Galactic civilizations iii

Содержание:

Conclusions: You are off to a good start

You will soon face the same kinds of tough decisions our own leaders in government face (or choose to avoid).  For example, a fast expanding civilization will be running a deficit. 

How important is it that you run a balanced budget? Only you can decide. 

You can bring in money by sending out treasure hunt missions, or trading technologies for money, or raising taxes or building up your local economy, or sending out freighters, or through tourism, or by conquering wealthier civilizations.

Your particular solution will determine your strategy.

Don’t worry about deficit spending. Just keep an eye on your treasury.

Good luck and ask questions here!

Gather Resources and Expand Borders Quickly in Galactic Civilizations III

The start of almost any civilization game is about establishing borders and gathering resources, and that still rings true in this game. Set up a few starbases, establish a few colonies, and get a few shipyards up and running.  Particular emphasis should be put on starbases with a mining specialty because it is these bases that will give the player’s civilization resources to use at a later date. Even if the civilization does not use them personally, there are several other civilizations who may be willing to trade for them.

Since this early part of the game is so focused on exploration and expansion, it is advised that players prioritize the training of administrators. Citizens who are trained as administrators can manage colony ships, survey ships, and constructors, thus making them extremely useful for rapid expansion.

Собирайте ресурсы и быстро расширяйте границы в Galactic Civilizations III

Начало практически любой цивилизационной игры — это установление границ и сбор ресурсов, и это все еще актуально в этой игре. Создайте несколько звездных баз, создайте несколько колоний и запустите несколько верфей

Особое внимание следует уделять звездным базам со специализацией в области добычи полезных ископаемых, потому что именно эти базы дадут игроку ресурсы цивилизации для использования в будущем. Даже если цивилизация не использует их лично, есть несколько других цивилизаций, которые могут захотеть обменять их на них

Поскольку эта ранняя часть игры так сосредоточена на исследовании и расширении, игрокам рекомендуется уделять первоочередное внимание обучению администраторов. Граждане, обученные как администраторы, могут управлять колониальными кораблями, исследовательскими кораблями и строителями, что делает их чрезвычайно полезными для быстрого расширения

The War Path Isn’t Easy in Galactic Civilizations III

This is mostly due to the game’s unintuitive tutorial, but conquering a planet can be a bit harder than expected. Players can’t just load a transport ship and approach an enemy planet for a quick invasion, there has to be some preplanning involved. Or at the very least, the player has to have enough firepower to take down any defenses a planet has. That can include defensive starbases and battleships that are located near the planet. It is only when these defenses are down that a player can initiate an invasion of a hostile planet.

But an effective war is going to need legions, generals, and the materials to build offensive spaceships. All of which is going to eat resources and probably attract the attention of other civilizations who may not like that the player is amassing an army. So keep that in mind before deciding to go full warmonger in a playthrough. That being said, every player is going to want a basic fleet of some sort. Even if it is only for fighting off space pirates who may try to attack the player’s ships. Each player should at the bare minimum have one citizen trained to be a general, one military academy to train soldiers, and 1 shipyard and/or world dedicated to building and repairing military vessels. Once that basic war apparatus is up and running, the player should be able to have a few minor fleets running around. These fleets can be formed by stacking ships on top of each other, and this ability can become extremely useful if the player wants to ensure that their convoys or trading vessels are always guarded by a small contingent of offensive spaceships.

More: Oxygen Not Included: Beginner’s Guide (Tips, Tricks & Strategies)

Galactic Civilization III is available on Microsoft PCs

What Pokémon BDSP’s Best TMs Are (& Where To Find Them)

About The Author

Paige McMullen
(152 Articles Published)

Paige McMullen is a writer and editor with a specific interest in gaming. Graduating from the University of North Texas in Denton, Paige studied English and technical writing for her bachelor’s degree. She has written for a few volunteer organizations and published a handful of articles for Muse Media.

