Dishonored

The Knife of Dunwall

A Captain of Industry

Name Description Function Cost
Safe Code A guard overheard the code to the safe in the shipping office and will etch it on the wall.

This favor will provide Daud with a three-digit number written on the left wall of the main entrance of the Rothwild Slaughterhouse. It can be found behind a group of breakable wooden boards. This code is for the safe in the shipping office, which is located to the left of the wall of light in the yard. The contents of the safe include: a blueprint for explosive bolts, a time card, a gold ingot worth 100 coins, sleep darts, and a vial of Piero’s Spiritual Remedy.

If this favor is not purchased, the safe code can still be found in a pouch underneath the barge at the dock, near the body of Jack, but there will be no time card left inside the safe.

125 coins

The Stolen Rune

A bribed will ‘misplace’ a rune found in a crate full of old scrimshaw bound for the Academy of Natural Philosophy, and the rune will be hidden in the sewer that spills out into the river. This favor places a rune within the Rothwild Slaughterhouse inside the sewers for Daud, marked as «Misplaced Rune.» 150 coins
Silent Sabotage A bribed worker will disconnect the security on the refinery valves. Using the valves will not trigger the alarm. This favor prevents the alarm from being raised should Daud attempt to destroy the slaughterhouse with the refinery valves. 100 coins

Eminent Domain

Name Description Function Cost
Rune Drop Off A friend will leave a rune on the ruined bridge for you to pick up. A rune and a note will be placed for Daud at the base of the broken bridge in the Legal District Waterfront area, close to the starting position. 150 coins
Whale Oil Delivery There will be some conveniently placed whale oil tanks by the first gate in the district. This favor places three whale oil tanks in the first guard outpost just before a wall of light. 100 coins

Death of the Outsider

Спустя два месяца после завершения государственного переворота Билли решает найти Дауда. Поиски приводят её в баню «Альбарка» в Карнаке, где находился подпольный бойцовский клуб, члены которого, по слухам, практиковали чёрную магию. Прибыв на место Билли находит Дауда и освобождает его, после чего заметно постаревший наставник предлагает Билли невероятное задание: убить самого Чужого.

Несмотря на некоторый скептицизм, Билли соглашается с Даудом, после чего они вместе возвращаются на корабль. Там Билли навещает Чужой, который «дарит» ей новую руку и глаз, после чего исчезает.

Из диалога с Даудом становится ясно, что убить Чужого можно только при помощи особого ножа, который хранится во «Вкладах и займах Майклс» в сейфе Кирина Джиндоша, в камере, ключи от которой есть только у певца Шань Юня и городского администратора Айвена Якоби, также состоящих в секте Безглазых. Поскольку сам Дауд чувствует себя крайне скверно, он ничем кроме информации не сможет помочь Билли в этом деле, и в дальнейшем ей приходится полагаться только на саму себя.

Добыв ключи, проникнув в банк и отправив хранилище с ножом под землю (буквально), Билли добывает загадочный нож и тут же попадает в Бездну, где Чужой информирует её о смерти Дауда, оставшегося на корабле.

Устроив из «Падшего дома» большой погребальный костёр для своего наставника, Билли отправляется в Королевскую Кунсткамеру, где нужно добыть сведения о местонахождении входа в Бездну. По прибытии Билли обнаруживает облаву Смотрителей, сжигающих «еретические» писания и вскрывающих трупы оставшихся бригморских ведьм. Так или иначе, Билли находит сребрографическую пластину с картой, указывающей на заброшенный рудник Шиндейри.

Во время путешествия по шахте Билли узнаёт, что физическое тело Чужого находится в Ритуалной твердыне, куда сектантам входить запрещено. В самом сердце рудника Билли находит Око Мёртвого бога, прикосновение к которому немедленно отправляет в Бездну. В конечном итоге Билли оказывается в Ритуальной твердыне, где находится дух Дауда, и решает судьбу бога:

Билли может убить Чужого, как того хочет Дауд. Последний будет доволен, но Билли заметит, что теперь она навсегда останется убийцей и уже не сможет измениться. Дух же Дауда будет обречен на вечные скитания в Бездне и никогда не найдет покоя.

