Учебник по выживанию
Содержание:
- Difficulty
- Videos[]
- Summary[]
- Особенности игрового процесса
- Episodic structure
- Gameplay[]
- Все игры
- Game info
- Поиск ключей, предметов и интересных мест
- Mission: The Wounded Trapper
- Пятая глава — Воскресшая Надежда
- Mission: What One Man Can Do
- Советы по начальному прохождению The Long Dark
- Лучшие гайды – к вашим услугам!
- Эпизод 1[]
- Четвертая глава — Прихоть Джереми
- Сюжет
Difficulty
There are three gameplay options for the level of difficulty.
Green Survivor
- For new players most interested in pensive exploration and storytelling.
- Most survival elements are tuned to be very forgiving.
- Wildlife may attack, but are less aggressive.
Capable Survivor
- For players with some experience, and those looking for a balance between exploration and survival.
- Wildlife is sparse, but can seek you out.
- Survival elements are challenging but resources are plentiful.
Hardened Survivor
- For veteran players looking for a punishing survival experience.
- Hostile wildlife is common, and will hunt you down.
- All survival elements are tuned to be particularly challenging.
Green Survivor
Capable Survivor
Hardened Survivor
Videos[]
The Long Dark — One Year Anniversary on Steam 2015 (Official Trailer)
The Long Dark — «Desolation Point» Update — Sept 2015 — PC Xbox One Mac
The Long Dark — Deep Forest (Game Update)
The Long Dark — E3 2015 Trailer — Xbox One Reveal
Xbox One reveal trailer
The Long Dark — Silent Hunter (Alpha Sandbox Update) 44 to v.233
THE LONG DARK — «A Good Day to Die» — Sandbox Launch Trailer
Sandbox launch trailer
The Long Dark — Echoes (Steam Early Access Official Trailer)
The Long Dark — Survival Vignettes — How Far Will You Go To Survive?
Survival Vignettes
The Long Dark — Survival Vignette 1 of 3 — The Tent
Survival — The Tent
The Long Dark — Survival Vignette 2 of 3 — The Deer
Survival — Deer
The Long Dark — Survival Vignettes 3 of 3 — The Cabin
Survival — The Cabin
The Long Dark — FIRST GAMEPLAY FOOTAGE!
Gameplay
The Long Dark — PROJECT PITCH
Project pitch
Summary[]
The Long Dark begins with a massive geomagnetic anomaly that affects all electronic equipment. Cars, radios, computers and most other modern technology has been rendered useless. The world is quiet now, and, with no lights, the nights are long and dark.
A front seat to the end of the world. Immersive first-person exploration game-play featuring a stunning, original art style. Navigate the savage beauty of the Northern wilderness whilst facing the hazards of the new post-digital frontier.
Survive by your wits alone. Be on the lookout for potential supply caches, all the whilst ameliorating and improving your survival skills to overcome the dangers of harsh weather, aggressive wildlife, lack of food and water, and the mysterious aurora that adds more uncertainty to an already uncertain survival situation.
Survival of the fittest. Deep survival simulation game-play whence every decision matters. Explore a large, open world in search of resources whilst balancing unpredictable conditions against the needs of your daily and, hopefully, long-term survival.
Особенности игрового процесса
Открытый мир разворачивается в локациях в Канаде, на берегу Тихого океана. Главный герой в результате масштабной авиакатастрофы оказывается в неизвестных дебрях. Самолет направлялся на Аляску, но произошло нечто неизвестное, и он упал неподалеку от деревеньки около Принс-Руперта. Главный герой – пилот, который выжил после этого крушения, и должен продержаться максимальное количество времени, оставаясь живым. Это будет не так-то просто, потому что симулятор разработан качественно. Нужно контролировать показатели температуры, скорости ветра, следить за степенью голода и считать калории. А еще на персонажа накатывает усталость, он не может быть все время активен
Кроме того, симулируется еще и жизнь диких животных, и на это тоже нужно обращать внимание
Episodic structure
The Long Dark’s episodic structure borrows from TV to deliver a well-paced narrative experience that is advanced by player action in the world. Similar to open-world games like Red Dead Redemption and Fallout 3, The Long Dark offers both a large open-world simulation space that encourages free-form gameplay and a story-driven mission structure that draws players deeper into the fiction of the game world. This structure means that, whether you have 20 minutes or 2 hours to play, you can jump in and make meaningful progress towards an in-game goal. Each episode takes an average of 3-5 hours to complete.
