Прохождение титан квест
Содержание:
Monster Classes
Monsters in Titan Quest always belong to a particular class. The class usually defines some general attributes and is used for certain skills (like the Hunting Mastery’s many bonuses versus Beasts and Beastmen) or item attributes (like «% reduced damage from Demons»).
Beastman Half-human, half-animal monsters, mostly based on some mythical creature. Beastmen make up a very large part of the game’s menagerie and often come in large groups composed of melee attackers, ranged attackers and spellcasters. Beastmen include Satyrs, Centaurs, Ichthians, Gorgons, Maenads, Jackalmen, Reptilians, Neanderthals, and Tigermen.
Beast Animals or animal-like creatures, which rarely carry equipment, but often drop Charms. There are usually only a few variants. Beasts include Cave Bats, Boars, Carrion Birds, Giant Turtles, Harpies, Hyena Beasts, Pengs and Raptors.
Undead A fairly large class of monsters, to which skeletons, mummies, wraiths and other inhabitants of the many tombs and ruins in the game belong. Undead monsters are generally immune or highly resistant to poison, vitality and life-leech attacks, and many also have at least some resistance against piercing attacks.
Ghost A sub-class of monsters, to which wraiths and some other spectral monsters belong. All ghosts are transparent. Ghosts Absorb 60% Physical and Piercing Damage.
Insectoid Despite bearing some similarity to Beasts and Beastmen, the giant insects and half-human half-insect creatures in Titan Quest belong to their own class. Insectoids include Spiders, Arachnos, Mantids, Scorpions, and Scorpos.
Demon Various creatures of the underworld, which generally have a chance to drop the Demon’s Blood monster charm. Demons include Eurynomus, Orthus, Limos, Dune Raiders, Sandwraiths and Shadowstalkers, amongst others.
Device Stationary mechanical devices: Traps and Dark Obelisks. Devices are generally immune to poison and vitality damage. Drops the Mechanical Parts monster charm.
Construct Uncommon class of monsters, which are basically some sort of animated substance. Automatoi, the Pharaoh’s Honor Guard, Terra Cotta Warriors and Crystal Golems belong to this class and they are generally immune to poison and vitality damage.
Magical Class of rarely encountered monsters, to which Tomb Rots and Nixies belong. Summoned monsters also belong to this class.
Plant Another rarely encountered monster class of plant-like creatures, including the Jungle Creeper, Quill Vine and Ascacophus. Most of plants can be encountered in Orient and at the begining of Hades.
Telkine The class of a few boss monsters in the game — Megalesios, Aktaios, Ormenos, Lyktos and the Omega Telkine.
Humankind People that act beastly.
Giant Huge sized humanoids, like Cyclops and Jotuns (Eldjotun).
Titan The class of Typhon.
Сюжет[править]
По ходу пьесы герою предстоит совершить путешествие от Греции до Китая (а в дополнениях ещё и заглянуть на Скандинавский полуостров, в Атлантиду и даже в мир мёртвых) чтобы предотвратить восстание титанов — сил первородного Хаоса. Также наличествует несколько десятков дополнительных квестов, которые как правило выполняются без особого отрыва от основной линии. Некоторая сложность в доп. заданиях проявляется только в дополнениях, где иногда приходится возвращаться в ранее зачищенные локации, чтобы открыть какую-нибудь дверь, ключи к которой нужно собирать на протяжении всего акта.
С учётом дополнений в игре пять актов и одна небольшая локация — Олимп с основным (до появления дополнений) боссом. С игромеханической точки зрения она представляет собой отдельный акт, только очень короткий. Пройти их можно только в сюжетной последовательности: Греция — Египет — Вавилон+Китай — Олимп — Мир Мёртвых+Атлантида — Скандинавия. Как и в Diablo, в TQ три уровня сложности: Обычный, Эпос и Легенда. Пройти их можно только в последовательности «от лёгкого к сложному». Среди опытных игроков распространено мнение, что обычный и эпический уровни суть не более чем тренировочные прохождения перед Легендой.
Каждый акт и даже отдельные локации оформлены в хорошо узнаваемом стиле с соответствующим колоритом: греческим, египетским и т. д. По ходу приключений герой может осмотреть почти все знаменитые достопримечательности Древнего Мира, такие как Парфенон, египетские пирамиды, сады Семирамиды и многие другие.
Скучные поиски Атлантиды
В итоге даже трудно рассматривать Atlantis в отрыве от основной игры. Сюжета — нет, основная линия очень короткая и никак на основную игру не повлияет (в Атлантиду можно заглянуть уже в первом акте).
Квестов мало, поэтому опыта на этом дополнении персонаж не заработает, а именно он основной источник прогресса в Titan Quest. Что касается геймплея, то появление новых моделек врагов, не обладающих никакими особенными атаками кроме ближнего и дальнего боя, вряд ли удовлетворит охочих до новшеств фанатов.
