) more. and CorpsebloomDouble your healing… BUT it’s applied over time.Heal +100% (+100% per stack) more. All healing is applied over time. Can heal for a maximum of 10% (-50% per stack) of your health per second..

Skins

Challenge Description Unlocks
Acrid: Mastery As Acrid, beat the game or obliterate on Monsoon.
Artificer: Mastery As Artificer, beat the game or obliterate on Monsoon.
Bandit: Mastery As Bandit, beat the game or obliterate on Monsoon.
Captain: Mastery As Captain, beat the game or obliterate on Monsoon.
Commando: Mastery As Commando, beat the game or obliterate on Monsoon.
Engineer: Mastery As Engineer, beat the game or obliterate on Monsoon.
Huntress: Mastery As Huntress, beat the game or obliterate on Monsoon.
Loader: Mastery As Loader, beat the game or obliterate on Monsoon.
MUL-T: Mastery As MUL-T, beat the game or obliterate on Monsoon.
Mercenary: Mastery As Mercenary, beat the game or obliterate on Monsoon.
REX: Mastery As REX, beat the game or obliterate on Monsoon.

Twiptwip the Devotee

Twiptwip the Devotee
Twisted Scavenger
Health 3230 (+969 per level)
Health Regen 2/s (+0.4 per level)
Damage 4 (+0.8 per level)
Speed 3 m/s
Armor 20

Twiptwip has the following items:

  • Glowing Meteorite140sRain meteors from the sky, hurting both enemies and allies.Rain meteors from the sky, damaging ALL characters for 600% damage per blast. Lasts 20 seconds.
  • 3 Lens-Maker’s GlassesChance to ‘Critically Strike’, dealing double damage.Your attacks have a 10% (+10% per stack) chance to ‘Critically Strike’, dealing double damage.
  • 3 ChronobaubleSlow enemies on hit.Slow enemies on hit for -60% movement speed for 2s (+2s per stack).
  • 3 CrowbarDeal bonus damage to enemies above 90% health.Deal +75% (+75% per stack) damage to enemies above 90% health.
  • 2 GasolineKilling enemies sets nearby enemies on fire.Killing an enemy ignites all enemies within 12m (+4m per stack) for 150% base damage. Additionally, enemies burn for 150% (+75% per stack) base damage.
  • 2 Fuel CellHold an additional equipment charge. Reduce equipment cooldown.Hold an additional equipment charge (+1 per stack). Reduce equipment cooldown by 15% (+15% per stack).
  • 1 Soulbound CatalystKills reduce equipment cooldown.Kills reduce equipment cooldown by 4s (+2s per stack).
  • 1 TranscendenceConvert all your health into shield. Increase maximum health.Convert all but 1 health into regenerating shields. Gain 50% (+25% per stack) maximum health.

There is a bug experienced that stops players from getting their Lunar Coins involving the Glowing Meteorite; more needs to be looked into.

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *

Adblock
detector