Episode 1
Do Not Go Gentle launched August 1, 2017.
In this episode, Will Mackenzie’s plane has crashed due to a mysterious geomagnetic event. He and fellow traveller Astrid Greenwood are now separated. Will does his best to survive in the wilderness while trying to find shelter. His journey takes him to the small town of Milton, where he starts to understand the extent of the quiet apocalypse that sent his world crashing down.
Episode 2
Luminance Fugue launched August 1, 2017.
Will Mackenzie searches for Astrid, but he begins to realize the depth of the situation he has found himself in. During his journey, he meets other survivors and must make difficult, yet critical decisions—determining just how far he is willing to go to survive.
Episode 3
Crossroads Elegy launched on October 22, 2019.
This episode follows Astrid as she faces the blizzards of Pleasant Valley. Searching for Mackenzie, her skills as a doctor come to bear as she encounters other survivors. As the mystery seems to draw them to Perseverance Mills, how far is she willing to go to find him?
Episode 4
Episode 4, entitled «Fury, then Silence» has been released on 6th October, 2021. It features Will and an introduction to a new region, Blackrock, which is dominated by the Blackrock Prison complex.
Gameplay[]
No electricity: Only you and the brutal, brumal weather. To stay alive you will need to provide for yourself from what you can find amongst the landscapes. Nearby structures may still stand, and, perhaps they are all abandoned; perhaps they still contain useful equipment. They definitely can provide shelter. And the woods—the woods are everywhere. You grew up with woods like these, you have fished waters like these. There is much that nature can provide and much it can take away.
Most important now is your health. It is only you, no one else to rely on. You must meet your basic needs. Where is food? Water? Where to sleep? What can be done to push back the constant, insidious cold? All must be answered by you.
With luck and determination, you may find relief—even comfort, here in the new wilds. But there are other places to be; there must be ways to get there.
Your only objective: Stay healthy, stay alive.
Condition
Mitigate the needs of survival.
- Warmth
- Fatigue
- Thirst
- Hunger
Navigate a threatening region.
- Time of day
- Weather
- Wildlife
- Maps
Eventually establish yourself after a while…
Safe house
And find your way in the new world.
«How far will you go to survive?» — The Long Dark
Все игры
Читы
Открытый мир проекта The Long Dark – действительно огромное пространство. Не всегда понятно, куда вы идете, где остались привычные …
5 731
Загадочное озеро
Могли бы вы выжить в Северной Канаде, под пронзающими ветрами, не имея с собой почти ничего? В реальности пробовать это, пожалуй, не …
4 029
Зе Лонг Дарк русская версия
Такого симулятора выживания вы еще не видели! Несмотря на достаточно простую прорисовку, игра выполнена настолько реалистично, что все …
3 587
Wintermute
Большинство игр на выживание в определенной мере требуют бороться с окружением: нашествием зомби, другими игроками, защищать имущество. …
3 706
The Long Dark последняя версия
Попробуйте найти в себе силы, чтобы выжить после геомагнитной бури где-то в лесах Северной Калифорнии! Вокруг зима, помощи ждать …
5 340
The Long Dark 2017
Что самое страшное в играх на выживание? Нет, вовсе не толпы зомби или что-то подобное. Самое страшное – это остаться один на один в …
3 292
Эпизоды
The Long Dark, или, в переводе на русский, Долгая Тьма – это симулятор выживания человека в дикой природе. Игра стала бестселлером, и …
2 492
The Long Dark трейнер
Не торопитесь отправляться в путь в непогоду. Проведите время дома, запасаясь едой, занимаясь починкой одежды. Когда готовы – идите к …
3 154
The Long Dark на русском
Вы взяли топор. Но идти в лес не обязательно, можно пройтись по домам, расположенным неподалеку, обследовать их, и заодно нарубить …
7 224
1
Game info
WELCOME TO THE QUIET APOCALYPSE
Bright lights flare across the night sky. The wind rages outside the thin walls of your wooden cabin. A wolf howls in the distance. You look at the meagre supplies in your pack, and wish for the days before the power mysteriously went out. How much longer will you survive?
THIS IS THE LONG DARK
The Long Dark is a thoughtful, exploration-survival experience that challenges solo players to think for themselves as they explore an expansive frozen wilderness in the aftermath of a geomagnetic disaster. There are no zombies — only you, the cold, and all the threats Mother Nature can muster.