Причем все это идет вместе с хорошо известными недостатками оригинальной Titan Quest — крайне неудобным и тормозящим управлением, невнятным пользовательским интерфейсом родом из прошлого тысячелетия, а также маниакальным упором на совершенно неоплачиваемый гринд мобов.
Так что если вы никогда не играли в Titan Quest, то лучше пробуйте новые, современные проекты в этом жанре. Как известно, основное прохождение бей-беги экшенов начинается после раскачки до максимального уровня, на что уходит несколько недель. За это время вы столкнетесь с множеством недостатков этой классической RPG — изменений в лучшую сторону в данных жанрах очень много.
Советовать Titan Quest Anniversary Edition и дополнение Atlantis можем только старым фанатам, у которых есть и готовые билды персонажей, и понимание того, как, где и что лучше всего гриндить. Для них вернуться в классику, которую подтянули под современные стандарты, будет возвращением в детство.
Смотреть все скриншоты Titan Quest: Atlantis →
Все скриншоты из Titan Quest: Atlantis можно посмотреть здесь.
Maps
Western Silk Road
- The Silk Road
- Bactrian Woods
- Amdo Region (West)
- Shangshung Village (Portal)
-
Natu La Pass
Cave
-
Natu La Ridge
Cave
- Amdo Region (East)
Eastern Silk Road
-
Chumbi Valley
Cave
-
Tsongmo Peak
- Cave — Boss: Barmanu — Neanderthal Highlord, Mystic Chest; Yurg Rattlebone — Neanderthal Hero; Tor Skullcrusher Neanderthal Hero
- Tsongmo Peak
- Tsongmo Ice Caverns — Boss: Gargantuan Yeti, Majestic Chest
-
Khantai Mountains (Portal)
- East Cave
- West Cave
-
Orkhan Valley
Cave
- Outer Mongolia
Great Wall
-
Mongolian Plateau
Cave
- Village of Guanzhong
- The Great Wall — Boss: Xiao — Colossal Peng, Majestic Chest
- Shaanxi Province
- Village of Zhidan (Portal)
-
Jingyang Woods — Bloodfang — Tropical Arachnos Warlord
- South Cave
- North Cave
Chang’an
- Shaanxi Fields
- Chang’an Outskirts
-
City of Chang’an
Chang’an Palace — Boss: Bandari — Terra Cotta Sorcerer, Majestic Chest x2
(Portal)
Jade Palace
-
Quinba Bamboo Forest
- Cave
- Village of Binxan (Portal)
- Cave
-
Jinghe River Valley
Mortuary Cave
- Qiyun Ascent
- Mount Qiyun — Boss: Yaoguai — Ancient Demon Bull, Majestic Chest
-
The Jade Palace
Natural Cave (Jade Palace) to Jinghe Wetlands
Wusao Mountain
-
Forest of the Ancients
Cave
- Wusao Barrens (Portal)
- Wusao Caverns
-
The Obsidian Halls
Typhon’s Prison — Boss: Ormenos — Telkine, Mystic Orb
Common Axes
Act I
Tier | Weapon | Damage | STR | DEX |
---|---|---|---|---|
1 | Copper Hand Axe | 7 ~ 13 | 41 | 30 |
1 | Bronze Hand Axe | 9 ~ 16 | 46 | 35 |
1 | Iron Hand Axe | 11 ~ 18 | 54 | 40 |
2 | Copper Cleaver | 12 ~ 22 | 64 | 50 |
2 | Bronze Cleaver | 13 ~ 24 | 70 | 54 |
2 | Iron Cleaver | 15 ~ 26 | 78 | 58 |
3 | Copper Axe | 17 ~ 24 | 99 | 66 |
3 | Bronze Axe | 19 ~ 25 | 105 | 68 |
3 | Iron Axe | 21 ~ 28 | 111 | 70 |
4 | Copper Double Axe | 21 ~ 31 | 127 | 74 |
4 | Bronze Double Axe | 22 ~ 33 | 134 | 76 |
4 | Iron Double Axe | 24 ~ 35 | 141 | 78 |
5 | Copper Hatchet | 26 ~ 32 | 155 | 80 |
5 | Bronze Hatchet | 27 ~ 34 | 158 | 81 |
5 | Iron Hatchet |
- Large Axe
- Military Hatchet
- War Axe
- Crescent Axe
- Twin Blade
- Flat Axe
- Great Axe
- Pelekus
- Labrys
- Sagaris
- Chalcidian Axe
- Palstave
- Balag
- Tabar Zin
- Battle Axe
- Jagged Axe
- Executioner’s Axe
- Hand Axes
- Cleavers
- Axes
- Double Axes
1/4
Anniversary Edition
Image | Achievement | Description |
---|---|---|
No burned village?