More From Paige McMullen

Ship types[]

The available blueprints cluster into abstract ship types, with one blueprint defining the canonical form and others the variants. We define ship types by their hull size, role and primary weapon.

Support ships

Support ships are unarmed and perform support functions according to their utility module or, in the case of the Unrecognized icon name Carrier, carrier module.

Name Hull Ability DLC
Unrecognized icon name Scout Tiny hull
Unrecognized icon name Explorer Tiny hull Unrecognized icon name Survey
Unrecognized icon name Survey Ship Medium hull Unrecognized icon name Survey
Unrecognized icon name Colony Ship Cargo hull Unrecognized icon name Colonize
Unrecognized icon name Constructor Cargo hull Unrecognized icon name Construct
Unrecognized icon name Freighter Cargo hull Unrecognized icon name Create Trade Route
Unrecognized icon name Transport Cargo hull Unrecognized icon name Invade
Unrecognized icon name Carrier Large hull Unrecognized icon name Carry Fighters
Unrecognized icon name Supply Ship Cargo hull Unrecognized icon name Supply Social
Unrecognized icon name Stellar Architect Cargo hull Unrecognized icon name Build Hypergate
Unrecognized icon name Spore Cargo hull Unrecognized icon name Genocide Planet

Warships

Warships are armed with weapons, typically of a single type, and perform a specific role in battle.

Name Hull Role Primary weapon
Unrecognized icon name Sniper Tiny hull Interceptor Unrecognized icon name Beam weapon
Unrecognized icon name Bomber Tiny hull Interceptor Unrecognized icon name Missile weapon
Unrecognized icon name Guardian Tiny hull Guardian Unrecognized icon name Kinetic weapon
Unrecognized icon name Knight Tiny hull Interceptor Unrecognized icon name All Weapons
Unrecognized icon name Cutter Small hull Assault Unrecognized icon name Beam weapon
Unrecognized icon name Defender Small hull Assault Unrecognized icon name Missile weapon
Unrecognized icon name Gunboat Small hull Assault Unrecognized icon name Kinetic weapon
Unrecognized icon name Fury Small hull Assault Unrecognized icon name All Weapons
Unrecognized icon name Corvette Medium hull Escort Unrecognized icon name Beam weapon
Unrecognized icon name Ranger Medium hull Escort Unrecognized icon name Missile weapon
Unrecognized icon name Frigate Medium hull Escort Unrecognized icon name Kinetic weapon
Unrecognized icon name Battle Hammer Medium hull Escort Unrecognized icon name All Weapons
Unrecognized icon name Cruiser Large hull Capital Unrecognized icon name Beam weapon
Unrecognized icon name Destroyer Large hull Capital Unrecognized icon name Missile weapon
Unrecognized icon name Battleship Large hull Capital Unrecognized icon name Kinetic weapon
Unrecognized icon name Overlord Large hull Capital Unrecognized icon name All Weapons
Unrecognized icon name Avatar Huge hull Capital Unrecognized icon name Beam weapon
Unrecognized icon name Fortress Huge hull Capital Unrecognized icon name Missile weapon
Unrecognized icon name Dreadnought Huge hull Capital Unrecognized icon name Kinetic weapon
Unrecognized icon name Titan Huge hull Capital Unrecognized icon name All Weapons

Fighters

Fighters are tiny hull ships that travel through the galaxy inside a Unrecognized icon name Carrier. They are only deployed during ship combat.

Name Role Primary weapon
Assault Assault Unrecognized icon name Beam weapon, Unrecognized icon name Kinetic weapon
Drone Interceptor Unrecognized icon name Beam weapon
Guardian Guardian Unrecognized icon name Kinetic weapon

Back into space

Either way though, the core game is extremely well-made. It’s not simply a question of rules and options but the general feel that made the series what it is, the biggest being that (with a combination of tech and wrapping, much like Alpha Centauri) playing against the AI has the feel of being up against opponents rather than simply algorithms that happen to have a face on top. Where so many 4X games, particularly space ones, are almost willfully cold, there’s a warmth to GalCiv that’s key to the fun of casual to at least mid-tier play.