WINTERMUTE
The episodic story-mode for The Long Dark, WINTERMUTE launches with two of the five episodes that form its Season One.
- In Episode One: “Do Not Go Gentle”, bush pilot Will Mackenzie (player character) and Dr. Astrid Greenwood are separated after their plane crashes deep in the Northern Canadian wilderness in the aftermath of a mysterious flash of light in the sky. Struggling to survive as he desperately searches for Astrid, Mackenzie comes across the small town of Milton, where he begins to understand the scope of this quiet apocalypse.
- In Episode Two: “Luminance Fugue”, Mackenzie’s search for Astrid takes him deeper into the savage Winter wilderness. A mysterious trapper may be the key to finding Astrid, but can he be trusted?
The first two episodes of WINTERMUTE represent approximately 15 hours of gameplay. Episodes Three to Five are included in the price of the game, and will be unlocked for free as they are released.
Features performances by Jennifer Hale, Mark Meer, David Hayter, and Elias Toufexis (Episode Three), and the music of Cris Velasco.
SURVIVAL MODE
Survival Mode is the free-form, non-narrative survival sandbox that has been honed over nearly three years on Early Access.
- No hand holding! The game challenges players to think for themselves by providing the information but never the answers. You have to earn the right to survive.
- Permadeath! When you die in Survival Mode, your save is deleted. Every decision matters.
- Condition and Calories: Monitor your Hunger, Thirst, Fatigue, and Cold as you struggle to balance resources with the energy needed to obtain them. Every action costs Calories, and time is your most precious resource. Choose your path carefully.
- Scour the World for Supplies: Over 100 gear items including Tools, Light Sources, Weapons, First Aid supplies, Clothing, and more.
- A Vast Living World: Explore a 50 square kilometre Northern Canadian wilderness in search of precious supplies. In Winter. Dynamic time of day, weather, wildlife presence, etc. provide just enough randomness to keep things challenging.
- Survival of the Fittest: Hunt, fish, trap, climb, map, search for life-saving food and gear items, and try to avoid dying from the hostile wildlife, succumbing to hypothermia, frostbite, or dysentery (amongst other uncomfortable afflictions), find and maintain your life-saving gear.
- Hunt or Be Hunted: Wildlife to hunt and be hunted by: Wolves, Bears, Rabbits, Deer, Crows, and more to come in future updates.
- Choose Your Experience: Four distinct Experience Modes let you find a challenge level you are comfortable with, such as Pilgrim Mode, which is meant to be quiet and pensive, all the way to Interloper Mode, where only the most experienced survivors have a chance to last a week.
Survival is your only goal, and death your only end. Make your own survival story with every game.
Features the music of Sascha Dikiciyan.
Genre
Adventure, Action, Simulation, Indie
Release date
August 1, 2017
Game publisher
Hinterland Studio Inc.
Input
Gamepad, Keyboard + mouse
Поиск ключей, предметов и интересных мест
Поиск ключей от банковских ячеек Милтона
Куда отправиться на поиск ключей от 7, 13, 15 и 20 банковских ячеек.
Где найти сигнальный пистолет о котором сообщила Серая Мать
Серая Мать рассказала вам, что её сосед прятал у себя в доме сигнальный пистолет, но где именно его искать?
Куда отправиться на поиски ружья?
Почувствовать себя в относительной безопасности можно только с ружьём. Где его можно найти с более высокой вероятностью?
Где найти бункер в The Long Dark
Бункер может появиться в разных местах. Однако есть некоторые точки, где вероятность наиболее высокая.
Сейф в The Long Dark и как его открыть
В сейфе респятся более полезные предметы, поэтому, если вы нашли сейф, его непременно стоит попытаться открыть.
Альпинистский трос в The Long Dark
Альпинистский трос применяется для восхождения или спуска с горных вершин.
Mission: The Wounded Trapper
Objective: Enter The Abandoned Dam
In order for the trapper, Jeremiah, to survive, he will need your help. Specifically, he needs some items from the abandoned Carter Hydro Dam. (Note: If the quest objective to mend clothing items three times for “The Basics of Survival” did not trigger during Episode One, it registers properly with the beginning of this episode.)
