Обзор age of empires: definitive edition

Возвращение стратегической классики

Age of Empires: Definitive Edition — это качественный и достойный ремейк, который хоть и имеет некоторые огрехи и недостатки, но зато делает главное: позволяет современным игрокам приобщиться к классике жанра. Разработчики не собирались «оживлять» AoE, популярной она вряд ли станет, но это и не требуется, ведь оригинал сейчас играется довольно архаично.

Но это уже дань традиции, ничего с этим не поделать. И создатели ремейка поняли это, так что сосредоточились исключительно на звуке и визуальной части. Работа, которая была проделана, позволяет назвать Age of Empires: Definitive Edition как минимум хорошим переизданием, которое можно порекомендовать и ностальгирующим, и зеленым новичкам.

Смотреть все скриншоты Age of Empires: Definitive Edition →

Все скриншоты из Age of Empires: Definitive Edition можно посмотреть здесь.

  • Появились первые оценки Age of Empires: Definitive Edition — хорошо
  • Microsoft обвинила Valve в том, что Age of Empires: Definitive Edition не выйдет в Steam
  • Итоги конференции PC Gaming Show на E3 2017: анонс XCOM 2: War of the Chosen, дата выхода LawBreakers, трейлер Age of Empires: Definitive Edition, трейлер Total War: Warhammer 2 и многое другое

4. Стройте замки в стратегических местах

Как в Age of Empires 2 , замки в AOE 4 не следует воспринимать всерьез. Они представляют собой грозные сооружения, которые нелегко снести без использования осадных орудий. Следовательно, там, где это применимо, хорошей стратегией является строительство замков у входов на свою базу. Определите узкие узкие проходы, где у врагов нет другого выбора, кроме как сцепиться с замком.

Еще лучше размещать замки за каменными стенами, чтобы не дать врагу тарана. Настоятельно рекомендуется модернизировать замки с дальнейшими улучшениями защиты. Они могут с поразительной легкостью уничтожать целые колонны врага. Сконцентрируйте небольшой военный отряд поблизости, чтобы справиться с любыми осадными машинами, а об остальном пусть позаботится замок.

Age of Mythology[]

In Age of Mythology, conversion is largely limited to Chinese Monks, who can convert enemy human soldiers (and Shennong Monks can also convert non-Titan myth units) and Egyptian Priests of Set, who can only convert wild animals. The animals, together with any available Animals of Set, can form a decent army or can be used for scouting. Note that the player can weaken an opponent’s early-game economy by converting nearby huntable animals.

Some god powers and myth unit special abilities also have conversion-like effects. Rheia’s Traitor god power converts a single unit to the player’s side. Hyperion’s god power, Chaos, turns enemy units neutral (hostile to all other units), as does the special ability of Hekate’s Lampades. Osiris’ Mummies have a special ability that instantly kills an enemy human or myth unit and raises it from the dead as a Minion under the player’s control, which is effectively the same as conversion.

5 Покупка военных улучшений

Лучшее в сильной экономике — это то, что покупать улучшения становится намного проще. Набор большой армии — это только первый шаг в этом процессе. Чтобы сделать юнитов еще более эффективными, игроки должны покупать улучшения у зданий, например у кузнецов. Повышение уровня юнита до следующего более высокого уровня также должно быть выполнено как можно скорее, как только игроки перейдут в следующую эпоху.

Преимущества обновлений очевидны. Более прочные блоки не нужно менять так часто. Точно так же более смертоносные юниты заканчивают драки намного раньше. Улучшайте и здания, особенно такие, как замки. Полностью модернизированные оборонительные позиции могут прорваться сквозь вражеские порядки. Собственным силам игрока просто нужно вычистить остаток.