Like past games, it does have a few irritations that only really strike mid-way through, such as finding out what’s actually wrong with a planet that looks like it should be performing far better, and otherwise tracking down some numbers in a pinch. By the time you’ve gone from a few systems to a bursting empire, there’s enough of them splashing around to drown in. Individual sections are very well laid out, with the Tech Tree especially making it easy to see what leads to what and what the benefits are, but the lack of a good centralised in-game Civpedia type resource does make looking things up harder than it should be.

The biggest omission from the last game—for now—is that political side has been stripped down. No elections, no governments, no spying. They’re due to return in a later expansion. The sting of that is helped by a few new arrivals though, such as ideologies. Where past games had a Good/Evil system, the civilisations this time are judged as Malevolent, Pragmatic, and Beneficial, with moral decisions providing points in each that can be cashed in for special perks. These range from basics, like a free colony ship or a top-quality planet, to galaxy-affecting boosts like any race who attacks your homeworld being automatically declared war on by everyone but their outright allies, and every planet or starbase within your Influence range joining your empire. Nobody ever said you can’t be both Benevolent and bastardly sneaky at the same time! Other new additions include pirate bases that become more of a problem the longer they’re left alone, a shift to space based ship construction, and new environmental dangers to deal with while exploring the map.

GalCiv is far more focused on the strategy side of conquest than the tactics of individual ship encounters. You don’t get any direct control over your ships at all, though you can watch the very pretty laser-beams and explosions from assorted cinematic angles if you choose. Instead, ships are given classes based on their load-out. A basic hull might be a Guardian, but slap life-support on it and it becomes a Support. Its role determines what it does and who it goes after in combat. How it actually looks though is almost entirely up to you. The design panel includes a huge selection of aesthetic items that can be scaled, moved, stuck onto hardpoints and even given some basic animation, all ‘free’. Ships can also be shared, with Steam Workshop support coming.

Whether new to the series or returning though, GalCiv 3 is easily the best recent 4X of this scale— the whole galaxy as campaign and sandbox. It’s hardly the most dramatic upgrade a game has ever had, but it’s both a more than solid update in the here and now and a great base for expansions and mods for the next few years.

Image 1 of 8

Image 2 of 8

Image 3 of 8

Image 4 of 8

Image 5 of 8

Image 6 of 8

Image 7 of 8

Image 8 of 8

Prioritize Basic Research At First in Galactic Civilizations III

When players first look at all of the research trees available, they may be overwhelmed. But for the time being, ignore all of that and don’t focus too much on dedicating research to a single branch. Hop around a bit. Do a bit of research in the military tree to at least be able to build a basic fleet, go a bit towards governance to make the most out of the starting colonies, etc. Trying to immediately specialize in one type of research will most likely be to the player’s detriment later since basic functions, like making treaties and espionage, are unlocked in the early portions of these other research branches. Players can specialize their research as they like when they gain a solid foothold in the galaxy.

Since the beginning of the game is so focused on exploration and resource gathering, it is highly advised to quickly go after research options that enable gaining bonuses from precursor artifacts or increase colony production. Each race has its own research tree despite having commonalities, so be sure to evaluate the options available carefully to enable maximum progress.

What are Galactic Citizens?[]

Across your entire civilization, an individual of great potential will rise up and join your government. When this happens you decide an area for he or she to specialize in.

A new citizen has joined you. What will you do with them?

Now, there are some…provisos here that will make each game play a bit differently.

