Doom1.wad

Где скачать и как установить Doom на Mac

GZDoom работает и на Mac! Как только вы установите его, он будет работать так же, как версия для Windows.

1. Скачайте GZDoom с официального сайта. Вам понадобится файл с описанием Macintosh (Intel). Откройте загруженный файл DMG и перетащите значок GZDoom.app в папку приложений.

2. Скачайте ZIP-архив файлов Freedoom WAD и распакуйте его.

3. Перед запуском игры необходимо создать специальную папку для файлов Doom WAD, чтобы GZDoom мог их найти. Папку эту необходимо расположить по пути ~/Library/Application Support/gzdoom. Для этого:

В Finder нажмите ⌘Cmd + ⇧Shift  + G, вставьте ~/Library/Application Support/, а затем нажмите «Перейти».

Создайте папку с именем gzdoom в ~/LibraryApplication Supportи скопируйте в нее все файлы из распакованного архива WAD, загруженного в пункте 2.

4. После копирования WAD закройте окно Finder и перейдите в папку «Приложения». Дважды щелкните значок GZDoom.app, чтобы запустить его.

При первом запуске GZDoom.app появится сообщение: «Файл GZDoom.app невозможно открыть, так как Apple не может проверить его на наличие вредоносного ПО».

Этим уведомлением macOS предупреждает, что для запуска GZDoom, необходимо предоставить специальное разрешение на запуск. Приложение GZDoom не является вредоносным. Однако, поскольку это бесплатный проект для любителей, он не зарегистрирован в Apple. Логично, что macOS блокирует программу, как по умолчанию и все другие неизвестные.

Нажмите ОК в появившемся окне и перейдите по пути Системные настройки → Защита и безопасность → Основные. В нижней части окна вы сможете увидеть, что «Приложение GZDoom.app заблокировано, так как его автор не является установленным разработчиком». Нажмите кнопку «Подтвердить вход».

После чего появится другое всплывающее окно, в котором необходимо нажать кнопку «Открыть». Эти действия не нужно будет повторять в дальнейшем, приложение будет запускаться без уведомлений безопасности.

5. Если в папку gzdoom в пункте 3 было загружено несколько WAD-файлов, то при запуске приложения появится список доступных WAD, из которых можно выбрать нужный вариант. Выберите ту карту, на которой вы хотите играть, и нажмите «ОК».

По умолчанию GZDoom должен работать в полноэкранном режиме с разрешением экрана вашего рабочего стола. Чтобы изменить настройки графики, нажмите Escape. Затем с помощью клавиш со стрелками выберите Options → Display Options или Options → Set video mode, а затем нажмите Ввод.

Запускайте классическую игру для PC на вашем Mac и получайте от нее удовольствие!

Console versions[edit]

Port Size (bytes) Entries MD5 SHA-1 CRC-32
Doom Classic Unity port 1.0 12,468,955 2,307 232a79f7121b22d7401905ee0ee1e487 f770111ca9eb6d49aead51fcbd398719b462e64b 46359dfb
Doom Classic Unity port 1.1 12,468,955 2,307 21b200688d0fa7c1b6f63703d2bdd455 08ab2507e1d525c4c06b6df4f6d5862568a6b009 346a4bfd
Xbox 12,538,385 2,318 0c8758f102ccafe26a3040bee8ba5021 1d1d4f69fe14fa255228d8243470678b1b4efdc5 ff1ba733
PlayStation Network 12,474,561 2,307 e4f120eab6fb410a5b6e11c947832357 117015379c529573510be08cf59810aa10bb934e 3f646587
Xbox 360 BFG Edition 12,474,561 2,307 7912931e44c7d56e021084a256659800 d6a9f0172eca101471128ec61be975361f2ad28e 6010fd43
XBLA standalone 12,475,196 2,307 72286ddc680d47b9138053dd944b2a3d 37de4510216eb3ce9a835dd939109443375d10c5 b8583cd5
Doom for Pocket PCnamed doom1.wad 14,445,632 2,305 3e410ecd27f61437d53fa5c279536e88 1d3c00534c452e266012e28ddc399ffe4d9ac8ed b5353911

Почему играть в Doom все еще интересно

Появившаяся еще в прошлом веке игра для ПК быстро завоевала популярность за счет плавного и динамичного экшена. При этом та эпоха еще ничего не знала о графических ускорителях. Захватывающая оригинальная атмосфера, реки крови, темные темы, возможность создания модов и карт, инновационная поддержка сети не могли остаться без внимания в нарождающемся сегменте компьютерных игр. Критики отмечали первоклассный опыт игры в Doom за счет отличных на то время графики, звука и непосредственно самого процесса прохождения. Каждый последующий шутер от первого лица пытался следовать ставшим уже классикой рецептам.