Save Helos |
||
The first threshold
Pass the Spartans’ test |
||
Nobody did this
Defeat Polyphemus |
||
Hearts of Stone
Defeat the Gorgons |
||
It’s dangerous to go alone.
Form a party with other heroes |
||
Taste the beast!
Defeat the Minotaur Lord |
||
Found a bug
Cleanse the library |
||
Tough crowd
Defeat the Honor Guard |
||
No more sequels
Defeat Nehebkau |
||
Fight in the shade
Defeat Aktaios |
||
Artisan
Craft a Lesser Artefact |
||
Discount mercenary
Defeat the Chimera |
||
Recycling
Retrieve a relic from an item |
||
Be a man!
Defend the Great Wall |
||
Best served cold
Defeat Barmanu |
||
Out there on the dunes
Find and defeat the Sandwing queen |
||
Imperial summit
Meet the Yellow Emperor |
||
Worthy of song
Slay a titan |
||
Can’t always use more
Find Medea |
||
I O U
Defeat the Graeae |
||
Don’t Pay the Ferryman
Cross the Styx |
||
Echoes in Eternity
Walk the fields of Elysion |
||
Good point
Puncture four enemies with one arrow |
||
Strength of Atlas
Hit an enemy for 100.000 damage |
||
When Gods Fall
Finish the Hades storyline |
||
Odysseus’ 11
Loot Hades’ treasure vault |
||
Archeologist
Assemble 50 relics |
||
Fifty Shades (secret) | Free 50 shades from prison | |
A matter of principle
Find and defeat Talos |
||
Call of Nature
Travel with three Wolves and a Nymph |
||
Survivalist
Complete 50 charms |
||
Master Artificer
Craft a Greater Artefact |
||
Agreeable pursuit
Find and defeat the Boar Snatcher |
||
Turtle Power (secret) | Go to The Secret Passage | |
The power of Set
Wear five matching set items |
||
Down to the ‘core
Find and defeat the Manticore |
||
New lands
Journey north of the Alps |
||
Beast of Beliar
Find and defeat the Dragon Lich |
||
Dark corners of the map
Defeat Shadowmaw on Normal before leaving Greece |
||
Surprise!
Phantom Strike six enemies at once |
||
Sisyphus go home!
Have a character reach level 75 |
||
Masterful start
Reach level 2 without taking any damage |
Use ranged weapons. But avoid a crows and a boars. | |
The one she forgot
Acquire the mistletoe |
||
K.O.
Stun an enemy for 10 seconds in one hit |
||
Epidemic
Have 14 enemies afflicted by Plague at once |
||
What lies below
Open the ancient gate |
||
What it says on the tin
Find and defeat the Hydra |
||
Mission Accomplished
Find new friends |
||
Delayed until further notice
Finish the main storyline |
||
Double Standard
Have two Battle Standards up at the same time |
||
Hardcore Player
Finish Normal difficulty with zero deaths |
||
Detective (secret) | Take the Ornate Seal Ring to Elise | |
Specialist
Finish Normal difficulty without selecting a second mastery |
||
Medic!
Heal other players for a total of 200 000 health |
||
Rock beats scissors
Defeat ten enemies over the course of one Stoneform spell |
||
Someone your size
Beat Polyphemus while in Colossus Form |
||
I have minions for that
Finish Normal with a personal kill count of less than 100 |
Use the skill Call of the Wild | |
Pharaoh’s curse (secret) | Fail to learn from bad experiences | |
Son of Hephaestus
Craft a Divine Artefact |
||
Achilles’ Equal
Beat Legendary difficulty as a Warfare character |
||
Together we stand
Cast Rally on yourself and 3 other players |
||
Daemon ex machina
Summon a level 20 Outsider |
||
Living the Dream
Beat Legendary difficulty as a Dream character |
||
Magebreaker
Burn an enemy’s mana for 2500 damage |
||
Circe
Mind control six enemies at the same time |
||
Titanic Game Hunter
Beat Legendary difficulty as a Hunting character |
||
Greece Lightning
Finish all 3 difficulties in less than 20 hours play time |
||
Force of Nature
Beat Legendary difficulty as a Nature character |
||
Hardcore Master
Finish Epic difficulty with zero deaths |
||
One Man Phalanx
Beat Legendary difficulty as a Defense character |
||
Target immobilized
Keep an enemy ensnared for 30 seconds |
||
Trail of Ashes
Beat Legendary difficulty as an Earth character |
||
I am the Storm
Beat Legendary difficulty as a Storm character |
||
Master of Shadows
Beat Legendary difficulty as a Rogue character |
||
The power of Osiris
Beat Legendary difficulty as a Spirit character |
||
Altoholic
Have ten different class characters of at least level ten |
||
Hardcore Legend
Finish Legendary difficulty with zero deaths |
||
Hercules
Kill 100.000 monsters with a single character |
Use the skill Trance of Wrath at the easy difficulty level to speed up the process | |
Delirium
Have 10 enemies running around confused |
||
Sick lewt (secret) | Wield the Sickle of Kronos | |
Morpheus
Have 12 enemies sleeping simultaneously |
||
Breaker of Chains (secret) | Free 500 shades from prison | |
Precision Dvergan Engineering
Improve a legendary item |
||
Avatar of Thanatos
Kill half a million monsters |
||
Wodan’s Knowledge
Beat Legendary difficulty as a Rune Mastery character |
||
Bloody Roots
Have 10 enemies immobilized at the same time |
||
Rheingold
Find Andvari’s lost treasure |
||
Give me your Lupines (secret) | Solve a quest in unusual ways |
Почему любят[править]
Как и всегда с семействами клонов, помнят только те игры, которые интересно подали идеи первоисточника, в данном случае — Diablo. Titan Quest среди мутной однообразной волны «дяблоидов» выделялся следующим:
- Убрали скучную рутину, которая в других аналогичных играх порой граничила с фальшивой сложностью:
- Не нужно идентифицировать вещи.