How often you get a free citizen is not dependent on the size of your civilization. It is, by default, one citizen every 10 turns. So each citizen is pretty important. A 200 turn game will leave you with 20 natural citizens. Use them wisely.
The areas of specialization are based on what technology you have. At the start of the game, if you are playing as the Terran Alliance, your options are a Leader or a Commander.
You can choose to keep them safe in your capital providing a global bonus (great for large empires) or you can send them to a specific planet to really boost that planet’s production in a given area (great for small empires) but also makes them vulnerable if they are assassinated or the planet is invaded (once they settle, they’re not leaving).
They level up over time. Thus, the order in which you specialize them matters.

The govern screen with some citizens there. Leaders act as wild cards and can be placed in any category.

Citizens can also be sent to planets to greatly boost it in a specific area.

Citizens can’t teleport. When sent to a planet, a VIP transport takes them from your capital world to the planet in question.

Worried about micro-management? Don’t. We also include easy ways to move citizens from your capital to your empire if necessary.

Not just icons. Each citizen has a name and where they’re from and a picture (and yea, we do this for all 12 races, Drengin females…you do not want to attend their march).

Файлы, драйверы и библиотеки

Практически каждое устройство в компьютере требует набор специального программного обеспечения. Это драйверы, библиотеки и прочие файлы, которые обеспечивают правильную работу компьютера.

  • Скачать драйвер для видеокарты Nvidia GeForce
  • Скачать драйвер для видеокарты AMD Radeon

Driver Updater

  • загрузите Driver Updater и запустите программу;
  • произведите сканирование системы (обычно оно занимает не более пяти минут);
  • обновите устаревшие драйверы одним щелчком мыши.

существенно увеличить FPSAdvanced System Optimizer

  • загрузите Advanced System Optimizer и запустите программу;
  • произведите сканирование системы (обычно оно занимает не более пяти минут);
  • выполните все требуемые действия. Ваша система работает как новая!

Когда с драйверами закончено, можно заняться установкой актуальных библиотек — DirectX и .NET Framework. Они так или иначе используются практически во всех современных играх:

  • Скачать DirectX
  • Скачать Microsoft .NET Framework 3.5
  • Скачать Microsoft .NET Framework 4
  • Скачать Microsoft Visual C++ 2005 Service Pack 1
  • Скачать Microsoft Visual C++ 2008 (32-бит) (Скачать Service Pack 1)
  • Скачать Microsoft Visual C++ 2008 (64-бит) (Скачать Service Pack 1)
  • Скачать Microsoft Visual C++ 2010 (32-бит) (Скачать Service Pack 1)
  • Скачать Microsoft Visual C++ 2010 (64-бит) (Скачать Service Pack 1)
  • Скачать Microsoft Visual C++ 2012 Update 4
  • Скачать Microsoft Visual C++ 2013

Precursor worlds[]

The Precursor Worlds DLC adds planets that are remnants of the precursor civilizations. Some of the precursor worlds suffer from extreme conditions, but most can be colonized immediately. All precursor worlds give intrinsic bonuses, with additional bonuses unlocked through technology. Colonizing a precursor world triggers a corresponding colonization event.

Normal precursor worlds

Normal precursor worlds range in class from 11 to 20 and suffer from a penalty of -50% Unrecognized icon name Food and -50% Unrecognized icon name Synthetic Population Cap. By default, the worlds have +1 Unrecognized icon name Raw Production and a bonus to ships produced by the planet. The Unrecognized icon name Xeno Archeology technology instead gives +3 Unrecognized icon name Raw Production and increases the ship bonus. The Unrecognized icon name Precursor Exploitation technology further increases the ship bonus.

Planet Type Description Base bonus Unrecognized icon name Xeno Archeology bonus Unrecognized icon name Precursor Exploitation bonus
Thulium Moon Has an artificial moon created from a Unrecognized icon name Thulium node +5 Unrecognized icon name Hit Points +10 Unrecognized icon name Hit Points +20 Unrecognized icon name Hit Points
Durantium Cloud Has a captured cloud of Unrecognized icon name Durantium asteroids +10% Unrecognized icon name Kinetic Attack +25% Unrecognized icon name Kinetic Attack +50% Unrecognized icon name Kinetic Attack
Precursor Accelerator Has a Unrecognized icon name Promethion accelerator in orbit, enabling faster ships +1 Unrecognized icon name Moves +2 Unrecognized icon name Moves +3 Unrecognized icon name Moves
Precursor Satellites Has an array of sensor satellites, giving colony +12, +24, +48 Unrecognized icon name Sensor Power by tier +10% Unrecognized icon name Sensor Power +25% Unrecognized icon name Sensor Power +50% Unrecognized icon name Sensor Power
Precursor Elevator Has an intact space elevator, increasing Unrecognized icon name Ship Construction +25% Unrecognized icon name Ship Construction +50% Unrecognized icon name Ship Construction +100% Unrecognized icon name Ship Construction
Promethion Refinery A mined out Unrecognized icon name Promethion planet, +5 Unrecognized icon name Promethion upon colonization +3 Unrecognized icon name Ship Range, +5 Unrecognized icon name Promethion, +12 Unrecognized icon name Sensor Power to colony (bug?) +6 Unrecognized icon name Ship Range +9 Unrecognized icon name Ship Range
Precursor Factory Has orbital manufacturing rings, increasing Unrecognized icon name Social Construction +30% Unrecognized icon name Social Construction +50% Unrecognized icon name Social Construction +100% Unrecognized icon name Social Construction
Precursor Research Has intact labs in orbit, increasing Unrecognized icon name Research +30% Unrecognized icon name Research +60% Unrecognized icon name Research +100% Unrecognized icon name Research
Precursor Treasury Has an orbiting ring full of Unrecognized icon name Wealth +30% Unrecognized icon name Gross Income +60% Unrecognized icon name Gross Income +100% Unrecognized icon name Gross Income

Extreme precursor worlds

Extreme precursor worlds range in class from 18 to 22 and require Unrecognized icon name Atmospheric Cleansing to colonize. By default, the extreme worlds have +5 Unrecognized icon name Raw Production and another colony bonus. The Unrecognized icon name Precursor Studies technology instead gives +3 Unrecognized icon name Raw Production (bug?) and increases the colony bonus. The Unrecognized icon name Precursor Engineering technology further increases the colony bonus.

Galactic Civilizations 3 не запускается. Ошибка при запуске. Решение

Galactic Civilizations 3 установилась, но попросту отказывается работать. Как быть?

Выдает ли Galactic Civilizations 3 какую-нибудь ошибку после вылета? Если да, то какой у нее текст? Возможно, она не поддерживает вашу видеокарту или какое-то другое оборудование? Или ей не хватает оперативной памяти?

Помните, что разработчики сами заинтересованы в том, чтобы встроить в игры систему описания ошибки при сбое. Им это нужно, чтобы понять, почему их проект не запускается при тестировании.

Обязательно запишите текст ошибки. Если вы не владеете иностранным языком, то обратитесь на официальный форум разработчиков Galactic Civilizations 3. Также будет полезно заглянуть в крупные игровые сообщества и, конечно, в наш FAQ.

Если Galactic Civilizations 3 не запускается, мы рекомендуем вам попробовать отключить ваш антивирус или поставить игру в исключения антивируса, а также еще раз проверить соответствие системным требованиям и если что-то из вашей сборки не соответствует, то по возможности улучшить свой ПК, докупив более мощные комплектующие.

Системные требования[]

Минимальные

  • ОС: 64-bit Windows 10 / 8.x / 7.
  • Процессор: 1.8 GHz Intel Core 2 Duo / AMD K10 Dual-Core
  • Оперативная память: 4 GB ОЗУ
  • Видеокарта: 512 MB DirectX 10.1 Video Card (AMD Radeon HD5x00 Series / Nvidia GeForce 500 Series / Intel HD 4000 or later)
  • DirectX: Версии 10
  • Сеть: Широкополосное подключение к интернету
  • Место на диске: 12 GB
  • Звуковая карта: DirectX Compatible Sound Card