Билли может спасти Чужого, если сумеет найти нужные подсказки в Шиндейри и уговорить Дауда помочь ей. Рассказав наставнику о тех страшных обстоятельствах, при который Чужой получил свою силу, а также напомнив о том, как когда-то он спас ее саму, Билли убеждает Дауда прочитать имя Чужого и тем самым снять с него проклятье бессмертного. Дауд обретает мир и рассеивается, тогда как вернувшего себе человечность Чужого Билли выводит из шахты навстречу новой жизни.

Trivia

  • Death of the Outsider had two working titles before the developers settled for a name.

    • «Dead Hand» was proposed during pre-production work to reference Daud finding Billie to help him achieve the assassination of the Outsider in his place. The name itself comes from an automatic nuclear-control system used by the Soviet Union to launch a nuclear strike in case command center couldn’t. The banner bearing its name in the gallery below can be found in the game’s files.
    • «Blackheart» was proposed afterward during production work. It was kept on the first version of the game’s end-user license agreement (EULA) on Steam, and changed in June 21. This title also resonates with that of Dishonored 2, «Black Sparrow», but was not accepted by the rest of the studio. They eventually agreed to «Death of the Outsider», which was the name used by the writers when they first conceived the game’s story concept.
  • The CGI cinematic announcement trailer released during E3 2017 was made by Platige Image.
  • The song in the gameplay trailer «Do the Impossible… Kill a God» is Killing Strangers by Marilyn Manson.
  • One of the writers for the game, Hazel Monforton, was hired after a lengthy twitter conversation on the nature of the Outsider, which caught Harvey Smith’s attention for its accuracy.
  • Daud was originally conceived as the protagonist of Death of the Outsider. He was ruled out because the developers judged playing Daud again would be too easy, story-wise.
  • This is the first game in the Dishonored franchise that features neither Corvo Attano, who isn’t even mentioned in the entirety in the game, nor Emily Kaldwin in a prominent role.
  • does not give Billie all of the powers from Dishonored 2, instead it replaces her original powers with Blink, Dark Vision and Domino.
  • This is currently the only game without the Chaos system.

Dishonored 2 Combinations

Combination Mission Location and Description
4 5 1 A Long Day in Dunwall Doctor Galvani’s safe in the laboratory room of his new apartment near Dunwall Tower. The code can be found by collecting the Sokolov painting from the wall.
Random (does not use digits 0, 8 or 9, does not repeat digits) Edge of the World The safe can be found in the third floor of the Overseer Outpost in the Campo Seta Dockyards. Next to the safe is a book, The Seven Strictures, which is used to help solve the clue provided in a note in an adjacent room.
Random Edge of the World The Winslow Safe Store competition safe. The combination is found in a note in the store’s cash register.
Random The Good Doctor A safe on a dilapidated floor overlooking the Addermire main lobby. The combination can be found in a note nearby.
Random The Good Doctor A safe near Vasco’s office. The combination can be given by Vasco himself or in a note on his corpse.
Random The Clockwork Mansion A safe in Correy Brockburn’s apartment in Lower Aventa. The combination is written behind a bottle on a nearby blackboard. Only two of the numbers are legible; the third must be guessed.
Random The Clockwork Mansion The gate across the rail line to the Clockwork Mansion. The code is in a note found on the top floor of the guard office at Upper Aventa.
Random The Royal Conservatory A safe in the bloodfly-infested lecture hall in Cyria Gardens. The combination is sold by the black market shop.
Random (first digit is 4) Dust District The door to the black market shop on Valia Street. The first digit is hinted at in a note and the last two can be found on the date circled on the nearby calendar.
2 3 8 A Crack in the Slab The safe in the bloodfly-infested storage room with a furnace. Burn the wolfhound’s corpse in the past to remove the bloodfly hive in the primary present time. An opened safe with the code will appear in its place. Alternatively, access the room during the alternate present time to find the code.
Random (second digit is 7) A Crack in the Slab The combination to the study door in Stilton Manor. It can be found in the past version of the note Study Door Combination.
1 2 3 The Grand Palace The safe in Carlos Marletto’s apartment. The code can be found on the safe in the silvergraph of Marletto just opposite the safe.
Random The Grand Palace The First Captain’s Safe. The code can be found in a note found in the Duke’s office.
4 5 1 Death to the Empress Galvani’s safe again. The code can be found in the same place as before, though there is no painting in the way this time.