- Не нужно выбивать или покупать свитки городского портала. Городской портал — обычная абилка любого героя, вынесенная в интерфейс. Причем телепортируют они не в ближайший город, как в идейном предшественнике, а к любому открытому телепорту на ваш выбор.
- Не нужно искать вещи с разъемами, амулеты и сущности вставляются в любой предмет соответствующего типа. Можно и вытащить, но при этом уничтожается либо амулет\сущность, либо предмет. На выбор.
- Зелья лечения и маны у продавцов бесконечные, не надо ждать обновления ассортимента.
- При смерти вы теряете только немного опыта, причем его можно восстановить, подобрав надгробие. Потерять целый уровень нельзя.
- Великолепно выполненная прокачка с комбо-классами, см. ниже.
- Хардкор. Даже на нормальной сложности необходимо мыслить тактически.
- Атмосфера древних мифов, выполненная настолько заботливо, насколько это вообще возможно в игре соответствующего жанра.
Act IV
- Act 4.1 A Mysterious Message (Temple of Apollo)
- 4.1.1 A Crab Story (City of Rhodes)
- 4.1.2 An Impossible Task (City of Rhodes) (reward: an arcane formula)
- 4.1.3 The Torch-Lighter’s Gauntlet (Coastal Asomata) (reward: an arcane formula)
- 4.1.4 Outpost in the Woods (Ixian Woods)
- Act 4.2 Medea’s Price (Medea’s Grove)
- 4.2.1 The Stolen Sigil (Medea’s Grove)
- 4.2.2 The Wealth of Ancient Kings (Medea’s Grove)
- 4.2.3 Lampido’s Potion (Medea’s Grove) (+Strength, +Health)
- 4.2.4 The Treasure Hunters (Tsakonian Ruins)
- Act 4.3 The Road to Hades (Medea’s Grove)
- 4.3.1 Among the Ruins (Epirus — Refugee Camp)
- 4.3.2 A Dangerous Mission (Epirus — Refugee Camp)
- 4.3.3 The Enemy’s Captain (Epirus — Refugee Camp)
- 4.3.4 The Stygian Lurker (The River Styx) (+Strength, +Intelligence, +Dexterity)
- 4.3.5 One Who Would Lead (The River Styx)
- Act 4.4 Judgment of the Living(New Road) (reward: an arcane formula)
- 4.4.1 Hades’ Treasury (Lower City of Lost Souls — Hades Treasury)
- 4.4.2 The Dust of a Titan (Upper City of Lost Souls) (2 Skill Points)
- 4.4.3 Eurydice and Orpheus (Upper City of Lost Souls)
- 4.4.4 An Invitation (Upper City of Lost Souls)
- 4.4.5 The Necromanteion (Upper City of Lost Souls)
- 4.4.6 Admetus Among the Dead (Prisoner’s Camp)
- 4.4.7 An Inside Source (Upper City of Lost Souls)
- Act 4.5 The Battle for Elysium(Hall of Judgment)
- 4.5.1 The Siege Striders (Aetolian Polis)
- 4.5.2 Flight of the Messenger (Aetolian Polis)
- 4.5.3 The Achaean Pass (Delian Meadows)
- 4.5.4 A Noisy Diversion (Argolis)
- Act 4.6 The Immortal Throne (Argolis)
- 4.6.1 The Shards of Erebus (Argolis)
- 4.6.2 Hades’ Generals (Argolis) (+x% Total Damage)
Background
The world Orient refers to the Far East, places such as India, China and Japan.