С тех пор в области графических технологий произошло немало качественных скачков – просто посмотрите на Doom Eternal 2020 года! Но и оригинальная версия игры все еще интересна. Тем более, что классика от id Software все еще кажется более доступной и понятной, чем большинство современных шутеров от первого лица. Это связано с относительно простым управлением. В игре нет прыжков или взглядов вверх и вниз, тут сохраняется истинное чувство аркады, которое теперь редко где встретишь.

С бесплатной обновленной версией игрового движка вы легко можете потестировать оригинальную игру на своем ПК или Mac. При этом поддерживается как сеть, так и современные игровые контроллеры. Самое интересное, что вы можете поиграть в высоком разрешении и даже на широкоформатном мониторе с соотношением сторон 21:9, если он у вас есть.

Lumps

Name
SHA1
MD5
Size

DEMO4
e8379b80a9d36823af3c5e0272bd007671131629
84acd879b66e4bfc86b2f4be60e94784
16.48 KB

DEMO3
7a5e8903577f29d498d3dcee1e071c884cda139b
5a0c8c41cd959f35e5c1088a8bdefe9a
16.43 KB

DEMO2
6136bdf0cf5634ce8ee65da20074b8b997053df2
5b1d88d85836ea0490564fcd689c8b72
16.48 KB

DEMO1
2558d03dd93a880772568c3208548143238b6997
99912020c8f0f3afb22e41916b7d47de
16.56 KB

WILV00
d3a7e4e0216da4a197e144793770c64367739ea1
6f009ffa5ff4c211f2a885f9146d437d
6.21 KB

TITLEPIC
e45cddc5c055bbd2b3ca3d1e92d8e61ad4a04126
e964606cf7b3e3bf9c5f972e081ef7d1
65.32 KB

D_E1M1
e199919cebf4ff6e8332e0aba14af5dfe44d39f4
3970359f42628b7d3cfeb16b80a68b5e
20.71 KB

D_INTER
f53b3ab6de2132c8e2ef32e3e3bc0720036a7f18
985b3ebb20695ce0f3212558bc286196
5.76 KB

D_INTRO
de71d728918336f974e6646e95941a8868f587ea
86315d7192ecaa328aaddfbbb0ed7634
8.74 KB

DSTELEPT
1358506bdc15a7caf9660eaca19e20914ffb5164
e62726167e26e5276d71fa15e50bcbc4
21.08 KB

DSWPNUP
51b208740b521af3eff748ed30b3ac2d5590e7cb
33da24421a2d36d6c167c25919c9ee0a
9.21 KB

DSSLOP
4ef2fd0cfbc6c7ffc832b739480145c3efc6939d
00099f7254b4bdbd9c465da0b6978ca1
37.97 KB

DSPDIEHI
8008ad18194149db82814a5c995b1e8c59d24c47
16cb93c35f9cf385f7e2166f9a173414
23.31 KB

DSPLDETH
589010fb3ed59cc82ddf6c9d283ec1df43dd74a8
727fa1fc8c4c32a062d74b56656c0094
10.88 KB

M_PAUSE
fd7b24d81708ff94ee5adb7d9c45e6152a74d6f3
c93c3eb25b91e535a3d98407c8f856e3
1.37 KB

STARMS
8b5d21c3eadcb208e24dd5f459176cc23a246745
87f10a9dfd3e4784ea4c39d8d718f042
1.66 KB

STBAR
a0dfb9e686c2e8befcf2d6efc7590685e76e47c5
1e49402ff6ff45bddffc5909dae7199d
12.83 KB

ENDOOM
211959bf215fd236cbcb1d96be1df8c3d74a7534
a55ce806219dfbfdf22afd54a89b02e3
3.91 KB

E1M1
da39a3ee5e6b4b0d3255bfef95601890afd80709
d41d8cd98f00b204e9800998ecf8427e
0 bytes

THINGS
54dcd92ec5f9927b1426a4e4f57d4abbc9fc5251
cfff6549b58b03c78bf675c082259648
670 bytes