Technology and Transportation

Electric lights and a wall of light, powered by whale oil. A large rail car and a loudspeaker can be seen in the distance.

Dunwall, being one of the most industrialized cities of the Isles, possesses numerous advanced technologies from the mundane to the sophisticated. Electric lighting and heaters are common in almost every home, while for security purposes, walls of light and arc pylons are utilized to control movement. The most infamous of these technologies is the tallboy, a heavily armored soldier armed with explosive arrows, walking on motorized stilts. Almost all of these technologies are powered by whale oil.

Due to Dunwall’s port environment, boats, from small motor boats to massive, hulking whaling trawlers, form the bulk of transportation in and out of Dunwall. On the ground, railway tracks provide transport for the City Watch and smaller rail cars are used by the aristocracy as a means of personal transport. Elevated rail lines provide fast and easy transport for people, cargo and even corpses.

Description

Set a couple of months after the end of Dishonored 2, Billie Lurk returns to Karnaca to reunite with her mentor, the legendary assassin Daud. Together, they will explore the dark underbelly of the city to recover artifacts in order to kill the source of chaos within the Empire, the Outsider himself. The story will delve more into the Outsider’s past and the reason for his existence.

Billie will not have the Mark of the Outsider, but will instead have new powers and abilities granted from artifacts and new gadgets at her disposal to infiltrate underground fight clubs and plan a bank heist, square off against the Sisters of the Oracular Order, new Clockwork Soldiers, the immortal Envisioned and the Outsider-obsessed Eyeless gang. In addition, the game will feature the Original Game Plus mode to replay it with three specific abilities from Dishonored 2.

Another new feature to the game is the addition of Contracts during missions, which Billie can accept to find and eliminate optional targets.

Деловой квартал

Выбравшись и канализации движемся по причалу делового квартала, поднявшись наверх отключаем «стену света» предварительно избавившись от охраны стоящей рядом. так же здесь можно выполнить дополнительное задание «Ворвань у ворот» если вы конечно взяли его в начале прохождения главы, для этого нужно взять один из отмеченных баков с ворванью. Напротив ворот света, внизу у воды можно найти руну подобрав которую выполните дополнительное задание «Подарок тьмы» которое так же покупается в начале прохождения главы. Далее пройдя через «стену света» и свернув направо в небольшой переулок встречаемся с Талией предварительно спасая её от банды шляпников. Поговорив с женщиной получаем задание » Устранить поверенного Арнольда Тимша», остаётся отправиться в деловой квартал, для этого нужно будет забрать ключ от входа в одном из зданий, о нахождении ключа можно узнать из записки лежащей на столе в переулке, где вам придётся столкнуться с ещё несколькими членам и банды. Прежде чем отправится в следующую локацию стоит собрать пару костяных амулетов находящихся в зданиях и одну руну которая будет находится справа от входа в деловой квартал на берегу.

Проникнув в деловой квартал первым делом подслушиваем разговор стражников возле стены света из которого узнаём о пленнике который был помощником Тимша. Пленника этого можно найти в здании с права от входа в локацию он будет заперт в одной из комнат на первом этаже здания. Проникнуть внутрь можно через балкон второго этажа и через дыры в полу спустится к пленнику. Поговорив с пленником получаем задание «Найти дневник в квартире выходящей на Адвокатскую площадь» выполнять его нужно если собираетесь избавиться от Тимша без убийства, так же на втором этаже здания с пленником можно найти руну. Преодолеть стену света можно по балконам и крышам соседних зданий и первым делом стоит заглянут на крышу здания напротив особняка Тимша отмеченную маркером «Пост», здесь вы найдёте кое какие припасы, схему особняка, схему квартала и заметки о рекогносцировке. Теперь отправляемся в квартиру указанную пленником, сделать это можно по крышам с другой стороны улицы. В квартире нужно отыскать дневник Роланда, он будет лежать в одной из комнат, так же кроме всего прочего за картиной на стене можно найти руну.

Далее получаем задание «Подменить документы в сумке на поясе Тимша» и «Найти зловонный мешок в квартире номер 10». За зловонным мешком в кварту номер 10 можно попасть по балконам. Кроме самого мешка в этой квартире можно обнаружит святилище Чужого с руной, чтобы добраться до него нужно отодвинуть от стены комод. Теперь останется пробраться в особняк Тимша который будет напротив квартиры 10, сделать это можно через балкон. В поместье нужно будет спустится в подвал и подбросить зловонный мешок в воздушный насос, но перед этим нужно подменить документы в сумке Тимша. Проще всего сделать это обездвижив его например при помощи усыпляющего дротика, так же получив при этом универсальный ключ от поместья, который понадобится вам чтобы собрать все руны и амулеты в здании, а так же получить завещание матери Тимша лежащее в сундуке, в одном из кабинетов на первом этаже. В особняке много охраны так что если хотите выполнить задание без убийства Тимша придётся постараться обезвреживать стражников по одному не поднимая тревоги. Подменив документы и забрав ключ спускаемся в подвал и кладём зловонный мешок в воздушный насос после чего останется подождать пока генерал Тернбулл арестует Тимша.

Прежде чем покинут особняк осматриваем его на предмет рун, амулетов и прочих драгоценностей которых там полно, так же в особняке можно найти комнату со статуей Далилы и поговорить с ней. Кроме этого на первом этаже особняка в одной из комнат можно найти колоду карт таро и взять из ней карту «Мир» которая понадобится для выполнения дополнительного задания «Рецепт Ветоши». Напомню это лишь один из нескольких способов прохождения данной локации. После ареста Тимша покидаем район так же как и попали в него снова отправляясь на причал делового квартала. Теперь нам останется отыскать Талию в доках и поговорив с ней отдать ей завещание. По окончании разговора уходим из локации через катакомбы.

Trivia

  • When Arkane Studios started working for Bethesda, Harvey Smith and Raphael Colantonio were first proposed to work on an old ninja game concept set in feudal Japan. It featured magic powers, weapons and poisoned darts within the story of an apprentice set to avenge his master. Arkane’s creative directors changed the setting to London in 1666, last year of the plague and year of the Great Fire. Art Director Sébastien Mitton sketched several visuals of the city such as the old London Bridge. Eventually, that setting moved to a more Victorian inspiration of London between the 1830s to the 1880s. The town itself became fictitious so the developers could expand its setting without being hindered by historical and geographical accuracy.
  • The German version of the game is the only one to feature a longer title: Dishonored: Die Maske des Zorns (meaning ‘The Mask of Wrath’).

Gallery

Concept Art and Renders

Early concept art.

Early Dunwall concept art.

Dunwall buildings concept art.

Fabric-covered buildings concept art.

Concept art of a street scene.

Dunwall concept art.

Concept art of checkpoints on a street in Dunwall.

Concept art of a building in Dunwall.

Pre-production art of Dunwall.

Pre-production art featuring Dunwall at night.

Pre-production artwork of a foggy Dunwall.

Pre-production art featuring a checkpoint in Dunwall.