After being successful in stopping yet another Telkine in Egypt, Imhotep sends the player to the Gardens of Babylon, where a third Telkine is currently attacking. The Order of Prometheus fears that the Telkine is after the Sickle of Kronos, a weapon containing the power to destroy the Gods. The player sets off to stop the Telkine from obtaining this artifact of vast power. Upon arrival in Babylon, the player finds the Sickle is missing, and Feiyan is lying injured on the floor nearby. She tells the player she unsuccessfully tried to avenge her family’s death by slaying the telkine. But the Telkine tossed her aside and made off with the Sickle.
The player then proceeds to track the Telkine and the Sickle across the Silk Road and into China. When the Hero eventually finds the Telkine under Wusao Mountain, it is using the Sickle to slash open the bonds holding the titan Typhon imprisoned. The player then proceeds to kill the Telkine (Ormenos) and follow Typhon through a portal to Mount Olympus.
Legendary Staves
There are 25 legendary staves
- Lightning
- Archon’s Judgment, Lightning, +1 Ternion Attack, +2 Arcane Lore
- Caduceus, Lightning, +1 Rogue
- Lei Kun’s Gnarled Staff, Lightning, +3 Reflection
- Riddle of the Sphinx, 10.0% Chance of +200% Vitality Damage
- Rod of the Ancients, +30% Lightning Damage
- Sakur-Aba, +1 Dream, +2 Distortion Wave
- Scepter of Carnus, +2 Distorion Wave, +2 Ternion Attack (Set)
- Fire
- Eye of Osiris, Fire, +2 Earth
- Hades’ Scepter, Fire, +1 Eruption, +2 Volativity, +30% Fire/Burn Damage
- The Gatekeeper, +20% Total Damage
- Cold
- Fingerbone of Boreas, Cold, +2 Storm, +2 Squall, +40% Cold/Frostburn Damage
- Geras’ Walking Stick, Cold, +2 Ravages of Time, +50% Elemental/Pierce/Poison Resistances
- Hecate’s Rod, Cold, +55% Life Leech
- Heka Staff, Cold, -25% Recharge/Energy Cost
- Shikigami, +25% COld/Lightning Damage
- Staff of Elysium, +2 Nature
- Staff of the Covenant, +1 Nature, +1 Runes, +50% Poison Damage with +50% Improved Duration (R)
- Elemental
- Chromatic Staff, Elemental, +25% Elemental Damages
- Goldbristle, Fire/Lightning, +1 All Skills, (R)
- Kuan Ti’s Sorrow, Elemental, +30% Elemental Damages
- Staff of the Cosmos, +30% Elemental Damages
- Staff of the Shades, 33.0% Chance of +100% Total Damage
- Vitality
- Fafnir’s Heart, Vitality, +20% Vitality/Bleeding Damage (R)
- Moros Nyx, bonus to all pets
- Praxidikae, +25% Vitality Damage
Common Staves
Normal difficulty
Tier | Weapon | Cold | Lightning | Fire | Int |
---|---|---|---|---|---|
1 | Pine Withered Staff | 3 ~ 10 | 1 ~ 12 | 7 | 41 |
1 | Ash Withered Staff | 5 ~ 12 | 3 ~ 14 | 9 | 45 |
1 | Oak Withered Staff | 7 ~ 15 | 7 ~ 15 | 11 | 54 |
2 | Pine Stout Staff | 7 ~ 16 | 3 ~ 20 | 12 | 66 |
2 | Ash Stout Staff | 9 ~ 18 | 5 ~ 22 | 14 | 76 |
2 | Oak Stout Staff | 11 ~ 20 | 7 ~ 24 | 88 | |
3 | Pine Carved Staff | 12 ~ 19 | 6 ~ 25 | 16 | 110 |
3 | Ash Carved Staff | 14 ~ 21 | 8 ~ 27 | 18 | 118 |
3 | Oak Carved Staff | 16 ~ 23 | 10 ~ 29 | 20 | 126 |
4 | Pine Runed Staff | 16 ~ 24 | 10 ~ 30 | 20 | 143 |
4 | Ash Runed Staff | 18 ~ 27 | 12 ~ 33 | 23 | 150 |
4 | Oak Runed Staff | 20 ~ 28 | 14 ~ 34 | 24 | 160 |
5 | Pine Jeweled Staff | 11 ~ 38 | 177 | ||
5 | Ash Jeweled Staff | 13 ~ 39 | 181 | ||
5 | Oak Jeweled Staff | ||||
6 | Pine Totemic Staff | 25 ~ 33 | 195 | ||