LINEDEFS
41865d720e7ecaf2918b5d83482d7e3b534ccdaa
0e503760e453b6b9e9459bd03ca875ca
8.27 KB

SIDEDEFS
5a157f4516f4f676de6afc8dea11e703abfcb025
19ed4caf932824426f7507ef635e317d
27.86 KB

VERTEXES
b65ac594612de73aa6d3ab2ff06aefce66bff8cd
cf3a5ada1a5d5f9474e816d61fb75848
2.21 KB

SEGS
05a5042a8c8ab031dd5f7a85b47cf457dd381fd1
984be498ab4c772951419fdd93abce27
12.02 KB

SSECTORS
f995f7d11050536102614f48343ab032710ee7e8
a8f23e818ed36ee0ea580114dab40760
1.12 KB

NODES
07b8e0c12055dc7d949a835cf7733578ca5cbee5
fa0b007c97dc10be42e439ba584a4818
7.79 KB

SECTORS
0dc32c5c6f3f1fdfb65e0f033bbff933edd3e550
8bad66a1a9c569c8fcdb492cda5b0db2
3.63 KB

REJECT
a42d793da0bd7e4004dea9f34e58b5ebae933649
7f3c8904ea293c3aae69c745407c93cc
2.50 KB

BLOCKMAP
5595faf2d582b58a80c8cdfeb4d1746ef6b05aee
b24e293e41bd9af39cdd3162441e1721
2.79 KB

FF_START
da39a3ee5e6b4b0d3255bfef95601890afd80709
d41d8cd98f00b204e9800998ecf8427e
0 bytes

GATE1
a6a8a153e4dcc41bfc8d2a7350dbe34c81d810f2
6d8af8e278e2766e12fbc91dc7b42d17
4.00 KB

F_END
da39a3ee5e6b4b0d3255bfef95601890afd80709
d41d8cd98f00b204e9800998ecf8427e
0 bytes

_DEUTEX_
6359bc911c4ab9cf06eea1d2375525feecefe8af
4c39b5ee8c658128767f1ba23441c9ad
80 bytes

Bloody Steel

Game: Doom IIYear: 2014Port: Boom-compatible (GLBoom or GZDoom preferred)Specs: MAP01-MAP10Gameplay Mods: NoneAuthor:

Big Memka

idgames | onemandoom

A secret UAC facility hidden beneath a steel mill is jeopardized following the outbreak of a deadly plague that makes way for demonic occupation, which shouldn’t come as any surprise when the research being conducted is as usual matters of time and space. It’s up to you to defend the very fabric of reality from being rent asunder by demonic aims…

Bloody Steel’s realistic environments shine, with the bulk of it taking place in a dystopian industrial complex, followed by field trips to what look like 18th century France and 3rd century Rome. The gameplay is a mix of styles, from open-air free roaming to cover shooter, corridor shooter, Eternal Doom, slaughtermap, and all parts in between. Expect a healthy dose of claustrophobia, too, when battling stronger enemies in close quarters.

Latest versions of Doom II[edit]

Version 1.9 is 14,604,584 bytes in size, is dated 1995-02-01, and contains 2,919 entries. It has the following hashes:

Hash type Hash code
MD5 25e1459ca71d321525f84628f45ca8cd
SHA-1 7ec7652fcfce8ddc6e801839291f0e28ef1d5ae7
CRC-32 ec8725db

The BFG Edition version is 14,691,821 bytes in size, contains 2,935 entries, and has the following hashes:

Hash type Hash code
MD5 c3bea40570c23e511a7ed3ebcd9865f7
SHA-1 a59548125f59f6aa1a41c22f615557d3dd2e85a9
CRC-32 927a778a

A version of Doom II from Bethesda.net packaged with the vanilla engine contains a modified IWAD with similar resources as the BFG Edition. It is 14,603,212 bytes in size, contains 2,919 entries, and has the following hashes:

Hash type Hash code
MD5 97573aaf26957099ed45e61d81a0a1a3
SHA-1 f1b6ba94352d53f646b67c01d2da88c5c40e3179
CRC-32 62fd057f