Jeremiah gives you a Hunting Rifle and some Rifle Ammunition, but the rifle is in poor condition and should be cleaned before using it with a Rifle Cleaning Kit you can pick up later. If you do use it, the rifle may jam. Reload to clear the jammed bullet, and don’t forget to pick the round up, since it doesn’t count as fired and is still good as ammunition. You can store the Rifle and other supplies in Jeremiah’s Supply Bin outside the Trapper’s Cabin. Later in the story you will be kicked out of the cabin with all loose and stored items now in your inventory, so store your items either in the bin or in the Mystery Lake Camp Office to avoid being weighed down later.
To begin your journey, leave the Trapper’s Cabin and walk toward the collapsed building nearby. Keep walking past it and you should eventually run across some train tracks. Turn left at the tracks and keep heading north to find the dam.
If you are low on supplies, a little farther down the tracks from the cabin is a clearing on the right leading to the Camp Office beside Mystery Lake which contains some useful items, including a Storm Lantern, a Hatchet beside the Pot Belly Stove, Whetstone on the Workbench, an extra Bedroll on the second floor, and a pair of Trail Boots beside the bunk beds. Also, there is a Hunting Knife and some Rifle Ammunition in the Ice Fishing Hut near the little island in the center of Mystery Lake. Once you’ve gathered what you need, head north along the frozen riverbed or return to the train tracks toward Carter Hydro Dam.
After a short train bridge, the dam will be on the left. Watch out for a Wolf that patrols this area. To the left is a chain-link fence with a locked door, but you can open the gate using the “Carter Hydro Staging Area Gate Key” found on the desk in the trailer farthest from the train bridge leading to Carter Hydro Dam. Once you open the gate, a short cutscene plays.
You will wake up a few hours later, very cold. Go inside the dam to warm up. (Note: If you’re having trouble ascending the stairs, use the snow slope along the right side and point toward the top corner.)
Objective: Find The Radio Parts The Trapper Needs.
Inside the Carter Hydro Dam, there is a Storm Lantern on the desk just inside the front door. The lantern will make it easier to explore indoors without having to use up valuable Flares, Torches, or Matches. Straight across from the entrance is the Control Room with a Keypad which keeps the room locked for now. To the right is a Restroom near the entrance, and farther in on the right is an Elevator near the Control Room. Near the Restroom is a set of stairs leading to other floors. To the left is an office area and, farther in, the Turbine room.
Enter the Restroom and loot the Frozen Corpse in the stall to obtain the “Admin Office Key.” Exit the Restroom and immediately turn left into the stairwell and go upstairs to the second floor.
In the outer office is a Workbench. Pick up the “Radio Parts” sitting atop the Workbench. You can also take the Prybar, which is useful for opening locked car trunks and Lockers.
Objective: Find Medical Supplies For The Old Trapper.
Inside the Admin Office near the elevator is a locked door leading to an inner office which requires the “Admin Office Key” to open. Go inside the inner office, and on the desk will be the “Aid Station Medical Locker Key.” Use the key on the red medical locker in the outer office to obtain the “Carter Hydro Medical Supplies.”
Objective: Get The Medical Supplies Back To The Old Trapper Before He Dies.
This objective is not a timed event, despite the description. Follow the railroad tracks back to the Trapper’s Cabin. If it’s late in the day, you can spend the night at Carter Hydro Dam or the Abandoned Lookout, which is a bit of a climb but has some side quest triggering items.
Continue following the railroad tracks until you see the railroad tunnel, then turn right toward the woods and head for the Trapper’s Homestead. Once inside, another cutscene plays. Talk to Jeremiah about the “Bear,” the “Woman,” “Perseverance Mills,” and his “Idea?”
Пятая глава — Воскресшая Надежда
По возвращении к Джереми посмотрите сцену. Мужчина расскажет вам о дамбе и странном послании WINTERMUTE. Лежать ваш путь будет через ГЭС «Картер», однако попасть туда нужно именно ночью, во время северного сияния. С собой прихватите гвоздодёр. Возле ГЭС вы можете встретить мужчину у костра — Мафусаила, поговорите с ним, если он появится у вас.
Если условия выполнены, открывайте дверь с кодовой панелью.