6 | Ash Totemic Staff | 27 ~ 36 | 199 | ||
6 | Oak Totemic Staff | 28 ~ 38 | 16 ~ 50 | 203 | |
7 | Pine Bone Staff | 30 ~ 37 | 212 | ||
7 | Ash Bone Staff | 32 ~ 39 | 16 ~ 55 | 220 | |
7 | Oak Bone Staff | 18 ~ 57 | 38 | 228 | |
8 | Pine Orb Staff | 33 ~ 45 | 16 ~ 60 | 38 | 245 |
8 | Ash Orb Staff | 35 ~ 44 | 18 ~ 61 | 249 | |
8 | Oak Orb Staff | 43 | 253 | ||
9 | Pine Battle Staff | 19 ~ 66 | 262 | ||
9 | Ash Battle Staff | 21 ~ 67 | 44 | 266 | |
9 | Oak Battle Staff | ||||
10 | Pine Archon Staff | 42 ~ 52 | 22 ~ 72 | 47 | 280 |
10 | Ash Archon Staff | 44 ~ 53 | 288 | ||
10 | Oak Archon Staff | 51 | 296 |
- Withered Staves
- Stout Staves
- Carved Staves
1/3
Epic difficulty
Tier | Weapon | Cold | Lightning | Fire | Int |
---|---|---|---|---|---|
11 | Spruce Moon Staff | ||||
11 | Yew Moon Staff | 68 ~ 76 | 43 ~ 101 | 329 | |
11 | Ironwood Moon Staff | 70 ~ 82 | 45 ~ 107 | 76 | 345 |
12 | Spruce Celestial Staff | 45 ~ 110 | 352 | ||
12 | Yew Celestial Staff | 74 ~ 84 | 46 ~ 112 | 79 | 368 |
12 | Ironwood Celestial Staff | 78 ~ 90 | 51 ~ 117 | 84 | 376 |
13 | Spruce Delphic Staff | 82 ~ 90 | 51 ~ 121 | 86 | 376 |
13 | Yew Delphic Staff | ||||
13 | Ironwood Delphic Staff |
- Vade Mecum
- Empyrean Staff
- Olympian Staff
- Elysian Staff
- Crystal Staff
- Mystic Staff
- Eldritch Staff
Winding Staff
Tier | Weapon | Cold | Lightning | Fire | Int |
---|---|---|---|---|---|
Spruce Winding Staff | 90 ~ 99 | 59 ~ 132 | 94 | 399 | |
Yew Winding Staff | 91 ~ 101 | 58 ~ 135 | 97 | 407 | |
Ironwood Winding Staff | 93 ~ 106 | 100 | 414 |
Thaumaturgist’s Staff
Tier | Weapon | Cold | Lightning | Fire | Int |
---|---|---|---|---|---|
Spruce Thaumaturgist’s Staff | 102 | 422 | |||
Yew Thaumaturgist’s Staff | |||||
Ironwood Thaumaturgist’s Staff |
Epic Sets
- STR Sets
- Agent of the Order, STR/INT, +1 All Skills, 5 pieces
- Armor of the Immortal Guard, STR, Warfare/Hunting
- Armor of Troy, STR, reduces DOT durations, 4 pieces
- Atreidae, STR, Defensive, 3 pieces (IT)
- Babylonian Raiment, STR, 5 pieces
- Brennus’ Pride STR, grants Defense/Rogue skills, 4 pieces (R)
- Diomedes’ Armor, STR, +1 All Skills, Defensive, 3 pieces (IT)
- Firewalker’s Suit, STR, +1 Earth, +2 Earth Skills x4, Offensive, 4 pieces
- Gebel Tjauti, STR, +1 Rogue x2, 4 pieces
- Imperial Raiment, STR, Warfare, 5 pieces
- Labyrinthine Warsuit, STR, +1 Warfare, 5 pieces
- Lazarus Armor, STR, Defensive, 4 pieces
- Legend of Fu Xi, STR, +40% Physical Damage, +50% Poison Damage, 5 pieces
- Obsidian Armor, STR, Defesnive, 5 pieces
- Panoply of the Moirae, STR, +2 Nightshade, +2 Mandrake, Defensive, 5 pieces (IT)
- Pride of the Jade Palace, STR, +1 Hunting, 4 pieces
- Ramses’ Royal Armor, STR, 5 pieces
- Safeguard of the Mantis, STR, Defensive, 3 pieces
- Sucellus’ Clasps, STR, Armguards + Legguards, Defensive, 2 pieces (R)
- Tempest, STR, +1 Storm x3, +2 Storm Skills x3, 5 pieces
- The Acropolis, STR, +1 Defense x2, 2 pieces
- The Harbinger, STR, +1 Dream x2, +2 Dream Skills x6, 5 pieces (IT)
- The Ordu, STR, Hunting, 3 pieces (IT)
- The Sphinx, STR, Defensive, 5 pieces
- The Templar, STR, Dream/Defense, 2 pieces
- Theban Panoply, STR, Defesnive, 5 pieces
- Turdulic Battle Gear, STR, Warfare/Storm, 4 pieces
- Warden’s Charge, STR, +1 Nature x2, +Nature skills x4, 4 pieces