Pre-production art depicting Dunwall.

A street in the Legal District during the early development of Dishonored.

Dunwall render.

Signs found throughout Dunwall.

Objects found throughout Dunwall.

More objects found in Dunwall.

Wall texture.

Dishonored

Dunwall panorama.

The Clocktower.

Dunwall Tower.

Coldridge Prison.

Office of the High Overseer.

The Distillery District.

The Golden Cat.

Kaldwin’s Bridge.

The Boyle Mansion.

The Flooded District.

Kingsparrow Island.

The Dunwall Sewers.

Graffiti on a sign in Dunwall.

Part of Dunwall, reflecting its rundown environment.

View of Dunwall upstream atop Kaldwin’s Bridge.

A warehouse in Dunwall with mountains and building in the background.

Dunwall at night under the moon.

View of Dunwall from the Hound Pits Pub.

Dunwall Tower and Coldridge Prison from afar.

View of Dunwall from the Hound Pits at dawn.

The Old Port District.

View of Dunwall from Coldridge Prison.

Millenary Canal in Drapers Ward.

The Drapers Ward Riverfront.

Brigmore Manor in the Mutcherhaven District.

Slaughterhouse Row.

The Legal District.

Only mention of the Dunwall Water District.

Dishonored 2

A pre-release view of Dunwall for Dishonored 2.

The Dreadful Wale in a port in Dunwall.

Dunwall’s dock area, circa 1852.

The restored, industrial Dunwall, circa 1852.

Dunwall in Dishonored 2.

View over Dunwall.

View on Coldridge Prison.

View over the rest of the Tower District.

Other Images

A painting of Dunwall, found at the Galvani Residence.

A map of the Legal District.

A map of John Clavering Boulevard in Dunwall.

Dunwall indicated on a cartographer’s map.

A map of Dunwall dated 1837.

The new map of Dunwall as posted on the franchise’s official Twitter.

A map showing Dunwall as well as the bottom portion of Gristol.

An area map of Dunwall’s Tower District.

The Knife of Dunwall Combinations

Combination Mission Location and Description

Randomor3 8 5 / 5 2 97 2 8 / 9 2 8

A Captain of Industry

The safe in the guardhouse, near the wall of light. If Daud purchased the favor at the start of the mission, a marker is added, and the combination can be found on the slaughterhouse’s wall across the yard, behind breakable wood. The combination will be completely random and can only be deduced by checking the wall.

If the favor was not purchased, the combination can be found in a note located underwater, below the cargo boat to the right of the slaughterhouse yard. It will be one of the four combinations listed to the left.

5 1 2 A Captain of Industry The safe in Rothwild’s office. The clue is in the Injury Report Code note, which states the number of injuries and fatalities over the past week.

Trivia

  • In-universe, a modified version of the Dishonored Tarot Deck is used, called the «Game of Nancy Tarot Deck».
    • Game of Nancy cards can be found during The Knife of Dunwall at the Timsh Estate and in a cell in Coldridge Prison during The Brigmore Witches.
    • To complete a during the Eminent Domain mission, Daud must bleed on and burn The World card from a Game of Nancy deck.
  • Another card game unrelated to the Game of Nancy is mentioned in Dishonored. During the mission The Royal Physician, a City Watch guard describes several types of hands to Earl, a lower guard, who doesn’t accept his defeat at cards. In growing order: basic Pair, Two Pair, Tall Towers, Captain’s Quarters, Dunwall, Royal Dunwall and The Lord Regent’s Purse.
  • It is possible to tell which way up a card in the Dishonored deck has been dealt by looking at the Outsider symbol on the back.
  • The Minor Arcana can be used as common playing cards.

Интересные факты

Тимш созерцает свой портрет

  • Тимш — типичный нарциссист: самовлюблённый, любит, когда перед ним пресмыкаются, и никогда не упускает случая похвалить себя. В общении со своими юристами поверенный постоянно задаёт наводящие вопросы, только чтобы лишний раз поведать о своей гениальности. К тому же Тимш подолгу может самозабвенно любоваться собственным портретом.
  • Тимша озвучил Джон Мариано.
  • Арнольд Тимш очень боится смотрителей, потому что эти религиозные деятели не подчиняются государству в лице лорда-регента и, как следствие, могут запросто арестовать поверенного при любом подозрении в ереси.
  • Тимш должен был появиться в Dishonored как коррумпированный глава богадельни «Горьколист», но был вырезан.
  • Тимш и Морган Пендлтон имеют одну и ту же анимацию смерти.
  • Арнольд иногда разговаривает со статуей Далилы в мастерской последней.
  • Тимша и Талию мельком можно увидеть в оригинальной концовке с высоким уровнем Хаоса.
  • Арнольд хранит в своей квартире аудиограмму, на которую он записал утешительную ложь для своей матери на случай, если та когда-нибудь придёт в себя.
  • По записке, написанной Тимшем для горничной Мелиссы, можно предположить, что поверенный находится в не совсем профессиональных отношениях со своими служащими. Это также продемонстрировано в приватной беседе с Мелиссой, в ходе которой Тимш настоятельно рекомендует горничной заночевать с ним.
  • Мелисса, разумеется, не в восторге от любовного пыла престарелого юриста. Если убить Тимша, то на третьем этаже особняка можно услышать что она сомневается стоит ли искать и наказывать убийцу поверенного.
  • Если не убивать Тимша, то его можно снова увидеть в камере в тюрьме Колдридж, в дополнении The Brigmore Witches. Он будет буйствовать и упрашивать дежуривших стражников отпустить его. При виде Дауда поверенный также обратится с такой же просьбой и к нему (при условии, что Дауд не показывался на глаза Арнольду при его аресте). Если открыть камеру, то Тимш может сбежать в неизвестном направлении.
  • Тимша, когда он бродит по особняку, всегда сопровождает один из офицеров стражи, совсем один Тимш остается лишь в мастерской Далилы.
  • Если вы прошли миссию «Воротила», на низком уровне хаоса, то в миссии «Вынужденная мера», Тимш не будет прятаться на третьем этаже, а выйдет на балкон.
  • В его особняке можно найти военную медаль семьи Тимш, что означает кто то из семьи Тимша был на войне, возможно это и он сам.

Special Editions

Pre-Orders

Four downloadable packs (Acrobatic Killer Pack, Arcane Assassin Pack, Backstreet Butcher Pack and Shadow Rat Pack) were offered with pre-orders of Dishonored at specific retailers in the United States. Various bonuses such as a metal case for the game, a Whale Oil USB lamp and the Dishonored Tarot Deck were also included.

An updated version of the tarot deck including art from the DLC was also offered with pre-orders of the Game of the Year Edition at GameStop.com and EB Games Canada.

Game of the Year Edition

Cover art of the Game of the Year Edition.

Dishonored: Game of the Year Edition was released on October 7, 2013 for PC and on October 8 for PlayStation 3 and Xbox 360. In addition to the original game, this edition includes all of the downloadable content.

As of June 13th, the Game of the Year Edition on Steam was simply renamed Definitive Edition, despite not featuring any improvements over the original PC version.

Definitive Edition

Cover art for the Definitive Edition.

A remastered version of the game titled Dishonored: Definitive Edition was announced on June 14, 2015, containing Dishonored and its DLC with enhanced graphics for the latest console systems. It was released for PlayStation 4 and Xbox One on August 25, 2015 in North America and August 28, 2015 in Europe.

The current Definitive Edition available on Steam does not feature any changes compared to the original PC version of the game and DLC. It is also sold with Dishonored 2.

Интересные факты

  • В отечественной локализации второй части игры фамилия Билли произносится через «Е», хотя в оригинале в обоих частях — через «Ё». Верен первый вариант, поскольку в англ. яз. нет правил, согласно которым «U» могло бы читаться как «Е».
  • В книге Dishonored: Возвращение Дауда выясняется, что после нейтрализации Чужого, Билли предприняла несколько попыток возвращения назад во времени, чтобы найти способ не подпустить Дауда к Ножу.
  • В дневнике мастер отмечает, что ученица всегда была любознательной, причём вопросы задавала часто не по делу, а личного характера. Лерк интересовалась отношением Дауда к его работе и последователям.
  • Прочитав личные мемуары Лерк, можно узнать подробности о ее прошлом, до самой встречи с Даудом.
  • Из них же становится известно, что Билли убила Раданиса Абеле.
  • Несмотря на то, что Билли работала с Далилой, уважения убийцы ведьма, судя по всему, не заслужила — при встрече в конце The Knife of Dunwall Лёрк либо спорит с ней (при низком Хаосе), либо приказывает ей заткнуться (при высоком Хаосе).
  • На высоком хаосе можно пощадить Билли Лерк, просто прыгнув на неё.
  • В то время как Эмили наблюдает и имитирует действия Корво, Билли аналогичным образом поступает с Даудом, а именно — берёт с него пример.
  • Она единственный Китобой, который носит карминовый плащ, как и Дауд, в то время как остальные носят либо светло-серые, либо чёрные (в зависимости от мастерства).
  • Судя по применяемым способностям в бою (крик, метание ножей) можно предположить, что Далила поделилась с ней частью своих способностей, как и с Бригморскими Ведьмами.
  • Харви Смит подтвердил, что Билли бисексуальна, но большее предпочтение отдает женщинам; в конце Dishonored 2, прослушав аудиограф на мостике, можно узнать, что Билли за свою жизнь «любила многих женщин и даже пару мужчин».
  • Согласно Харви Смиту, имя Билли было дано ей при рождении, а Лёрк (to Lurk, англ. «прятаться, скрываться») является её прозвищем, а не настоящей фамилией.
  • По словам разработчиков, Билли родилась 2-го дня месяца очага 1813 года.
  • Если Дауд её пощадит, то в миссии «Выбор цели» в сундуке Дауда можно найти её письмо которое она послала Дауду, и книгу о городах, где Дауд мог бы провести жизнь тихо, без убийств.
  • В Dishonored 2, встретившись с Меган Фостер, можно заметить, что у нее нет правой руки и правого глаза; судя по ее словам, она потеряла их, когда сунулась в особняк Арамиса Стилтона, пытаясь отыскать там своего друга, но столкнулась с гвардейцами. Это подтверждает тот факт, что, если пощадить Стилтона, изменив прошлое, рука и глаз Билли восстановятся.
  • Билли Лёрк одна из персонажей бульварного романа «Нож Дануолла».
  • Билли, как Дауд, Корво и Эмили, владеет Тивианским удушающим захватом.
  • В Dishonored 2, обсуждая Брианну Эшворт, отмечает, что главному герою «в другой жизни, вероятно, пришлось бы сражаться не только с ней, но и со мной». Это отсылка к возможному исходу The Knife of Dunwall при высоком хаосе, когда Билли сражается со своим наставником, применяя способности ведьм. Забавно, ведь прими она сторону Далилы в то время, ей бы больше не пришлось контактировать ни с кем из главных героев в принципе — Дауд убил бы ее.
  • Билли — первый протагонист, не имеющий метки.
  • В отличие от предыдущих протагонистов, источником сверхспособностей Билли являются артефакты, один из которых черпает энергию напрямую из Бездны.

References

  1. Dishonored: The Corroded Man, p. 359
  2. ↑ Map in Dishonored: The Dunwall Archives
  3. Dishonored: The Corroded Man, p. 26
  4. Dishonored: The Corroded Man, p.173
  5. Dishonored: The Corroded Man, p.135
  6. Dishonored Roleplaying Game, pp. 125-128
  7. Dishonored: The Corroded Man, p. 46
  8. Dishonored: The Corroded Man, p. 71
  9. Letter from Rebecca Fletcher
  10. Dishonored: The Corroded Man, p. 34
  11. Dishonored: The Corroded Man, p.46
  12. Dishonored: The Wyrmwood Deceit, Issue Four
  13. ↑ Timeline in Dishonored: The Dunwall Archives
  14. Timeline in Dishonored: The Dunwall Archives
  15. Dishonored Roleplaying Game, p.111-114
  16. ↑ The Sewers Beneath Dunwall
  17. ↑ The Lord Regent’s Confession
  18. Dishonored: The Corroded Man, p. 91
  19. Dishonored: The Corroded Man, p. 35
  20. Dishonored: The Corroded Man, p. 47-48
  21. Dishonored: The Corroded Man, p. 36
  22. Dishonored: The Corroded Man, p. 61
  23. The Royal Protector
  24. Dishonored Roleplaying Game, p. 118
  25. The City Barrister
  26. Interview with Havey Smith after the 2016 Bethesda E3 Showcase
  27. When a man is tired of London, he is tired of life: Samuel Johnson

Videos

Dishonored Death of the Outsider – Official E3 Announce Trailer

Dishonored Death of the Outsider Director Interview — IGN Live E3 2017

Dishonored — Death of the Outsider PS4 Preview E3 2017

Dishonored 2 Death of the Outsider FIRST DETAILS — YouTube Live at E3

What Is Death of the Outsider?

Do the Impossible… Kill a God

Dishonored Death of the Outsider Who is Billie Lurk?

Dishonored 2 Death of the Outsider gameplay preview

Dishonored Death Of The Outsider Gameplay — New Hero Is Arya Stark Meets Agent 47!

35 Minutes of Dishonored Death of the Outsider Gameplay

Dishonored- Death of the Outsider – Rampage Through Karnaca

Dishonored Death of the Outsider Billie’s Assassin Arsenal

Dishonored: Death of the Outsider

Daud ends up in Karnaca in his quest to kill the Outsider. Some time before the start of the game, Daud was captured by the Eyeless cult, and forced to fight for months in the pit of a fight club owned by the cult. Aided by his former second-in-command Billie Lurk, he plans to confront underground fight clubs, Sisters of the Oracular Order and the Eyeless cult to gather the artifacts that will help them in taking down the Void deity. Daud admits that he needs Billie’s help to complete this mission, and says that he’ll never recover from the damage he took in the pits, which proves accurate.

Throughout the game, Daud remains on the Dreadful Wale, coughing and saying he can «feel the Void dragging away,» and is limited to giving information on the world to Billie, and giving advice on missions. Eventually, after learning that the weapon required to kill the Outsider is in the Dolores Michaels Deposit & Loan Bank he sends Billie to retrieve it. During the mission Daud passes away on the Dreadful Wale from natural causes which the Outsider alludes to Billie. After returning to find Daud dead, Billie burns her ship which acts as a funeral pyre for Daud. After his funeral, Billie played a recording Daud left for her, saying goodbye and making his peace with who he had been, and with his history with his former apprentice.

Later on, Daud’s spirit is encountered in the Void just before Billie is about to kill the Outsider. His form is wavy and indistinct, and at first he doesn’t recognize Billie. He encourages her to finish the Outsider. Here she is given a choice:

If Billie kills the Outsider, Daud will speak with her saying it’s done, but Billie declares herself to be always a killer and that she will never change. In this ending Daud does not find peace and his spirit is doomed to wander the Void for eternity.

If Billie decides to not kill the Outsider, she convinces Daud to let him live by revealing the circumstances of the Outsider’s mortal life and reminding Daud of how he spared her once. Daud frees the Outsider by speaking his name. Daud then agrees and after freeing the Outsider he says a final farewell to Billie as he finds peace and his soul dissipates.

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *

Adblock
detector