Внутри нам нужно найти переключатель, чтобы воспользоваться лифтом. На выходе из комнаты поверните налево к лифту, там спуститесь на этаж ниже. Остерегайтесь искрящихся проводов, от них можно получить ожоги. В левой части помещения поднимитесь вверх по лестнице, там пройдите по самодельному мостику и спуститесь на альпинистском тросе. Если у вас с собой много вещей, то снимите трос и прыгните вниз (вас ждёт лёгкий ушиб). На Нижней Плотине обыщите две комнаты после лестницы, а в генераторной за первой колонной сверните налево. Направляйтесь вдоль стены до переключателя.
Отключив переключатель, вы сможете пройти дальше. После длинного коридора, перед лестницей, провода под напряжением всё же будут, но через них можно пробежать. По лестнице поднимитесь на второй этаж. Во второй комнате вас кто-то сильно ударит по голове.
На такой весёлой ноте заканчивается прохождение второго эпизода The Long Dark — Световая Фуга.
Mission: What One Man Can Do
Objective: Search The Cave For Your Bear Spear.
You wake up in the bear’s den, weaponless, itemless, and ragged. The bear is nearby, distracted by a Wolf carcass. Take care not to approach the bear, or he will ravage you to death. If he stops to sniff the air, you’re getting too close. Getting past the bear can be difficult, but fortunately this mission has several checkpoints, the first of which is waking up in the cave.
To your left is a wall with some roots you can climb. At the top, turn around and continue along the ledge to the left. There will be a small opening with a passage leading to a larger cave system. Stepping onto the snowy patch is the next checkpoint.
Turn right and follow the tunnel, but beware the hole in the floor leading directly into the bear’s clutches.
At the end of the tunnel is a ledge beside a large hollow room with a waterfall. The bear wanders into the room and begins to patrol in a triangular patter. He heads for the corpse on the left side of the room, sniffs it, then wanders to the opposite side of the room, sniffs the ground again, then wanders toward the entrance ledge, sniffing the ground once more.
Follow the ledge along the right-hand side. The ledge ends in a small downhill slope. Wait for the bear to approach the corpse on the opposite side of the room, then sprint for the small cave opening across from the slope. You will have to crouch to enter. If the bear spots you, he will roar before charging; if he loses sight of you, he will make the running-scared sound and resume his patrol.
Watch the bear’s movements from the cave opening, taking care not to step out of your shelter. As soon as he is starting to head away from you on his patrol, move to the other side of the cave, leave the shelter and sprint for another cave opening on the opposite side with a small river flowing down into it from the waterfall in the middle of the room. The tiny river ends with another cave passageway to your right. Reaching the end of the river is the another checkpoint.
Proceed slowly through the cave opening, then back up as soon as you see the bear again. Allow the bear to meander toward the back of the room as he begins another triangular patrol, following at a safe distance, then crouch to enter through a cave opening on your left.
Follow the cave until it forks. On the left is a small room with a Frozen Corpse carrying an Emergency Stim and a Bandage at its feet. On the right is a snow patch with some Painkillers. Continue through the right-hand passage to reach another small cave opening and the next checkpoint.
This time the bear’s patrol pattern is slightly shorter on the second leg of the triangle. Follow at a safe distance while the bear walks away from the opening you entered through, then when the bear turns to make the next leg of his patrol, sprint for the cave opening across from the entrance and crouch to enter the cave shelter. There are openings in the rock that you can look through to observe the bear’s progress. Wait a few seconds for the bear to turn away, then leave through the other side of the shelter and sprint across the room to a third cave opening leading to the snowdrift room and the final checkpoint.
Objective: Retrieve The Spear.
Lying on some rocks beside an uprooted tree is the spear. The bear enters the room from the bottom right and begins to patrol. Like before, he investigates each corner of the room, but this time his pattern is more random, so you will need to pay attention to where he is heading. However, shelter tunnels are more numerous and closer together here, and there is even a shelter in the column.
Maintaining a safe distance from the bear, turn left and descend the slope, then circle around the column along the left and sprint for the first cave opening, crouching to enter. Proceed along the outer wall as the bear’s movements permit. Once he moves far enough away, sprint toward the rocks by the tree and grab the Bear Spear, equipping it immediately. Prepare to face the bear.
This time when he attacks, you will need to win the struggle. Fill the “Fight Back” bar before he finishes his attack. You may have to fight him more than once, but getting attacked will no longer instantly kill you. If you need time to treat injuries, sprint to one of the tunnel-shelters. Also, sometimes the Bear Spear disappears into the ground when dropped, but usually some portion of the spear point or red wrapping on the handle is showing. Once you have defeated the bear, a short cutscene with the bear will play, followed by another cutscene with Jeremiah.
After the cutscenes, you will be permanently kicked out of the Trapper’s Cabin with all the items previously inside the cabin now held in your inventory. Store unwanted weight in Jeremiah’s Supply Bin outside the cabin’s door.
Советы по начальному прохождению The Long Dark
Здесь приведены простые советы, которые не лишат вас интереса к игре на средних сложностях. Поскольку легче будет объяснить важные элементы, советы сгруппируем по механике игры.
Местность
Этот совет особенно важен, вам следует научиться ориентироваться на местности. Ходить кругами в мороз — 40 практически всегда означает смерть от переохлаждения. Возможно вы сможете определить где север, но часто получается так, что буря или туман будут мешать это сделать. Найдите себе ориентиры, по которым вы сможете понять где находитесь и где еще не были.
Старайтесь не выходить из дома, если на улице метель или туман. Если вы заблудитесь, можете умереть от холода. Помните, что костер спасает не всегда, его может задуть сильным ветром.
Старайтесь осматриваться с возвышенностей.
В игре ноги обе одной длинны и кругами по прямой мы ходить не сможем, однако из-за того, что осматриваемся мы не шеей, легко уйти в сторону. При осмотре местности, запоминайте направление движение, скажем к тем трем деревьям, только затем осматривайтесь. Запоминайте свой путь! Иначе можете не вернуться, зимний пейзаж очень похож.
-Холод
Первым делом найдите теплое место — дом, на край, пещеру, но дом лучше. В постели спать теплее чем в спальном мешке.
Температура меняется от времени суток, так ближе к вечеру теплее чем утром.
На холоде вы наврятли протянете больше шести часов, так что не медлите.
-Вода
Без еды здоровье тратится медленно, без воды заметно быстрее, так что не допускайте обезвоживания.
-Еда
Старайтесь обеспечить себя едой и водой. Если местность не позволяет этого, перемещайтесь как только сможете.
Самый доступные источники пищи, помимо найденных банок — рыба и тимофеевка. Для рыбы нужна леска и крючок. Леску сделать трудно, т.к. для нее нужны высушенные кишки животных, а сушить их весьма длительный процесс. Тимофеевка растет по берегам рек и озер, ее можно без преувеличения назвать самой лучшей едой, поскольку она обладает лучшим соотношением калорийность/вес.
-Волки/Медведи
В темное время волки агрессивнее.
Волки не сразу нападают, а будут преследовать игрока. Если он близко, старайтесь чаще держать его в поле зрения. Со стороны лица, хищник будет осторожничать, а со спины нападет почти сразу. Можно даже попытаться убежать, если волк на большом расстоянии, и все же, время от времени стоит поглядывать в его сторону. Если вас поймали в окружение, держите всех в поле зрения (если они в разных сторонах, быстро переглядывайтесь на одного и за тем на другого) и отступайте.
Факел может отпугнуть волков и медведей, но срабатывает это не всегда. В зависимости от сложности, волки могут, ощетинившись, стоять на месте. Помните, что сигнальная шашка всегда горит определенное время, а факел и головешка при размахивании будут истощаться. Остаться перед волком с потухшей веткой это даже не самоубийство, это премия Дарвина.
В The Long Dark v426, механика работы по отпугиванию животных изменилась. Помимо перечисления изменений, в статье также даны комментарии, дополняющие данный гайд.
Медведи крайне опасны, но не агрессивны и не убивают сразу. Если на вас накинулся медведь, он оставит вас еле живым. Не испытывайте этот совет в жизни!
-Добыча
Внимательно осматривайте все полки и даже углы.
-Другие
Если вы часто умираете, не отчаивайтесь, смерть в The Long Dark это часть игры, но старайтесь делать выводы, потому что выживание тоже часть игры.
Лучшие гайды – к вашим услугам!
Гайд – это полезное описание какого-либо предмета или же своеобразный путеводитель по виртуальной среде (в данном случае – TLD), который помогает не только выжить, но и преодолеть разные неурядицы.
Иногда весьма полезно и разумно использовать его, так как после изучения мироощущение компьютерного творения перейдет на совершенно новый уровень. Пособие по игрушке составить, в общем-то, тяжело, а уж тем более сотворить годный гайд по выживанию в The Long Dark. Не нужно думать, что это вредный материал, поскольку это полная глупость.
Изучение гайдов, наоборот, прибавляет навыков и делает времяпрепровождение более приятным. Также оно облегчает решение загадок, сокращает время на поиск полезных ресурсов и т.д. В проигрыше в данном случае лишь те, кто не додумался воспользоваться столь универсальным источником.
Следует только остерегаться подделок и откровенного ширпотреба. Подобной некачественной ерундой перепичкан весь Интернет. Действительно хороший текстовый продукт вы без проблем отыщете на нашем сайте, причем не только для игры The Long Dark: здесь представлены подсказки, тактические решения и советы по различным RPG, хоррорам и другим жанрам индустрии.
Эпизод 1[]
Милтон
- Тайник у Церковь св. Кристофера. Этот тайник можно найти, прочитав записку Тайник в Милтоне, которая находится в одной из машин, припаркованных в центре Города Милтон. Сам тайник находится около упавшего дерева в болотах за Церковью Святого Кристофера.
- Тайник в Пещере (у Радиовышки). Этот тайник можно найти, прочитав записку Тайник в пещере, которая находится в Доме на холме на окраине города Милтон. Сам тайник находится в Пещере внутри синего камня. В тайнике можно найти армейский ИРП, таблетки для очистки воды, шерстяную повязку, факел.
- Тайник на Мосту «Таежный водопад». Этот тайник можно найти, прочитав записку На большой дороге, которая находится в Супермаркете у матраса. Сам тайник находится на Мосту «Таежный водопад» в кузове пикапа.
- Тайник в Городе Милтон. Этот тайник можно найти, прочитав записку Медикаменты у меня во дворе, которая находится в кладке стены Старой школы возле кирпичного дымохода. Сам тайник находится в Городе Милтон, во втором двухэтажном доме у озера.
Побочные квесты
- Отнести жемчуг Серой Матери на Кладбище и положить на могилку Лили Баркер.
- Прочитав записку Прогноз на зиму, которая находится в доме Серой Матери на лавке напротив камина, добавить еды в холодильник и топлива в поленницу.
Ключи от банковского сейфа
Ключи, которые открывают банковские ячейки в хранилище Кредитного союза Милтона.
- Ключ от банковского сейфа (7) можно найти в одном из домов в центре Города Милтон в пластмассовом контейнере под кроватью.
- Ключ от банковского сейфа (13) можно найти на трупе неподалёку от водопада, который находится вблизи от Фермы «Райские луга».
- Ключ от банковского сейфа (20) можно найти в салоне пикапа, который находится у входа в Парк Милтона.
Четвертая глава — Прихоть Джереми
Выполнив все задания из цикла «Школа Выживания», Зверолов подарит нам Охотничий Нож. Конечно же, после таких заданий просто так отпустить главного героя нельзя, поэтому впереди нам предстоит схватка с медведем. Сразу, как вы выйдите из дома, медведь окажется перед вами. Цельтесь промеж глаз и стреляйте. Всего покалечить медведя предстоит шесть раз. Куда отправиться на поиски косолапого — отмечено на вашей карте. Главное — следить в какую сторону убегает медведь и идти за ним по следам
Важно знать, что когда медведь убегает, стрелять по нему нету смысла, он неуязвим. Тратьте патроны с умом, иначе их может не хватить
В конце концов убиваем медведя и отрезаем ему ухо. (Случается баг, когда это сделать не удаётся. В этом случае вам поможет перезаход в игру или можете попробовать редактор сохранений.) Теперь с ухом идём назад к Джереми.
Сюжет
Сюжет повествует об одном летчике, самолет которого после необъяснимых природных явлений разбивается где-то далеко в лесной чаще северной Канады. И снова начинается процесс выживания. Только теперь никаких врагов вокруг вас нет – только лишь заснеженные леса, и вы сами, герой, который пытается выжить долгое время. Вы отправляетесь в лес, и начинаете поиски предметов и убежища, чтобы обогреть своего персонажа и найти ему ночлег. Но сюжет развивается быстро, приближается ночь, и вы начинаете свое исследование. Теперь природа будет играть против вас. Снежные бури, ураганы – через это все пройдет ваш отчаянный пилот. Но кто-то же выжил еще после катастрофы? Узнайте это вместе с героем этой игры.