- Warrior’s Panoply, STR, Defense/Warfare, 4 pieces
- INT Sets
- Adept’s Regalia, INT, -20% INT Requirements, 4 pieces
- Agent of the Order, STR/INT, +1 All Skills, 5 pieces
- Dreamweaver’s Regalia, INT, +1 Dream x2, +2 Dream skills x5, 5 pieces (IT)
- Habiliments of the Druid, INT, +1 Nature x2, +4 Nature skills x2, Pet Bonus, 4 pieces
- Necromancer’s Habiliment, INT, +1 Spirit, +1 Spirit Skills x3, 5 pieces
- Oracle’s Garments, INT, 4 pieces
- Pyromancer’s Guard, INT, +1 Earth, +Earth Skills, 3 pieces
- Raiment of the Storm, INT, +1 Storm x2, +Storm Skills, 4 pieces
- Robes of the Pythia, INT, 2 pieces
- Umbral Raiment, INT, +1 Spirit, +2 Spirit Skills x4, 4 pieces
- Vestments of Erebus, INT, 5 pieces (IT)
- DEX Sets
- Aspect of the Wild, DEX, +1 Nature x4, +Nature skills
- Hunter’s Armor, DEX, +1 Hunting, +2 Hunting skills x3, 4 pieces
- Memnon’s Raiment, DEX, Defensive
- Reptilian Limbs
- Rogue’s Cover, DEX, +1 Rogue, +Rogue Skills x3, 4 pieces
- Shadow Guard, DEX, +1 Spirit x2, +2 Spirit Skills x4, 6 pieces
- The Trackmaster, DEX, 4 pieces
- Thialfi’s Studded Leathers, DEX, +1 Rune, +1 Warfare, +1 Hunting, 3 pieces (R)
- Misc Sets
- Buccaneer’s Garb, Level 35/45, 3 pieces (IT)
- Jade Jewellery, +30% Poison Damage x3, 3 pieces
- Raiment of the Baker Street Sage, Level 35 (IT)
- Santa’s Garb, Level 35, 6 pieces (IT)
- The Ice Crystals, Jewelry, +30% Cold/Frostburn Damage x3, 3 pieces
- The Texan, Level 35, 2 pieces (IT)
Legendary Bows
There are 26 legendary bows:
- Apollo’s Curved Bow, +35% Attack Speed
- Artemis’ Silver Bow, +20% Pierce Damage, +15% Attack Speed
- Astrapi, +20% Lightning Damage, +20% Attack Speed, IT
- Atalanta’s Bow
- Bladestring, +15% Physical/Pierce Damage, defensive, IT
- Borealis, +44% Lightning Damage
- Bow of Eurytus, +1 Hunting
- Bow of Herakles, +40% Pierce Damage, +2 Volley
- Bow of the Shades, grants Death Ward (Set), R
- Bristlemouth (A)
- Chthonian Needler, +3 Puncture Shot Arrows, +30% Attack Speed, IT
- Deathblossom, +3 Mortal Wound, +35% Life Leech
- Gusir’s Gifts, R
- Helios’ Fury, chance of bonus Fire/Burn Damage, grants Ring of Flame
- Ichaival, +2 Runes, R
- Khamsin
- Meerkwood Bow, grants skill Briar Ward, +45% Life Leech, IT
- Michanismos (A)
- Neiths Bow of the Sun, +1 Hunting, +1 Warfare
- Nemesis’ Recurve, +20% Physical/Pierce Damage
- Nidbow, R
- Painweaver
- Philip’s Reach (A)
- Qin Warbow, +1 Hunting
- Serpent Whisper, +25% Poison Damage
- Shark Spine (A)
- Sybaris, +75% Life Leech, IT
- Teucer’s Warbow, +1 Hunting, +1 Marksmanship, +25% Physical Damage
- Wings of Isis (A)
- Wrath of Jormungandr, +1 Rogue, +1 Runes, +30% Poison/Frostburn Damage, R
- Zhu Rong’s Firebow, +1 Earth, +25% Fire/Burn Damage
Шедевральная халтура
Оригинал использовал три самых узнаваемых пантеона: античный, древнеегипетский и азиатский. В нём всё было на своём месте, и когда персонаж из простого спасителя родной хаты становился могучим убийцей Титанов, никаких вопросов не возникало. С чего же начинается Ragnarök? «У нас праздник намечается, но там за воротами что-то шумно. Наверное, пираты. Поди, герой, разберись». Отличная задача для великого богоборца, одолевшего пару часов назад самого Аида! Разумеется, никаких пиратов за дверями нет: только тритоны-русалки да очередная хтоническая тварь, которую небходимо убить.