Older versionsedit

Version File date Size (bytes) Entries MD5 SHA-1 CRC-32
1.666g 1994-08-29 14,824,716 2,934 d9153ced9fd5b898b36cc5844e35b520 a4ce5128d57cb129fdd1441c12b58245be55c8ce c08005f7
1.666 1994-08-29 14,943,400 2,956 30e3c2d0350b67bfbf47271970b74b2f 6d559b7ceece4f5ad457415049711992370d520a e2a683bd
1.7 1994-09-21 14,612,688 2,919 ea74a47a791fdef2e9f2ea8b8a9da13b 78009057420b792eacff482021db6fe13b370dcc 47daeb2e
1.7a 1994-10-18 14,612,688 2,919 d7a07e5d3f4625074312bc299d7ed33f 70192b8d5aba65c7e633a7c7bcfe7e3e90640c97 952f6baa
1.8f 1994-12-01 14,607,420 2,914 3cb02349b3df649c86290907eed64e7b d510c877031bbd5f3d198581a2c8651e09b9861f 27eaae69
1.8 1995-01-20 14,612,688 2,919 c236745bb01d89bbb866c8fed81b6f8c 79c283b18e61b9a989cfd3e0f19a42ea98fda551 31bd3bc0

Editing

Everything you need to start creating ZDoom mods.

A full-fledged level and resource editor for Doom; which supports most *ZDoom features. Available for Windows, Mac, and Linux.

A level editor with complete support of *ZDoom features. Windows-only.

ACS script compiler for use with ZDoom and/or Hexen. This is not the version of ACC released by . It supports all of ZDoom’s language extensions.

Mac OS X version of the ACC script compiler. Command-line utility only; requires terminal to run, no .app package included.

Linux version of the ACC script compiler. Command-line utility only; requires terminal to run.

Новый мир Doom для исследования

Запустив GZDoom, вы можете потестировать работу геймпада и даже обнаружить многопользовательский кооператив или классический режим deathmatch, реализованные с помощью сетевых функций. ZDaemon – это специальный исходный порт Doom, интересный для изучения и настроенный для многопользовательской игры. С помощью этого порта можно легко находить соперников/напарников и подключаться к многопользовательским серверам Doom, созданных фанатами.

Если вам откровенно наскучили имеющиеся уровни, то обратите внимание на удивительные моды Doom и вариации игры на ModsDB. В число фаворитов фанатов входят Brutal Doom, Evernity и Pirate Doom

Очевидно, что большинство созданных игроками WAD, наряду с самой оригинальной игрой Doom, очень жестокие и не подходят для детей. Но, если вы избавлены от любопытных глаз, то можем лишь пожелать вам счастливой охоты на демонов!

Supported IWADs

Notes:

  • Some file names are links to a page on the Doom Wiki where you will find checksums for known versions of the concerned file.
  • Some files have conflicting names; ZDoom provides you with possible aliases. Note that an IWAD is actually identified by its content rather than its name. Also, any archive format supported by ZDoom can technically be an IWAD.

Commercial games

Game Name File name File aliases Notes and download links
Doom (Registered) doom.wad
The Ultimate Doom doom.wad doomu.wad
Doom «BFG Edition» doom.wad bfgdoom.wad, doombfg.wad — — Part of Doom 3: BFG Edition
Doom II doom2.wad
Doom II «BFG Edition» doom2.wad bfgdoom2.wad, doom2bfg.wad — — Part of Doom 3: BFG Edition; also loads nerve.wad
Final Doom — TNT: Evilution tnt.wad
Final Doom — The Plutonia Experiment plutonia.wad
French Doom II doom2f.wad
Heretic (Registered or Commercial) heretic.wad hereticsr.wad
Hexen (Full) hexen.wad
Hexen: Deathkings of the Dark Citadel hexdd.wad
Strife (Full) strife1.wad strife.wad — — Also loads voices.wad
Strife: Veteran Edition sve.wad — — Also loads voices.wad
Chex Quest chex.wad No longer sold, originally distributed in cereal boxes.

Free-to-play games

Game Name File name File aliases Notes and download links
Doom (Shareware) doom1.wad
Heretic (Shareware) heretic1.wad
Hexen (Demo) hexen.wad hexdemo.wad, hexendemo.wad
Strife (Teaser) strife0.wad
Freedoom: Phase 1 freedoom1.wad freedoomu.wad
Freedoom: Phase 2 freedoom2.wad freedoom.wad
FreeDM freedm.wad
Blasphemer heretic.wad blasphem.wad, blasphemer.wad
Chex Quest 3 chex3.wad
Action Doom 2: Urban Brawl action2.wad
Harmony v1.1 harm1.wad
Hacx v1.2 hacx.wad
Hacx v2.0 hacx.wad hacx2.wad
The Adventures of Square square1.pk3
Delaweare delaweare.wad
Rise Of The Wool Ball rotwb.wad

ZDoom will detect any of those present in its search path and let you choose at startup which game to play (if it doesn’t, ). In addition to them, some «total conversion»-type mods, such as Wolfenstein 3D TC, can be played as their own IWAD; however since they are not detected as such by ZDoom, you need to use the -iwad command line parameter.

In order to play a custom level designed for any of the above games you have to have that particular game’s full IWAD (loading PWAD with shareware, demo or teaser versions is disabled). If you do not have the necessary IWAD, or if you have an old, unpatched version of the IWAD in question, you will get an error message on startup. (But often old versions are accepted too.)

The IWAD file(s) should be placed in a directory where ZDoom will find them. This includes the same directory as the ZDoom executable, as well as those pointed to by the DOOMWADDIR environment variable. You may also configure other directories for ZDoom to search in the zdoom.ini file. On Linux, the directories $HOME/.zdoom and /usr/local/share are checked by default. Finally, if you have bought a supported game from GOG.com or Steam, ZDoom is able to find the IWADs directly in their installation folder and you do not need to move or copy them to ZDoom’s folder.

Khorus

Game: Doom IIYear: 2013Port: Boom-compatibleSpecs: MAP01Gameplay Mods: NoneAuthor: “Shadowman” idgames | doomwikionemandoom

Khorus is the name of the world where the Inquisitor series takes place, but that’s about the only relation

Shadowman has an unusual aesthetic that blends wilderness and ancient ruins with Russian folk music. Personally, I like the tracks, and I enjoyed some of the puzzle play. I quickly tired of the grid 64 mazes, though, a common theme of Shadowman’s levels, and some of the maps are overwhelming. “Sepulchre” has an amazing atmosphere but you’re harried from all sides with little or no relief.

Historical background[edit]

After the release of Wolfenstein 3D in , fans developed unauthorized mods of the game that changed elements such as levels and monster graphics. Rather than causing id Software to seek to suppress such mods, they encouraged the developers to make Doom more easily moddable.:134

The WAD file system is the primary mechanism that allows easy modding by fans. Mods containing new levels, graphics, sound effects and music are natively supported by vanilla Doom without needing any special third party tooling; they can simply be loaded using the command line argument. This is in comparison to Wolfenstein mods, where the main game resource files had to be modified in order to make any change.

WAD files contain certain limitations: for example, much of the game behavior cannot be changed without patching DOOM.EXE using a tool such as DeHackEd (modern source ports allow DeHackEd patch files to be included in WAD files). Vanilla Doom does not support replacing sprites from inside PWAD files; older graphical mods would commonly be distributed with a small tool named DeuSF that would work around this limitation (modern source ports have entirely removed the restriction).

From DoomWiki.org

This article gives technical information about the Doom/Ultimate Doom data file. For gameplay information and walkthroughs, see Doom.

DOOM.WAD is the IWAD used by Doom, The Ultimate Doom, the BFG Edition, and the .

Latest versionsedit

Version 1.9 of the Registered Doom WAD is 11,159,840 bytes in size, is dated 1995-02-01, and contains 2,194 entries. It has the following hashes:

Hash type Hash code
MD5 1cd63c5ddff1bf8ce844237f580e9cf3
SHA-1 7742089b4468a736cadb659a7deca3320fe6dcbd
CRC-32 723e60f9

Version 1.9ud of the Ultimate Doom WAD is 12,408,292 bytes in size, is dated 1995-05-25, and contains 2,306 entries. It has the following hashes:

Hash type Hash code
MD5 c4fe9fd920207691a9f493668e0a2083
SHA-1 9b07b02ab3c275a6a7570c3f73cc20d63a0e3833
CRC-32 bf0eaac0

The BFG Edition version is 12,487,824 bytes in size, contains 2,312 entries, and has the following hashes:

Hash type Hash code
MD5 fb35c4a5a9fd49ec29ab6e900572c524
SHA-1 e5ec79505530e151ff0e6f517f3ce1fd65969c46
CRC-32 5efa677e

Older versionsedit

Version File date Size (bytes) Entries MD5 SHA-1 CRC-32
1.1 1993-12-16 10,396,254 2,074 981b03e6d1dc033301aa3095acc437ce df0040ccb29cc1622e74ceb3b7793a2304cca2c8 66457ab9
1.2 1994-02-17 10,399,316 2,045 792fd1fea023d61210857089a7c1e351 b5f86a559642a2b3bdfb8a75e91c8da97f057fe6 a5da8930
1.666 1994-09-01 11,159,840 2,194 54978d12de87f162b9bcc011676cb3c0 2e89b86859acd9fc1e552f587b710751efcffa8e f756aab5
1.8 1995-01-20 11,159,840 2,194 11e1cd216801ea2657723abc86ecb01f 2c8212631b37f21ad06d18b5638c733a75e179ff 8d242df9

Pre-release buildsedit

Version File date Size (bytes) Entries MD5 SHA-1 CRC-32
0.2 1993-02-04 496,250 198 740901119ba2953e3c7f3764eca6e128 89d934616c57fe974b06c2b37a9837853a89dbbc 2587d97b
0.3 1993-02-28 1,901,322 670 dae9b1eea1a8e090fdfa5707187f4a43 df8ffe821a212d130ae48cf2c23721bd0ee6543b f97fe671
0.4 1993-04-03 2,675,669 859 b6afa12a8b22e2726a8ff5bd249223de 5f78b23fbffc828f5863ecff7e908d556241ff45 c8a8b5ea
0.5 1993-05-23 3,522,207 1,099 9c877480b8ef33b7074f1f0c07ed6487 d3648d720b5324ce3c7bf58cf019e395911d677e 8fe33445
Beta 1993-10-04 5,468,456 1,493 049e32f18d9c9529630366cfc72726ea 692994db9579be4201730b9ac77797fae2111bde ff9bd960

Console versionsedit

Port Size (bytes) Entries MD5 SHA-1 CRC-32
Doom Classic Unity port 1.0 12,468,955 2,307 232a79f7121b22d7401905ee0ee1e487 f770111ca9eb6d49aead51fcbd398719b462e64b 46359dfb
Doom Classic Unity port 1.1 12,468,955 2,307 21b200688d0fa7c1b6f63703d2bdd455 08ab2507e1d525c4c06b6df4f6d5862568a6b009 346a4bfd
Xbox 12,538,385 2,318 0c8758f102ccafe26a3040bee8ba5021 1d1d4f69fe14fa255228d8243470678b1b4efdc5 ff1ba733
PlayStation Network 12,474,561 2,307 e4f120eab6fb410a5b6e11c947832357 117015379c529573510be08cf59810aa10bb934e 3f646587
Xbox 360 BFG Edition 12,474,561 2,307 7912931e44c7d56e021084a256659800 d6a9f0172eca101471128ec61be975361f2ad28e 6010fd43
XBLA standalone 12,475,196 2,307 72286ddc680d47b9138053dd944b2a3d 37de4510216eb3ce9a835dd939109443375d10c5 b8583cd5
Doom for Pocket PCnamed doom1.wad 14,445,632 2,305 3e410ecd27f61437d53fa5c279536e88 1d3c00534c452e266012e28ddc399ffe4d9ac8ed b5353911

Notesedit

The BFG Edition variant of the DOOM.WAD file is inappropriately marked as a PWAD. This will cause some source ports to malfunction or to issue warning messages when using it.

Doom Eternal includes a copy of the PlayStation Network version of DOOM.WAD (along with the Bethesda.net version of DOOM2.WAD) under its install directory, in base/classicwads.

  • DOOM.EXE
  • DOOM1.WAD

From DoomWiki.org

This article gives technical information about the Doom II data file. For gameplay information and walkthroughs, see Doom II.

DOOM2.WAD is the IWAD used by Doom II.

Latest versions of Doom IIedit

Version 1.9 is 14,604,584 bytes in size, is dated 1995-02-01, and contains 2,919 entries. It has the following hashes:

Hash type Hash code
MD5 25e1459ca71d321525f84628f45ca8cd
SHA-1 7ec7652fcfce8ddc6e801839291f0e28ef1d5ae7
CRC-32 ec8725db

The BFG Edition version is 14,691,821 bytes in size, contains 2,935 entries, and has the following hashes:

Hash type Hash code
MD5 c3bea40570c23e511a7ed3ebcd9865f7
SHA-1 a59548125f59f6aa1a41c22f615557d3dd2e85a9
CRC-32 927a778a

A version of Doom II from Bethesda.net packaged with the vanilla engine contains a modified IWAD with similar resources as the BFG Edition. It is 14,603,212 bytes in size, contains 2,919 entries, and has the following hashes:

Hash type Hash code
MD5 97573aaf26957099ed45e61d81a0a1a3
SHA-1 f1b6ba94352d53f646b67c01d2da88c5c40e3179
CRC-32 62fd057f

Older versionsedit

Version File date Size (bytes) Entries MD5 SHA-1 CRC-32
1.666g 1994-08-29 14,824,716 2,934 d9153ced9fd5b898b36cc5844e35b520 a4ce5128d57cb129fdd1441c12b58245be55c8ce c08005f7
1.666 1994-08-29 14,943,400 2,956 30e3c2d0350b67bfbf47271970b74b2f 6d559b7ceece4f5ad457415049711992370d520a e2a683bd
1.7 1994-09-21 14,612,688 2,919 ea74a47a791fdef2e9f2ea8b8a9da13b 78009057420b792eacff482021db6fe13b370dcc 47daeb2e
1.7a 1994-10-18 14,612,688 2,919 d7a07e5d3f4625074312bc299d7ed33f 70192b8d5aba65c7e633a7c7bcfe7e3e90640c97 952f6baa
1.8f 1994-12-01 14,607,420 2,914 3cb02349b3df649c86290907eed64e7b d510c877031bbd5f3d198581a2c8651e09b9861f 27eaae69
1.8 1995-01-20 14,612,688 2,919 c236745bb01d89bbb866c8fed81b6f8c 79c283b18e61b9a989cfd3e0f19a42ea98fda551 31bd3bc0

Console versionsedit

Port Size (bytes) Entries MD5 SHA-1 CRC-32
Doom Classic Unity port 1.0 14,668,180 2,920 e7395bd5e838d58627bd028871efbc14 9b39107b5bcfd1f989bcfe46f68dbc1f49222922 897339a7
Doom Classic Unity port 1.1 14,685,607 2,920 7895d10c281305c45a7e5f01b3f7b1d8 b723882122e90b61a1d92a11dcfcf9cbf95a407e 22c291c8
Xbox 360 BFG Edition 14,677,988 2,931 f617591a6c5d07037eb716dc4863e26b b7ba1c68631023ea1aab1d7b9f7f6e9afc508f39 1350e452
XBLA standalone 14,685,034 2,931 43c2df32dc6c740cb11f34dc5ab693fa 55e445badd63d8841ebea887910c26c62c7f525e 3f2b4852
Xbox Resurrection of Evil 14,683,458 2,931 a793ebcdd790afad4a1f39cc39a893bd 1c91d86cd8a2f3817227986503a6672a5e1613f0 218030c8
PlayStation Network 14,599,800 2,919 4c3db5f23b145fccd24c9b84aba3b7dd ca8db908a7c9fbac764f34c148f0bcc78d18553e 7755acfc
Tapwave Zodiac 14,639,397 2,923 9640fc4b2c8447bbd28f2080725d5c51 2cda310805397ae44059bbcaed3cd602f4864a82 541a97c2

Notesedit

The BFG Edition variant of the DOOM2.WAD file is inappropriately marked as a PWAD and the TITLEPIC lump is missing. This will cause some source ports to malfunction or to issue warning messages when using it.

The Nintendo Switch version is the same as the Unity 1.0 version.

Doom Eternal includes a copy of the Bethesda.net version of DOOM2.WAD (along with the PlayStation Network version of DOOM.WAD) under its install directory, in base/classicwads.

DOOM2.EXE

использованная литература

Библиография

  • Джозеф Белл, Дэвид Скреде: The Doom Construction Kit: Mastering and Modification Doom , Waite Group Press (1 апреля 1995 г.), ISBN  1-57169-003-4
  • Ричард Х. «Хэнк» Лейкарт, III: Руководство хакера Doom , Mis Press (1 марта 1995 г.), ISBN  1-55828-428-1
  • Стив Беннер и др .: 3D Game Alchemy for Doom, Doom II, Heretic and Hexen , SAMS Publishing (1996), ISBN  0-672-30935-1
  • Кушнер, Дэвид: Мастера судьбы: как два парня создали империю и преобразовали поп-культуру , издательская группа Random House 2003, ISBN  0-375-50524-5 ; страницы 166–169
  • Ларсен, Хенрик: FAQ по неофициальным мастер-уровням для Doom II , версия 1.02 (получено 4 октября 2004 г.)
Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *

Adblock
detector