Trivia[]

  • The United States flag is the 15-star, 15-stripe Star Spangled Banner Flag. This version of the flag was adopted by the United States in 1795 to symbolize the admission of Vermont and Kentucky to the union, and during the War of 1812 its presence over Fort McHenry inspired the poem that would later become the United States’ national anthem.
  • The architectural style of the United States post-Exploration Age is mainly timber framing. This is historically inaccurate as this style was used predominantly in Europe. British colonies in North America, and subsequently the early United States, used Georgian architecture instead.
  • Most American units have separate Guard and Imperial skins, whereas other civilizations share the same visual appearances across both those upgrades. The Imperial skins have a Civil War-era aesthetic.
  • The use of Washington, D.C. as the Home City is moderately anachronistic for the tenure of President Washington:
    • The city did not become the capital of the United States until 1800, three years after Washington left office and one year after his death. During his time in office, the capital of the United States was Philadelphia.
    • The Home City features the White House, which was also not completed until 1800, and was not occupied by any President until 1801, when Thomas Jefferson moved in.
  • The US Federal States are organized into the order of their establishment:
    • Commerce Age states are mostly the earliest British settlements in North America.
    • Fortress Age states are a mix of pre-Independence British settlements and early US states (e.g. Indiana and Kentucky).
    • Industrial Age states, with the exception of California, are those established between US Independence and the Civil War.
    • Imperial Age states are a mix of early British settlements (e.g. New York) and US states established in the 19th century (e.g. Texas and Florida). New York may have been placed as an Imperial Age state because of New York City’s fame during that time.

Графика кризисного периода

Симпатичная трехмерная картинка хороша и цветаста, но в 2021 выглядит откровенно устаревшей. Age of Empires 4 своим внешним видом никак не тянет на дорогой стратегический блокбастер. Неплохие пейзажи с речушками и пролесками, аккуратные модели крестьян и рыцарей… Но Age of Empires 3, особенно в версии Definitive Edition, выглядит эффектнее. А ведь оригинальная третья часть вышла, на минуточку, в 2005 году!

Примерно такую графику мы видели в стратегиях пятнадцатилетней давностиПримерно такую графику мы видели в стратегиях пятнадцатилетней давности

В Age of Empires 3 был удачно применен физический движок Havoc второй версии, ядра гигантских осадных пушек рушили постройки и разбрасывали пехоту, на фрегатах картинно падали сбитые картечью мачты, а подстреленные солдаты драматично валились замертво, точно как в фильме «Патриот» с Мелом Гибсоном. Боевая анимация в новой игре не впечатляет. Ратники лениво машут саблями, домишки горят и исчезают в облаке дыма и пепла. Скромные поляки в RTS Ancestors Legacy (2018) смогли показать красивые бои с холодным оружием, а живые классики жанра из Канады — не смогли. Почему так вышло — можно лишь догадываться.

В мирное время Age of Empires 4 также выглядит неброско. Во время строительства здания по частям вырастают из воздуха, вы не увидите красивых анимаций в духе Anno или последних частей The Settlers. Вглядываться в детали также не рекомендуется: в сельских дворах вы увидите пару куриц, намертво приклеенных к земле. Идет дым из трубы кузни — уже хорошо.

Возможности игровой камеры тоже не впечатляют. Зумирование дает возможность лишь слегка приблизить или отдалить точку обзора.

Эти всадники так и не решились на атакуЭти всадники так и не решились на атаку

С музыкой в Age of Empires 4 все хорошо, атмосферное сопровождение напоминает о прежних играх серии. Неплохо звучат и звуковые эффекты, особенно когда ваш отряд несется в атаку и орет в сотню голосов.

Но вот с записью голосов опять не дотянули до высокого уровня. Так, часть москвичей (коренных москвичей!) говорит на чистом русском, а другая часть выдает корявые перлы в духе голливудских боевиков о суровых русских мужиках. Не смогли отыскать русскоязычных актеров для озвучки? Видимо, не смогли…

New features[]

  • Achievements
  • All-new graphics and artwork
  • Attack move functionality
  • Balance adjustments
  • Classic Mode – The original 1997 experience
  • Enhanced pathfinding
  • Increased population limit
  • New, fully remastered soundtrack
  • New terrains and scenario editor objects
  • New zoom levels
  • Remastered sound effects
  • Revamped and expanded UI
  • Reworked campaigns

Major post-launch changes:

  • Automatic Farm Reseed in the Granary
  • Automatic File Transfer of scenarios and maps in the Multiplayer Lobby
  • Global queue indicator for all currently queued technologies and units
  • Mixed technology queues
  • Mixed unit queues
  • New Elo and ‘Ranked’ game modes
  • Option to toggle blood effects on and off
  • Priests auto-heal wounded units
  • Scouts auto-attack if they’ve been tasked to attack, or when attacked by a non-gaia unit
  • Ship acceleration removed
  • UI indicator for amount of villagers working on each resource
  • Unit stances

AI player names[]

When playing a random map game against the computer, the player may encounter any of the following Malay AI characters:

  • Balaputra (بالاڤوترا): A Srivijayan emperor in the 9th century CE as well as the former head of the Sailendra dynasty. Before rising as an emperor though, he was the heir to the Ancient Mataram Kingdom, a Hindu-Buddha kingdom in Java back then, but was eventually forced to leave Java by the forces of Rakai Pikatan, a member of the rival Sanjaya Dynasty, who later founded the Medang Kingdom.
  • Dharmasetu (درماستو): An 8th century Srivijayan emperor. Under his reign, he successfully incorporated Pan Pan, a kingdom located in the north of the Malay Peninsula into Srivijayan sphere of influence before 775 AD.
  • Gajah Mada (ݢاجه مادا): Commander of Majapahit elite guard, the Bhayangkara. Then the Prime Minister of Majapahit, replacing Arya Tadah. He was well known for his Palapa Oath and expanding Majapahit territories across the Malay Archipelago. He was dismissed after the Bubat Tragedy.
  • Hayam Wuruk (هايم ووروک): A Javanese king from the Rajasa Dynasty and the fourth Majapahit emperor. Together with his prime minister Gajah Mada, he reigned the empire at the time of its greatest power.
  • Jayanegara (جايانݢارا): Prince of Kediri in 1295 reigned from 1309 to 1328, was a Javanese king and the second Majapahit emperor.
  • Parameswara (ڤاراميسوارا): The last king of Singapura. According to the Malay annals, he ruled Singapura from 1389 to 1398. The king fled the island kingdom after a Majapahit naval invasion in 1398 and founded his new stronghold on the mouth of Bertam river in 1402.
  • Raden Wijaya (رادن ويجاي): A Javanese king, the founder and the first Majapahit emperor and the son-in-law of the last Singhasari monarch, Kertanegara.
  • Samaratungga (ساماراتوڠݢ): The head of the Sailendra dynasty who ruled Central Java and Srivijaya in the 8th and the 9th century.
  • Sang Nila Utama (سڠ نيلا اوتام): A Srivijayan prince from Palembang said to have founded the Kingdom of Singapura in 1299.
  • Sultan Mansur Shah (سلطان منصور شه): The sixth Sultan of Malacca. He ruled Malacca from 1459 to 1477. He ascended the throne after the death of his father, Muzaffar Shah.
  • Sultan Muzaffar Shah (سلطان مظفر شه): The fifth Sultan of Malacca. He ruled from 1445 to 1459.

References[]

  1. https://store.steampowered.com/app/933110/Age_of_Empires_III_Definitive_Edition
  2. https://www.ageofempires.com/news/age3de-preorder-now-gc2020/
  3. https://www.ageofempires.com/news/preorder-aoe3de-african-royals/
  4. https://www.ageofempires.com/news/aoeiii_de_mexican_civ_reveal
  5. https://www.ageofempires.com/news/interview-joss-ellis/
  6. Gamesstar Interview Summary (By Andri on Resetera) from aoe3

  7. https://www.ageofempires.com/news/interview-todd-masten/
  8. ↑ https://www.youtube.com/watch?v=H9ahD-rg9bY
  9. https://www.ageofempires.com/news/interview-anthony-brave/

Изменения

Основные изменения в игре в первую очередь коснулись графическому оформлению. Мало того, что игровой проект целиком и полностью перемещен на новый современный движок, так еще и стандартная графика теперь была заменена полноценным 3D. Стоит также отметить, что здесь поддерживается 4K разрешение. Также разработчики частично переделали повествование, и добавили новые художественные активы. Не обошлось и без новой озвучки, которая значительно осовременена, с кучей звуковых эффектов, которых раньше не было в оригинальном проекте. Со всеми другими изменениями и улучшениями вы можете ознакомиться сразу после того, как решитесь скачать Age of Empires Definitive Edition через торрент от Механики на нашем игровом хранилище.

Zooming in/out

Another great feature of Age of Empires: Definitive Edition is the fact that you can zoom in and out of the game. Now, how is that possible on 2D assets without exploding into a pixel storm? By adding “Zoom Levels“. Basically, every asset in the game has been rendered 3 times. This way, the game can be displayed crisp and clear in every supported resolution. From HD all the way up to 4K (and beyond)!

On top of that, buildings now have beautiful destruction animations. All rendered out in 60FPS to give you the feeling that you’re truly sacking Rome.

This also explains why the game is such an incredibly large download (17GB!) compared to the original (300MB). With all graphical novelties combined, the new upgraded Trireme graphics are as big as the complete original game. But hey, now we go in 32 directions, we can zoom in from HD to 4K and beyond, we have sails that play nicely in the wind and the crew can gaze at themselves in the reflections on the water.

This one unit is bigger than the entire classic game!

Now, you might still recognize the buildings pictured below from the original Age of Empires, and we’re very happy you do! In the end, this is was our main task when overhauling the graphics, making them look appealing yet recognizable. Filling in the gaps that your imagination dreamed up over the past 20 years so to speak 

 

We hope you’ll enjoy the new look in Age of Empires: Definitive Edition!

(Originally Posted at https://www.forgottenempires.net/age-of-empires-definitive-edition-is-it-a-3d-or-a-2d-game)

WELCOME BACK TO HISTORY!

The wait is over! Age of Empires: Definitive Edition is available now at the Microsoft Store on Windows 10. We are so excited for you to experience all the new features that we’ve brought to this classic RTS.

Beyond the upscaled 4k visuals and remastered soundtrack, we’ve found that these quality-of-life gameplay improvements sometimes feel like such a core part of Age that people can forget that they weren’t in the original! Here are a few highlights that you might not realize got added:

Fantastic New Features and Where to Find Them

  • Attack Move: One of the community’s most-requested improvements is now in the game! Hold A and right-click to send your army to a location and attack any opponents on the way!
  • Fast farm reseeding: With a villager selected, right-click on an exhausted farm to reseed it!
  • Customizeable UI: Change the size of font and UI panels in the Settings menu!
  • Full screen toggle: Switch between full screen and windowed mode by hitting Alt + Enter.
  • Higher population cap: Change population cap​ in the game creation lobby. You can go up to 250 population per player… 5 times higher than the original cap of 50!
  • Rally Points: With any unit production building selected, right-click at any point on the ground to have all units produced at that building gather there.
  • Villager Rally Points: With the Town Center selected, right-click on anything you could send a villager to gather or build. New  villagers created at that TC will head straight to that resource, without you needing to assign them! (For example, right-click on a nearby tree. The next villager will walk straight to the tree and begin chopping wood, instead of going idle and waiting for commands.)
  • Select Idle Villagers: Can you believe this one wasn’t in the original game?? Hit hotkey . to immediately select the next idle villager and get them back to work!
  • Select Idle Military: You didn’t build those chariot archers so they could sit there and look pretty (although, with the new graphics, they certainly do). Hit hotkey , to find your idle military units and send them to destroy your opponent!
  • Unit queueing: Okay, seriously? You couldn’t queue units in buildings before now? Well now you can! Just keep clicking the unit portrait for whatever you’d like to build! Or, to take it to the next level, Shift + click to queue 5 at a time. Efficiency!
  • Multi-building queue: For when you need a ton of archers, NOW. Select several of the same production building (e.g. barracks) by holding Ctrl + left-click. Then click the unit portrait as normal (or use the hotkey) to distribute the queue evenly among all selected buildings. You can even shift + click to distribute five units at a time into the queue. Hope you have plenty of resources!
  • Right-click mouse scroll: Zoom around the map like never before! With no unit selected, right-click and drag to exactly the area you want to see!
  • Mouse zoom: Speaking of zooming, you can now zoom in and out dynamically using your mouse scroll wheel.
  • Go to Event Hotkey: Nothing is worse than hearing the attack horn and not knowing where the action is happening! Hit hotkey backspace to cycle the camera through the most recent events on the map.
  • Walkable farms: No more farm walls! You can walk right over farmland and destroy your opponent. (If you need some defenses of your own, research ACTUAL walls at the granary starting in the Tool Age.)
  • New default key layout: Building hotkeys are now mapped to the UI grid by default, making it easy to remember which key to hit to build your dock! (hint: it’s T.)
  • And MORE!

Again, these are only our favorites among the many quality-of-life upgrades present in Age of Empires: Definitive Edition. Which are your favorites? Drop a comment below or head to our forums for more discussion!

15 неограниченных юнитов и улучшенные наземные трупы

Ограничения по численности населения в играх RTS иногда могут раздражать. Хотя они используются, чтобы побудить вас тактически думать о типах создаваемых вами юнитов и о том, как вы их используете, по-прежнему можно получить сладкое удовлетворение от того, что зерги бросаются на врага с тысячами солдат.

Для тех, кто любит массовые атаки, этот мод от Luissey — то, что вам нужно. Он преобразует обычную стоимость населения отряда в 0, и, поскольку предел никогда не достигается, у вас в основном есть неограниченное количество солдат, которых можно бросить в бой. Мод также увеличивает время разложения трупов с 300 секунд до пяти минут, чтобы вы могли дольше наблюдать за резней массовых сражений или использовать это как предупреждение для других.

In-game dialogue language[]

Malay units speak (Melayu Kuno or Melayu Tua), an Austronesian language which includes several Sanskrit words.

Old Malay is spoken by the Shailendra dynasty of the Medang Kingdom and the Srivijaya Empire, and over time evolved into the modern Malay and Indonesian languages.

Villager
  • Select 1 Iya? – Yes?
  • Select 2 Swasti – Sanskrit for «peace» or «prosper»
  • Select 3 Siap – Ready
  • Select 4 Apa suasana-nya baginda? – How is the situation?
  • Task 1 Iya – Yes
  • Task 2 Aku mengerti – I understand
  • Task 3 Aku marwat – I take care (of it)
  • Task 4 Aku akan merawatnya – I will tend it
  • Female Build Siap – Ready
  • Male Build Aku pembangun gedung. – I’m the builder.
  • Chop Aku panumbang kayu – I’m the woodcutter/lumberjack (literally «wood feller»)
  • Farm Aku memanen – I’m harvesting
  • Fish Aku tuharawa — I’m a fisher
  • Forage Aku mengumpulkan – I’m gathering
  • Hunt Aku tuhaburu — I’m a hunter
  • Mine Aku menggali tambang – I’m mining (literally «digging mine»)
  • Repair Aku pamarbaik – I’m the repairer (pamarbaik is an archaic form of perbaik («repair») in modern Malay and Indonesian)
Military
  • Select 1 Iya? – Yes?
  • Select 2
  • Select 3 Apa syahsananya baginda? – What is the situation sire?
  • Move 1 Aku pangarti – I understand (pangarti is an archaic form of mengerti («understand») in modern Malay and Indonesian)
  • Move 2 Aku marwat – I take care (of it)
  • Move 3 Iya, baginda – Yes, sire
  • Attack 1 Tabik! – Salute!
  • Attack 2 Maju! – Onward!
  • Attack 3 Angkat sanjata! – To arms! (literally «Raise the weapon!»)
Monk
  • Select 1 Iya? – Yes?
  • Select 2 Titah baginda? – Order, sire?
  • Select 3
  • Select 4 Om maheshwaraya (ॐ महेश्वराय) – Om to the great Lord (in Sanskrit)
  • Move 1 Aku marwat – I take care (of it)
  • Move 2 Iya – Yes
  • Move 3 Benar – Right
  • Move 4 Aku akan marwatnya – I will take care (of it)
King
  • Select 1 Ini, ya – Yes, I’m here (literally «Here, right.»)
  • Select 2 Apa mahumamu – What do you want?
  • Select 3 Mengapa kamu mamagatku? – Why did you disturb me?
  • Select 4 Marpadah – Respect
  • Move 1 Aku akan makaryakan pintamamu — I shall carry out your task
  • Move 2 Dengan anugerahku – By my grace
  • Move 3 Serupa pintamamu – As you (have) tasked
  • Move 4 Aku akan makaryakannya – I shall carry it out

Units[]

Units in Age of Empires IV
Economic Units
Civilian Villager  · Trader
Civilian Ships Trade Ship  · Fishing Boat  · Transport Ship
Military Units
Spearman  · Man-At-Arms
Archer  · Crossbowman  · Handcannoneer
Scout  · Horseman  · Knight  · Lancer
Siege Siege Tower  · Battering Ram  · Springald  · Mangonel  · Counterweight Trebuchet  · Bombard  · Ribauldequin  · Culverin
Archer Ship Dhow  · Galley
Attack Ship Baghlah  · Hulk  · War Junk
Incendiary Ship Demolition Ship  · Explosive Dhow  · Explosive Junk
Warship Baochuan  · Carrack  · Xebec
Religious Units
Religious Monk
Civilization-unique Units
Abbasid Dynasty Camel Rider  · Camel Archer  · Imam
Chinese Imperial Official  · Zhuge Nu  · Palace Guard  · Nest of Bees  · Fire Lancer  · Grenadier  · Junk
Delhi Sultanate Fishing Boat  · Scholar  · War Elephant  · Tower War Elephant
English Longbowman
French Royal Knight  · Arbalétrier  · Galleass  · Cannon
Holy Roman Empire Prelate  · Landsknecht
Mongols Khan  · Mangudai  · Traction Trebuchet  · Light Junk  · Shaman
Rus Lodya Fishing Boat  · Lodya Transport Ship  · Lodya Trade Ship  · Lodya Attack Ship  · Warrior Monk  · Horse Archer  · Lodya Demolition Ship  · Streltsy

Игровые механики, с которых не сдули пыль

Total War: Warhammer

Различать бойцов разных армий проще по цветуРазличать бойцов разных армий проще по цвету

Вырос масштаб действия, а ограничение на количество юнитов не сковывает игрока так, как в ранних играх серии. Почти всегда есть возможность быстро создать сотню батраков и полсотни кавалеристов. Источники ресурсов разбросаны по карте довольно щедро, и разведчики не будут битый час бродить в поисках золотой шахты, как это бывало в Age of Empires 2. Более массовыми стали и сражения.

Однако к сражениям возникают серьезные претензии. Непонятно зачем, но разработчики убрали из игры активную паузу, исправно работавшую во всех частях Age of Empires, начиная со второй. Когда две сотни разноцветных солдат смешиваются в галдящую кучу, остается надеяться лишь на численное превосходство. Без активной паузы очень сложно отводить раненых в тыл, задавать определенные цели для лучников и планировать сложные маневры конницей.

Бойцы сцепились в рукопашной драке. От вас теперь мало что зависитБойцы сцепились в рукопашной драке. От вас теперь мало что зависит

К тому же каждый юнит занимает свое место на поле боя, солдаты не проходят сквозь друг друга, что вполне объяснимо и логично. Но в итоге конные бойцы могут попросту застрять в шеренге пехотинцев, пока вражеские стрелки медленно и печально расстреливают их с пригорка. Требуется четкий юнит-контроль, но добиться его довольно сложно.

Также непонятно, почему из интерфейса бойцов исчезли приказы о патруле и сопровождении союзников, тактика стала более поверхностной. У некоторых солдат есть активные умения, вроде постановки частокола у английских лучников. Но большинство вояк обучены только бежать и бить противника по башке. Сражения в прежних сериях Age of Empires давали больше возможностей и были банально интереснее.

Переиздание одной из лучших RTS в истории

Age of Empires 2: Definitive Edition — это логичное продолжение HD-издания, которое позволило фанатам классической серии играть на современных компьютерах. Теперь же игровой процесс обставлен в новых декорациях, поддерживающих 4K-разрешение, благодаря чему выглядит игра просто сногсшибательно.

Но при этом это все та же нетленная классика, что и раньше. В наличии весь вышедший ранее контент, а также три новых кампании с новыми цивилизациями, общее число которых, к слову, уже перевалило за три десятка.

  • Возвращение в средневековье. Первый трейлер Age of Empires 4
  • Трансляция Inside Xbox: анонсы новых игр, геймплей Age of Empires 4 и не только (23:00 МСК)
  • Age of Empires 4 будет анализировать стиль игры и предлагать советы для новичков

8 восходящего солнца

В Age Of Empires 3 Definitive Edition уже есть довольно много цивилизаций, включая Азию, но никогда не помешает добавить больше. С модом Rising Sun от iBram вы можете взять на себя роль лидера ранней Японии к победе в особенно жестокую и кровавую эпоху.

Разработанный до запуска DLC Asian Dynasty, он является интересным дополнением к длинному списку доступных модов Aoe3, и это больше, чем просто дешевый рескин. Японская цивилизация получила собственную уникальную озвучку юнитов, новые модели существующих солдат и зданий, а также механику дипломатии. Кроме того, вместо дерева в Bamboo Factories собирают бамбук, и большая часть механики и улучшений этой фракции основана на том, как вы можете управлять этой уникальной экономикой. Это интересное дополнение, которое было положительно воспринято сообществом моддинга AOE за то, насколько хорошо оно сделано, поэтому, если вы ищете новую цивилизацию, чтобы попробовать, то посмотрите этот мод.

Графика не передовая, но зато какие (!!!) катсцены

Я бы не сказал, что Age of Empires IV выглядит суперсовременной игрой в плане графической составляющей. Однако у такого решения есть некий смысл.

Нет, картинка не мыльная. Она приятна глазу, но использует в себе вполне стандартное освещение и текстуры. Нет чего-то, чтобы прямо выделялось на общем фоне. Однако, справедливости ради, в игре есть режим ультранизких настроек, чтобы новинку мог потянуть даже самый старый ПК.

И по части оптимизации у проекта проблем нет. Баги — редкость, FPS не проседает даже при достаточно масштабных баталиях.

Зато очень сильно порадовали катсцены между фрагментами прохождения кампании. Они выполнены в уникальном стиле: CGI-элементы из игры накладываются на реальную съёмку живого мира.

Выглядит стильно и необычно. Причём смонтировано качественно, и такие ролики понравятся даже противникам истории. Они цепляют глаз и заставляют смотреть их до конца.

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *

Adblock
detector