Убедительная завязка? И это лишь начало сценарных небрежностей! После боя вас находит загадочная воительница с севера, оставившая свой народ в трудную минуту — и всё ради личной встречи. «Поди, — говорит, — герой, спаси и нас от гнева богов. Вот только корабль пришвартован у чёрта на рогах, топай пешком через полмира». Из подобных поручений и соткан местный «сюжет». В оригинальных кампаниях одни квесты логично перетекали в другие. Здесь же вместо цельного повествования — наспех набросанный и притянутый за уши набор событий. Подобный подход прослеживается во всём — от добавленных островов до расширенных умений персонажа.
Maps
Corinth
- Act IV
-
City of Corinth (Portal)
-
Corinth Harbor Quarter
Lechaion Harbor (Boss: Porcus the Ketos)
-
Corinth Harbor Quarter
-
Road to Kenchreai
- Natural Cave
- Natural Cave
- Scironean Rocks (Boss: Sciron), Majestic Chest
- Kenchreai Outskirts
- Doikos Ship Road
- Port of Kenchreai
Heuneburg
- Danube Landing
- Heuneburg (Portal)
- Heuneburg Outskirts
-
Swabian Jura
- Natural Cave
- Salt Mines (Boss: Vengeful Ghost), Ethereal Orb
-
Lemberg
Natural Cave
-
Hercynian Forest
- Natural Cave
- Natural Cave
-
Troll Camps
Cave of the Troll King (Boss: King Goldtooth), Majestic Chest
-
Deep Forest
Primrose’s Passage (aka Temple of the Hidden Sun), super Majestic Chest
-
Rhine Valley
- Rhine Cave
- Natural Cave
Glauberg
- Glauberg Outskirts
- Glauberg (Portal)
- Weser Uplands
-
Teutoburg Forest
Natural Cave
- Externsteine
-
Wild Heathlands (The Kornwyf — Scourge of the Plains)
- Fafnir’s Cave (Legendary Boss: Fafnir — Transformed Dvergr)
- Sandy Cavern
- Suebi Lakelands
-
Nerthus Sanctuary
- Altar of Nerthus (Boss: Ancient of the Sky), Mystical Orb
- Island of Nerthus (Boss: Ancient of the Lake), Mystical Orb
- Glade of Nerthus (Boss: Ancient of the Wild), Mystical Orb
- Inner Sanctum (Boss: Ancient of the Soil), Mystical Orb
-
Zealand Coast
Hollow Cliffs
Scandia
-
Shores of Scandia
Travel to Kaupangr
-
King Gylfi’s Settlement (Portal)
- Volva Cave
- King Gylfi’s Hall
-
Birch Forest
Snowy Cave (connects Birch Forest and Battleground)
-
Barrowlands
- South Barrow
- Southwest Barrow
- North Barrow
- Northeast Barrow
- Barrow of the Restless King (The Restless King)
-
Frozen River
- Wolf Den
- Natural Cave
- Natural Cave
-
Battleground
Snowy Cave (to Birch Forest)
-
Sithun (Boss: Hildisvini — Golden Boar), Golden Orb
Shrine of Wodan
Dark Lands
-
Kaupangr
Kaupangr Outskirts
-
Ichthian Fjord
Ichthian Grotto (Lord of the Fjord)
-
Ancestral Lands
Dvergr Ruins
- Southern Gate
-
Halls of the Dvergr (Boss: Austri and Nar — Dvergr Overlords), Majestic Chest
- Dvergr Mines
- Master Forge Chamber
- Ancestral Lands (Portal)
-
Old Mine
Cavern of the Fungoids (Boss: The Great Shroom), Mystical Orb
- Seventh Branch of Yggdrasil
Asgard
- Asgard — Greensward
- Gladsheim (Guardian of Valholl x4)
-
Valholl (Bosses: , , , ),one-shot Majestic Chest
Portal between Valholl and Himinbjorg
-
Himinbjorg
Bifrost
Jotunheim
-
Walls of Utgard (Boss: Thrym — King of Jotunheim), Majestic Chest
Utgard Prison
-
Jotunheimr Wasteland
Natural Cave
-
Hnitbjorg (Boss: Gunnlod — Daughter of Suttung), Mystical Orb
Cave
-
Jotunheimr Wasteland (Portal)
Natural Cave
- Jarnvidr Forest
- Jarnvidr Deep Forest
- Yggdrasil Glade
- Mimer’s Maze (Boss: Mimer — Keeper of Knowledge), Majestic Chest
- Yggdrasil Root (Boss: Nidhoggr — Tormentor of the Dead), Mystical Orb
Muspelheim
- Silver Shore (Portal)
- