Path of exile: подробный гайд по прокачке для новичков (poe 3.16)
Содержание:
- Tirn’s End
- Пассивные способности Деревни Хейварк:
- Gems
- Особенности сбора лута во время прокачки в Path of Exile
- The Uncharted Realms
- Introduction
- Getting Started in Path of Exile
- Overview
- Leagues
- Классы персонажей и основные характеристики в Path of Exile
- Passive skill refund points as quest rewards
- Ключевые умения
- A-Tier
Tirn’s End
Main page: Tirn’s End
Trin’s End Full Tree
Abyss Skilltree:
- Underground Kingdom: Areas have 1% chance to contain an Abyss per 2% increased Pack Size. Abysses in Areas have 100% increased chance to lead to an Abyssal Depths. Abyssal Depths in Areas have 100% increased chance to contain a Lich
- Lightless Legion: Abyssal Depths in Areas have +3 to Monster Level. Abyssal Depths in Areas have 100% more Magic Monsters. Abyssal Depths in Areas have 100% more Rare Monsters. Abyssal Depths in Areas have 50% increased Pack Size.
- Buried Riches: Hoards in Abyssal Depths drop additional Basic Currency Items
Invasion Skilltree:
- Trespassers: Areas contain additional invasion bosses
- Exotic Goods: Invasion Bosses in Areas drop 1 additional valuable item
Delirium Skilltree:
- That Which You Seek: Areas have 10% additional chance to contain a mirror of Delirium
- Greater Forces: Delirium in Areas increases 50% faster with distance from the mirror
- The Singular Eternity: Delirium Fog in Areas dissipates 25% slower. Delirium Fog in Areas lasts 10 additional seconds before dissipating
Bestiary Skilltree:
- Big Game: Red Beasts in Areas have 15% chance to appear in Pairs. Yellow Beasts in Areas have 30% chance to be replaced with Red Beasts
- Great Migration: Einhar Missions in Areas have 5% chance to replace all monsters with Beasts
Пассивные способности Деревни Хейварк:
- Жадность до власти: при убийстве редких монстров создается дополнительный портал в Иномирье; при убийстве уникальных боссов создается 5 дополнительных порталов Иномирья.
- Благодарность природы: собранные растения дают наиболее редкий из 2 выбранных ремесленных рецептов.
- Зов рощи: в области с +5% шансом можно найти Священную рощу.
- Дикий фрукт: поля Жатвы в областях имеют увеличенный на 100% шанс вырастить растение 4 уровня.
- Контролируемая порча: осквернение в областях заточенных монстров с Сущностью не освобождает их; в области можно встретить дополнительную Сущность.
- Усиление: найденные Сущности будут на уровень выше.
- Сбор сведений: завершение карт дарует 10 информации о случайном убежище Бессмертного Синдиката.
- Алчущие демоны: из редких демонов Иномирья с 35% шансом может выпасть обычная валюта.
- Целенаправленное расследование: на 100% увеличивается количество «расположения», даруемого заданиями Джун в областях; после завершения области есть 10% шанс получить дополнительное задание Джун.
- Подкуп: на 200% больше шанс, что члены Бессмертного Синдиката предложат предметы в обмен на сделку; члены Бессмертного Синдиката выбрасывают 2 дополнительных предмета при сделке в обмен на предметы.
Gems
Cyclone is our main skill for both bossing and clear, and as such is the only 6-Link in our build. The links are somewhat flexible, and can be adjusted to suit your preferences and the situation.
Moving through maps is quite quick due to Leap Slam and Phase Run. Blood Rage provides additional leech as well as Frenzy Charges during clear. For auras we use the typical choices for most Physical melee builds; Pride, Blood and Sand, and Herald of Purity. This grants a good combination of damage and defense, and we can also incorporate the active component of a Vaal aura for even more in one of these departments. We recommend either Vaal Grace or Vaal Haste.
Cyclone 6-Link
If you do not have the intelligence requirement for Infused Channelling Support yet, we recommend using Damage on Full Life Support or Close Combat Support instead.