Рекомендованные

  • ОС: 64-bit Windows 10 / 8.x / 7
  • Процессор: 2.3 GHz Intel Core i5 Processor or Equivalent
  • Оперативная память: 6 GB ОЗУ
  • Видеокарта: 1 GB DirectX 10.1 Video Card
  • DirectX: Версии 10
  • Сеть: Широкополосное подключение к интернету
  • Место на диске: 15 GB
  • Звуковая карта: DirectX Compatible Sound Card

Что сделать в первую очередь

  1. Скачайте и запустите всемирно известный CCleaner (скачать по прямой ссылке) — это программа, которая очистит ваш компьютер от ненужного мусора, в результате чего система станет работать быстрее после первой же перезагрузки;
  2. Обновите все драйверы в системе с помощью программы Driver Updater (скачать по прямой ссылке) — она просканирует ваш компьютер и обновит все драйверы до актуальной версии за 5 минут;
  3. Установите Advanced System Optimizer (скачать по прямой ссылке) и включите в ней игровой режим, который завершит бесполезные фоновые процессы во время запуска игр и повысит производительность в игре.

Galactic Civilizations 3 вылетает. В определенный или случайный момент. Решение

Играете вы себе, играете и тут — бац! — все гаснет, и вот уже перед вами рабочий стол без какого-либо намека на игру. Почему так происходит? Для решения проблемы стоит попробовать разобраться, какой характер имеет проблема.

Если вылет происходит в случайный момент времени без какой-то закономерности, то с вероятностью в 99% можно сказать, что это ошибка самой игры. В таком случае исправить что-то очень трудно, и лучше всего просто отложить Galactic Civilizations 3 в сторону и дождаться патча.

Однако если вы точно знаете, в какие моменты происходит вылет, то можно и продолжить игру, избегая ситуаций, которые провоцируют сбой.

Однако если вы точно знаете, в какие моменты происходит вылет, то можно и продолжить игру, избегая ситуаций, которые провоцируют сбой. Кроме того, можно скачать сохранение Galactic Civilizations 3 в нашем файловом архиве и обойти место вылета.

Ошибка 0xc0000142 / 0xe06d7363 / 0xc0000906

Отключите антивирусную программу

лучше программу не просто отключить, а временно удалить

  • Полностью удаляете приложение, чтобы не осталось никаких папок и остаточных файлов.
  • Отключаете или лучше удаляете в системе антивирусную программу.
  • Теперь снова приступаете к установке приложения.

Отключите «Защитник Windows»

он тоже запросто может быть причиной появления этих ошибок

  • Открыть «Центр безопасности Защитника Windows» выбрать настройки
    нажать на раздел «Защита от вирусов и угроз».
  • После нужно нажать на «Управление настройки» в открывшемся разделе
    спуститься до пункта «Параметры защиты от вирусов и других угроз».
  • В новом окне отключаете «Защиту в режиме реального времени» и следом «Облачную защиту» чуть позже система вновь включить защитник, но у вас будет время
    проверить игру на наличие ошибки.
  • И если окажется, что проблема действительно заключается в «Защитнике Windows», тогда необходимо добавить
    exe-файл игры в список исключений этой программы.

Воспользуйтесь чистой загрузкой

  • Открываете в Windows 10 окно «Параметры», используя меню

    Пуск

    или
    сочетание клавиш

    Win

    +

    I

    .

  • Далее открываете раздел под названием «Приложения» переключаетесь
    на вкладку «Автозагрузка», где необходимо проблемный exe-файл и отключить его.

Проверьте целостность файлов

возможно, ошибка возникает из-за того что была повреждена целостность
системных файлов

  • Откройте «Командную строку» от имени администратора (для этого в поиске просто введите «Командная
    строка).
  • И как только откроется соответствующее, окно введите команду sfc /scannow после чего нажмите

    Enter

    все найденные ошибки будут автоматически исправлены.

Измените значение в реестре

редактирование в нём иногда помогает избавиться от
ошибок

  • Используя сочетание клавиш

    Win

    +

    R

    в окне «Выполнить» введите команду regedit нажмите

    OK

    после чего в окне «Редактор
    реестра» отыщите раздел, представленный ниже.

  • И если он присутствует, тогда необходимо следом отыскать параметр LoadAppinit_DLLs – далее в нём нужно
    изменить значение опции с 1 на 0 после необходимо применить
    настройки и перезагрузить систему.

Другие способы

  • В обязательном порядке попробуйте вручную установить драйверы для графического процессора. Причём это
    касается не только интегрированной видеокарты, но и дискретной.
  • Проверьте наличие всех актуальных распространяемых пакетов «Visual C++», поскольку это программное
    обеспечение влияет на многие процессы.
  • И, наконец, иногда причина этих ошибок заключается в службе «Microsoft Office Click-to-Run» – специальная
    технология Microsoft, которая сокращает время, необходимое для установки Office. Поэтому рекомендуем удалить эту
    программу и проверить игру на наличие ошибок.

Приоритет в первую очередь фундаментальным исследованиям в Galactic Civilizations 3

Когда игроки впервые смотрят на все доступные деревья исследований, они могут быть ошеломлены. Но пока игнорируйте все это и не сосредотачивайтесь слишком сильно на изучении одной ветви. Попрыгайте немного.

Проведите небольшое исследование в дереве вооруженных сил, чтобы, по крайней мере, иметь возможность построить базовый флот, немного подойти к управлению, чтобы извлечь максимальную пользу из начальных колоний и т. д.

Попытка немедленно специализироваться на одном типе исследований, скорее всего, будет позже в ущерб игроку, так как основные функции, такие как заключение договоров и шпионаж, разблокируются на ранних этапах этих других ветвей исследования. Игроки могут специализировать свои исследования по своему усмотрению, когда они прочно закрепятся в галактике.

Поскольку начало игры так сосредоточено на исследованиях и сборе ресурсов, настоятельно рекомендуется быстро перейти к вариантам исследования, которые позволяют получать бонусы от артефактов-предшественников или увеличивать производство колоний. У каждой расы есть свое собственное дерево исследований, несмотря на общие черты, поэтому обязательно внимательно оценивайте доступные варианты, чтобы добиться максимального прогресса.

Chapter 9: Building your influence

  1. Your influence flows out from influence sources.  Think of each tile like a bucket.  The further away a tile is from the source of influence, the slower that bucket will fill.  It takes 6 points of influence for it to turn to a player’s color and the amount of influence reaching a tile decreases exponentially based on distance.
  2. You can also build influence starbases that will act as major sources of influence on their own and magnify the influence of any worlds you have in its zone of effect.
  3. When you look at influence on your planet, think of them in terms of orders of magnitude.  Single digit influence is low. Double digit influence is normal. Triple digit influence is really high.
  4. Tourism income is tied to the number of tiles you own plus the tiles that are connected to your capital world. A tourism improvement of 1% equals 1% of your tile count will become money.

If I connect these two influence bubbles together my tourism income will go up.

Появляется чёрный экран в Galactic Civilizations III

  • Драйверы установлены/обновлены, но Galactic Civilizations III всё равно отказывается работать
    нормально? Тогда нужно проверить ПО, установлены ли вообще необходимые библиотеки? В
    первую очередь проверьте наличие библиотек

    Microsoft Visual C++

    и

    .Net
    Framework

    , а также наличие «свежего»

    DirectX

    .
  • Если ничего из вышеописанного не дало нужного результата, тогда пора прибегнуть к
    радикальному способу решения проблемы: запускаете Galactic Civilizations III и при появлении
    чёрного экрана нажимаете сочетание клавиш «Alt+Enter», чтобы игра переключилась на
    оконный режим. Так, возможно, откроется главное меню игры и удастся определить
    проблема в игре или нет. Если удалось перейти в оконный режим, тогда переходите в
    игровые настройки Galactic Civilizations III и меняйте разрешение (часто получается так, что
    несоответствие разрешения игры и рабочего стола приводит к конфликту, из-за которого
    появляется чёрный экран).
  • Причиной этой ошибки также могут послужить различные программы, предназначенные для
    захвата видео и другие приложения, связанные с видеоэффектами. А причина простая –
    появляются конфликты.
  • И напоследок – проблема, вероятнее всего, может быть связана с технической
    составляющей «железа». Видеоадаптер может перегреваться, как и мосты на материнской
    плате, что влечёт за собой уменьшенное энергопотребление видеокарты. Мы не будем
    вдаваться в детальные технические подробности, поэтому просто рекомендуем в
    обязательном порядке почистить свою машину от пыли и также поменять термопасту!

Seek Out Precursor Artifacts and Anomalies in Galactic Civilizations III

It may not be quickly apparent, but finding artifacts and anomalies can be extremely useful for any civilization. This doesn’t even just apply to precursor artifacts either, but even common anomalies like capsules can give the civilization a bit of a boost. They usually yield a small amount of credits, can give a ship a weapon, or even contribute a little toward completing research. But regardless of what is found, it doesn’t change the fact that these are essentially free resources.

These anomalies can be found all over the map, and at the beginning of the game, especially these small troves of free resources can go a long way in propelling the player’s civilization forward. But even in later parts of the game, it is still possible to find anomalies. Even when another civilization expands its borders, they don’t always send their survey ships out to look at them. This means it is entirely possible for a player to have a survey ship swoop in and just scavenge those free resources that would otherwise belong to another civilization. The intrusion may make someone irritated, but some races may be willing to turn the other cheek depending on your relationship with them.

The bigger gains, however, are usually made with artifacts and relics. These constructs come from a precursor race of sorts, and as such can often reveal major technological, military, or production benefits to any civilization that makes use of them. These too are scattered across the map, and it will not be uncommon at all for other civilizations to claim ownership of them even when they are not technically within their territory. Every civilization wants these artifacts, so it would be best if the player snatches as many as they can before the other civilizations get any ideas.

Путь войны в Galactic Civilizations 3 нелегок

В основном это связано с неинтуитивным обучением в игре, но завоевание планеты может быть немного сложнее, чем ожидалось. Игроки не могут просто загрузить транспортный корабль и приблизиться к вражеской планете для быстрого вторжения, требуется некоторое предварительное планирование.

Или, по крайней мере, игрок должен обладать достаточной огневой мощью, чтобы разрушить любую защиту планеты. Это может включать в себя оборонительные звездные базы и линкоры, расположенные рядом с планетой. Только когда эта защита отключена, игрок может начать вторжение на враждебную планету.

Но для эффективной войны потребуются легионы, генералы и материалы для строительства наступательных космических кораблей

Все это потребляет ресурсы и, вероятно, привлечет внимание других цивилизаций, которым может не понравиться то, что игрок собирает армию. Так что имейте это в виду, прежде чем решите полностью разжечь войну в прохождении

При этом каждый игрок захочет иметь какой-то базовый флот. Даже если это только для борьбы с космическими пиратами, которые могут попытаться атаковать корабли игрока.

Каждый игрок должен иметь как минимум одного гражданина, обученного на генерала, одну военную академию для обучения солдат и 1 верфь и / или мир, посвященный строительству и ремонту военных кораблей. Как только этот базовый военный аппарат будет запущен и запущен, игрок сможет иметь несколько небольших флотилий. Эти флоты могут быть сформированы путем наложения кораблей друг на друга, и эта способность может стать чрезвычайно полезной, если игрок хочет убедиться, что его конвои или торговые суда всегда охраняются небольшим контингентом наступательных космических кораблей.

Galactic Civilizations III доступна на ПК.

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *

Adblock
detector