- Cyclone
- Awakened Brutality Support
- Infused Channelling Support
- Awakened Melee Physical Damage Support
- Impale Support
- Damage on Full Life Support (optional)
Damage on Full Life can be extremely powerful but for obvious reasons is only advised if you feel stable at full life with your overleech. If you’re undergeared or attempting extremely dangerous content where you will regularly be playing catch-up it may be prudent to swap it out with another gem. Other options for a final link:
- Concentrated Effect Support: Absolute maximum boss damage. Can be swapped with Increased Area of Effect Support for clearing.
- Pulverise Support: Slightly better damage than Impale Support and better clear, but less damage for bosses. Recommended if you do not plan to do bossing much and want absolute maximum clear speed.
- Close Combat Support: Popular choice but not our preference. Generally offers less damage than other options as you often want to play to the edges of your Cyclone radius in dangerous situations, as well as having natural counter synergy with Lion’s Roar.
If you color your weapon with white sockets using Vorici on the Research division of the Syndicate, it opens the option to use Concentrated Effect Support for bossing, and Pulverise Support for clearing.
Leap Slam 4-Link
This is our preferred mobility skill and can be adjusted to suit your preference. , you should swap out Endurance Charge on Melee Stun Support with either War Banner or Blood and Sand, whichever you chose not to run.
- Leap Slam
- Faster Attacks Support
- Endurance Charge on Melee Stun Support or Precision (only viable with high level Enlighten Support in Aura link)
- Preferred Vaal Skill
Our recommendations for Vaal skills are Vaal Haste (damage and clear speed) or Vaal Grace (on demand defense for monoliths, syndicate, etc.).
Auras 4-Link
Maim Support is not necessary, but it is a noticeable damage increase.
- Pride
- Herald of Purity
- Enlighten Support (Level 3/4)
- Maim Support or Phase Run
Cast when Damage Taken Support 4-Link
Since we have a large amount of Armour, Molten Shell is actually quite a potent choice. If your focus is clearing and mapping with some bossing, this is our recommended skill. If your focus is instead farming Uber Elder, we recommend Immortal Call.
- Cast when Damage Taken Support (Level 2)
- Molten Shell (Level 11) OR Immortal Call (Level 4)
- Blood Rage (Level 20)
- Dread Banner (Level 20) or War Banner (Level 20)
Either banner is a fine choice and they fall within a relatively close margin on DPS gain. Dread Banner adds a bit of survivability and excels on longer fights, such as Uber Elder or Aul the Crystal King. War Banner will be a little more damage while starting out, helps with accuracy, and a slightly better choice while clearing. Overall we feel that Dread Banner is a more well-rounded gem, especially in the late game when you have virtually capped crit chance.
Особенности сбора лута во время прокачки в Path of Exile
Наверняка вам хочется собрать практически все, что выпадает из монстров. Иногда новичкам до боли жалко оставлять тот или иной предмет на земле, особенно если он желтого цвета. Однако в PoE есть кое-что, с чем вам придется смириться так или иначе, чтобы не усложнять себе игру. Вам нужно избавиться от желания забирать все, что валяется на земле, или, по крайней мере, брать только самое-самое полезное. И мы не преувеличиваем. Вы должны перестать собирать все, если хотите прокачаться быстро и без лишних проблем. А чтобы вам было легче к этому привыкнуть, мы скажем о том, что большинство вещей, которые выпадают с монстров, вообще бесполезные и они не достойны занимать драгоценное место в вашем и без того тесном инвентаре.
Подумайте сами: лучшие предметы в этой игре выпадают из врагов высокого уровня. Если вы прокачиваетесь, то, скорее всего, вы находитесь в локации низкого уровня. Поэтому все, что вам там выпадет – не более чем просто мусор. Однако украшения (амулеты, пояса, кольца) все же стоит подбирать, поскольку они могут иметь неплохие бонусы
Но все же, если вы только начинаете играть, не сосредотачивайтесь на том, чтобы собирать все предметы и складывать их в свой тайник. Так вы потратите много времени на постоянное посещение города, где находится тайник или НПС, который скупает всякий хлам, чтобы освободить свой инвентарь.
Однако обратите внимание на то, что если вы играете в Solo-Self Found Лиге, особенно на Hardcore, то можете собирать если не все, то хотя бы самое ценное в надежде, что вам попадется действительно полезный предмет
Запаситесь Свитками мудрости и Свитками порталов
Одно из главных отличий между новичками и опытными игроками заключается в том, что у новых игроков свитки мудрости и порталов заканчиваются очень быстро, в то время как «ветераны» PoE часто даже не подбирают их. Меж тем, у вас наверняка возник вопрос – как тогда путешествовать по локациям, не собирая эти предметы?
Этот хитрый трюк позволит иметь огромное количество свитков мудрости с самого начала игры, не собирая их с монстров.
Настройка фильтра добычи
В Path of Exile есть десятки тысяч предметов и валют, и было бы довольно трудно обучить новичка разбираться в них. К счастью, в игре существует фильтр добычи – отличный способ выделить лучшие и самые редкие предметы и отсеять ненужный мусор, недостойный вашего внимания. Настройка фильтра добычи занимает буквально несколько минут. Он очень важен на всех этапах игрового процесса, особенно на высоких уровнях, когда игроку выпадает так много добычи, что она заполняет весь экран. На изображении ниже показано сравнение количества добычи без фильтра и с фильтром.
Как настроить фильтр добычи в Path of Exile:
- и выберите основные параметры.
- После дайте своему фильтру название и скачайте его.
- Далее поместите скачанный файл в папку Documents/My Games /Path of Exile.
- Теперь войдите в игру, нажмите ESC -> Настройки и перейдите на вкладку «Игра». Вторая строчка в этой вкладке позволит вам загрузить ваш фильтр добычи.
Фильтр добычи избавит от путаницы в редкости предметов и будет полезен как для новичков, так и для опытных игроков. С ним вы будете видеть только самые редкие и самые ценные предметы, выделенные более заметным цветом. Большинство бесполезных для вас предметов будет отсеяно фильтром. При необходимости вы можете перенастроить эти параметры, если нужно. Игроки более высокого уровня с хорошим финансовым состоянием в игре часто предпочитают использовать максимально строгие фильтры, чтобы не тратить время на ручной разбор мусора, выпадающего из монстров.
The Uncharted Realms
Main page: The Uncharted Realms
The Uncharted Realms Full Tree
Maps Skilltree:
- Atlas Currency Chance: Unique Map Bosses have 5% chance to drop additional Map Currency Items
- Enduring Influence: Sextant Modifiers have 1 additional use
- Unique Watchstone Chance: Sirus, Awakener of Worlds has 10% increased chance to drop a Unique Ivory Watchstone
- Secrets of the Stones: 25% increased Effect of Watchstone Modifiers
Zana Skilltree:
- Zana Map Quality: +5% to Quality of Maps offered by Zana Missions in Areas
- Master of the Atlas: Areas have 5% chance to grant an additional Zana Mission on Completion, Zana Missions in Areas grant 100% increased Favour
- Paths Not Taken: Zana Missions in Areas have double the number of Map options, Zana Missions in Areas have additional Maps that can appear in the Map options
- Echoes of War: Zana Missions in Areas have up to 30 additional packs of Shaper and Elder monsters
- Master Favour: Missions in Areas grant 30% increased Favour
- Close Allies: Gain 1 additional Atlas Mission from each Master each day, Areas have 10% chance to grant an additional Mission on Completion
Sirus Skilltree:
- Influenced Item Chance: Items found in Areas have 10% increased chance to be Influenced
- Adept Tracker: 25% chance on completing a Map influenced by a Conqueror of the Atlas to gain double progress towards locating their Citadel
- Atlas Awakened: +1 to Awakening Level
- Thaumaturgical Awakening: Sirus, Awakener of Worlds has 50% increased chance to drop an Awakened Support Gem
War for the Atlas Skilltree:
- Shaper, Elder and Guardian Influenced Item Chance: The Shaper, The Elder and their Guardians have a 35% chance to drop an Influenced Item
- Remnants of the Past: Unique Bosses have 3% chance to drop a Shaper Guardian Map (Tier 14+), Unique Bosses have 3% chance to drop an Elder Guardian Map (Tier 14+)
- Gaze into the Abyss: The Elder has an additional 10% chance to drop a Watcher’s Eye, The Shaper drops 3 additional Shaper Items
- Guardian’s Aid: Shaper and Elder Guardians are healed and joined by an ally on first reaching 33% Life, Allies have a chance to drop their Unique Items and Fragments
Synthesis Skilltree:
- Synthesis Monster Pack Size: 5% increased Synthesised Monster Pack size
- Neural Pathways: +0.5% chance for a Synthesis Map to drop from Unique Bosses (Tier 11+)
- Vivid Memories: 100% increased effect of Additional Modifiers on Unique Synthesis Maps, Monsters in Synthesis Maps have 1% chance to drop Synthesised Items
- Synthetic Source: Unique Bosses of Synthesis Maps drop a well-rolled Fractured Item, Synthesised Unique Items dropped in Areas have 3 Synthesised Implicit Modifiers
Introduction
The leveling process in Path of Exile can be a daunting one, but a properly equipped character can carve through the content with ease. No matter what build you are leveling, correctly identifying the best uniques to incorporate into your exile will vastly speed up the process of reaching the end-game.
Many of these items have the advantage of being flexible between multiple builds. This means that they can easily be used for multiple types of builds that you are looking to level, without the need for additional investment on a per-character basis.
Virtually all of the leveling items used in Path of Exile can be obtained for relatively cheap prices, and the hours they can save more than compensate for their meager cost. Investing into some leveling uniques is strongly advised for players looking to try out multiple builds and characters over the course of a single league.
Getting Started in Path of Exile
Select your preferred League and chosen class, christen your character with a name, and enter the dark and dangerous world of Wraeclast. You will be immediately confronted with your first enemy, and provided with a weapon to defeat it with. The weapon will be automatically equipped, and all you will need to do is simply left click to auto-attack it to death.
Pick up the skill gem that it drops, and socket it into your weapon to acquire your first special attack. By default, the skill will be assigned to the right mouse button. You will be able to move using left click, and attack enemies with a right click.
At this point, you should change your auto-attack (left click) keybind to be move only. The basic auto-attack is virtually never used in Path of Exile, as all damage is done via our attack skills. Having your left mouse button configured as move only allows for much easier movement, as you cannot mislick on enemies and interrupt your movement with an auto-attack.
To change this, simply left click on the binding itself at the bottom right hand of the screen, and select move only.
Make your way down the beach, looting your first support gem from the chest you come across. Place it into your weapon’s second socket to bolster your newly acquired skill gem. Continue to venture further down the beach, until you encounter Hillock, the first Unique enemy you will encounter. Unique enemies are denoted by their orange flavor text, which signifies they are either intended to be a boss or an enemy with several unique mechanics.
Defeat Hillock, who should not pose much of a challenge. If you need more Life or Mana during the battle, use your Flasks, which are bound on the 1-5 numerical keys by default. If it is your first character, you will likely want to pick up the items that Hillock drops and equip them if possible. After Hillock’s defeat, the door to the game’s first home city opens, inviting you into Lioneye’s Watch.
Overview
The Trickster is a versatile hybrid class that mixes high speed, maneuverability, and slippery defenses. He is well-suited for damage over time builds with his strong recovery from Patient Reaper and further damage over time specialization like poison via Prolonged Pain. The Trickster also gains added layers of defense to his evasion and energy shield from Ghost Dance and Escape Artist, rewarding playstyles that focus on taking hits periodically. Furthermore he is able to generate and enhance power and frenzy charges either from killing enemies or channelling an ability with Swift Killer. He can also choose to specialize in strong mana-based bonuses from Weave the Arcane or a chance to gain large amounts of extra chaos damage via Harness the Void.
Leagues
List Leagues
Optional Query Parameters:
- can be (default), , or
-
can be one of the following:
- retrieves permanent and current challenge leagues (default)
- retrieves current event leagues
- retrieves leagues in a particular season. Use to set the season to query
- restricts the amount of results returned. Maximum is 50 (default)
- can be used with above to scroll through the list
A list of all matching leagues up to limit (50 by default).
Key
Type
leagues
array of League
Get League
league must be the name of a league (required)
Optional Query Parameters:
realm= can be pc (default), xbox, or sony
The league object requested or null if it cannot be found.
Key
Type
league
?League
league must be the name of a league (required)
Optional Query Parameters:
- can be (default), , or
-
can be one of the following:
- sorts the ladder by experience
- sorts the ladder by Delve depth
- sorts the ladder by Delve (Solo) depth
- sorts the ladder by objective finish time
- sorts the ladder by objective score
- returns characters of a specific class sorted by experience. Use to set the class. Options are:
The default sort type will either be or depending on the league.
- restricts the amount of results returned. Default is 20. Maximum is 500
- can be used with above to scroll through the list
Each ladder only contains the top 15000 entries. Attempting to fetch entries beyond this will return an empty result.
Классы персонажей и основные характеристики в Path of Exile
Первое, чем отличается Path of Exile от других аналогичных игр – устройство классов персонажей. Выбор класса влияет на то, где вы начинаете свой путь в дереве пассивных навыков, а не на способности вашего героя. Определенные классы больше подходят для использования конкретных умений, поскольку они могут прокачать пассивные навыки, соответствующие их классу, с меньшим вложением очков навыков.
В Path of Exile есть три основные характеристики
Каждая из них выделена отдельным цветом, что очень важно, так как этот цвет связан с определенными механиками игры
Основные характеристики представлены в этой таблице:
Название | Цвет |
Сила | Красный |
Ловкость | Зеленый |
Интеллект | Синий |
Если мы разделим дерево навыков примерно на три части, то в каждой из них окажутся узлы, соответствующие определенной характеристике. Однако это не абсолютно правило, но оно поможет вам получить общее представление о том, как работает дерево навыков в PoE.
- Сила – 10 очков характеристики дают +5 к максимальному запасу здоровья и +2% к физическому урону в ближнем бою;
- Ловкость – 10 очков характеристики дают +20 к меткости и +2% к уклонению;
- Интеллект – 10 очков характеристики дают +5 к максимальному запасу маны и +2% к максимальному запасу энергетического щита.
Все перечисленные атрибуты имеют непосредственное влияние на определенные классы в Path of Exile, а также привязаны к конкретной части дерева навыков. Всего в Path of Exile есть 7 различных классов персонажей и каждый из них начинает с определенной точки на дереве пассивных навыков, которое мы показывали выше. Стартовые точки каждого из классов имеют вид «колеса» на дереве навыков. На изображении ниже показано, как выглядит «стартовая точка», откуда начинает прокачку пассивных навыков герой класса Дикарь.
С каждым новым уровнем вы получаете 1 очко, которое можно вложить в ветку навыков, однако вы не сможете разорвать связь с «колесом» своего класса.
В таблице ниже перечислены все семь классов в игре и их особенности.
Название класса | Характеристика | Базовые параметры героя |
Дикарь | Сила | 32 Силы, 14 Ловкости, 14 Интеллекта |
Жрец | Сила / Интеллект | 23 Силы, 14 Ловкости, 23 Интеллекта |
Ведьма | Интеллект | 14 Силы, 14 Ловкости, 32 Интеллекта |
Бандит | Ловкость / Интеллект | 14 Силы, 23 Ловкости, 23 Интеллекта |
Охотник | Ловкость | 14 Силы, 32 Ловкости, 23 Интеллекта |
Дуэлянт | Сила / Ловкость | 23 Силы, 23 Ловкости, 14 Интеллекта |
Дворянка | Сила / Ловкость / Интеллект | 20 Силы, 20 Ловкости, 20 Интеллекта |
Дворянка – особый класс в Path of Exile. Выбрав его, вы начинаете в центре дерева навыков
Обратите внимание, что Дворянка недоступна для новых игроков до тех пор, пока вы не пройдете сюжетную цепочку до момента ее спасения. Почему этот класс недоступен сразу? Потому что он несколько сложен для ранней игры, поэтому новичкам будет трудно начинать играть им с самого старта
Стоит отметить, что в Path of Exile нет «лучшего» класса. В отличие от типичных РПГ или ММОРПГ, в PoE выбор класса является наименее важным решением, поскольку для каждого из классов игра предлагает несчетное количество билдов и настроек.
Важно сказать, что одним из основных различий между классами являются их параметры Восхождения. Восхождение представляет собой подкласс или специализацию
Благодаря нему вы можете более подробно настроить своего героя и разнообразить выбранный стиль игры. У каждого класса есть три варианта Восхождения, кроме Дворянки. У нее подкласс только один.
Passive skill refund points as quest rewards
Several quests in the storyline reward characters with passive refund points (or known as passive skill respec point) which allows the character to deallocate passive points in a similar fashion to Orb of RegretOrb of RegretStack Size: 40Grants a passive skill refund pointRight click on this item to use it.Shift click to unstack..
Listed below are all the quests that reward passive respec points. There are 20 passive respec points total from quests.
- Act 1: A Dirty Job (+2)
- Act 2: Through Sacred Ground (+2)
- Act 3: Victario’s Secrets (+2)
- Act 4: An Indomitable Spirit (+2)
- Act 5: Kitava’s Torments (+2)
- Act 6: Fallen from Grace (+2)
- Act 7: Kishara’s Star (+2)
- Act 8: Love is Dead (+2)
- Act 9: Fastis Fortuna (+2)
- Act 10: No Love for Old Ghosts (+2)
Ключевые умения
Ознакомиться со списком ключевых пассивных умений вы можете в базе данных игры, ссылка находится в описании
На мой взгляд стоит уделить им внимание и держать в голове, если речь идет о создании того или иного билда
Самоцвет ваал дает доступ к ключевым умениям:
1) Божественная плоть. Позволяет сфокусироваться на максимальном сопротивлении хаосу, впитывая больше урона. Часто используется и дает много выживаемости.2) Бессмертные амбиции. Эффекты похищения не удаляются при полном здоровье, что крайне полезно, если выживаемость персонажа построена на похищении или же вам требуется всегда быть на полном здоровье.3) Оскверненная душа. Ценится в гибридных билдах, позволяя одновременно разгонять и здоровье и энергетический щит.
Ключевые умения самоцветов храмовников:
1) Непостижимость. Броня снижает входящий урон от стихий вместо физического. Очень часто используется сейчас в билдах, давая колоссальную прибавку выживаемости. Скорее всего будет нерф.2) Внутренняя убежденность. Дает 3% больше урона от чар за каждый заряд энергии, что в некоторых билдах дает весьма ощутимую прибавку
Обратите внимание, не дает получать заряды ярости.3) Могучее намерение. Конвертирует 80% от максимума маны в двойном размере в броню
Полезно в некоторых случаях, когда у вас большой манапул, но при этом почти вся мана зарезервирована аурами.
Ключевые умения вечной империи:
1) Величайшая безнравственность. Дает возможность флаконами здоровья восстанавливать в том числе энергетический щит, что открывает определенный простор для экспериментов. Помните только, что при достижении полного здоровья восполнение окончится.2) Величайшее тщеславие. Дает вам заряды от противников и членов группы. С одной стороны кое какое количество зарядов вы будете получать от противников, но раскрывается лучше при групповой игре или на билдах с приспешниками.3) Величайшее хвастовство. Полностью игнорируются все требования к характеристикам. Выручает в билдах с требовательными уникальными предметами, если сами бонусы от аттрибутов для нас не критичны.
Ключевые умения каруи:
1) Ломающий оковы. Упрощенно это выглядит так, что вместо маны вы начинаете регенерировать свирепость. Позволяет поддерживать эффект берсерка практически постоянно в билдах на тотемах или же слемах например.2) Закаленные войной. половина входящего урона холодом и молнией конвертируется в огонь, при этом несколько снижая сопротивления. Имеет смысл в билдах где нужно максимизировать сопротивление огню, обладая при этом определенным оверкапом сопротивлений молнии и холоду.3) Сила крови. Заменяет эффект от похищения здоровья на общее снижение входящего урона. Навскидку можно комбинировать ваал пактом, вечной молодостью и механикой уворота.
Ключевые умения маракетов:
1) Предатель. Каждые 4 секунды дарует 4 заряда флакона за каждую пустую ячейку для фласки. Неплохо комбинируется с новой базой ремня, запрещаеющей использовать 5й флакон. Стоит использовать в билдах, когда какой-то конкретный флакон жизненно необходим, например, сверкающий эликсир.2) Ясновидение. На 25% больше шанс критического удара в ближнем бою, но при этом вы ослеплены. Стоит использовать в билдах, где вы не можете промахнуться, такие свойства есть, например, на оружии или щите паук-волк.3) Танец со смертью. Лишает вас возможности использовать шлем, при этом ваши критические удары удачливы, как и критический урон. То есть на шанс крита и его размер проверка будет происходить дважды и будет выбираться лучший результат. Должно неплохо показывать себе в билдах с большой вилкой урона, например, основанных на молнии.
Как видите ключевых умений достаточно много и поначалу сложно удержать все в голове, зато благодаря вневременным самоцветам еще больше расширяются горизонты билдостроения в Path of Exile, давая вам удивительные возможности создать нечто уникальное.
Автор статьи: Cardiff
A-Tier
July 23rd Update: Carrion Golems were better than expected last league and have gotten nerfed a bit. Therefore, they’ve moved to the A-Tier.
Summon Carrion Golem has been nerfed quite “significantly” in the last patches. However, the build did ludicrous damage on a very acceptable budget and will still do very good damage on that budget even after the nerfs. The changes to Elementalist definitely helped the build’s defensive capabilities and allows it to mitigate both Elemental and Physical damage very adequately. We feel like the build definitely still warrants an A-tier mention.
Summon Raging Spirits Necromancer
July 23rd Update: As one of the builds that got hit the least by the generic changes, this will do fine in leaguestart scenarios.
This old school goodie build uses Summon Raging Spirits (SRS) without Minion Instability to make our minions deal the damage output consistently and more reliably.
Bladestorm Berserker
July 23rd Update: Whilst largely unpopular, we feel adamant about keeping a very high paced build in here as it still is as strong as ever.
Bladestorm and Berserker just go hand in hand when it comes to early game power. The combination of Berserk, Rage Support and Berserker’s Rage just make Bladestorm so incredibly powerful. Because of that, it’s less reliant on a very high end weapon to actually deal great damage.
Cyclone Slayer
July 23rd Update: As expected, Slayer is mostly dominating the Cyclone meta after the changes and will remain to do so for a decent while.
Cyclone is and remains a crowd-favorite and Slayer has notoriously went hand in hand with the skill. This hasn’t changed and probably wont change anytime soon. Given that Attack builds always rely on weapons that are sometimes a little expensive, they’re usually never S-Tier ready.
Vortex Occultist
July 23rd Update: With the amount of insane bossing being around in the current state of the game, Vortex has shifted up in priority in the tier list. It has moved to the A-Tier as it has proven to be a reliable build to kill the more challenging bosses.
Whilst being a very reliable build, Vortex builds are often overlooked. Especially when building it CI or Low-Life you’re getting a lot of defenses out of the build whilst getting a very respectable amount of offense. Because it relies on Damage over Time to kill monsters, it also gets you incredibly high uptime on bosses whilst dodging. It didn’t get tiered into the S-tier builds because it generally has a little bit less clear speed and is a little harder to pull of on League Start due to its CI/Low-Life nature.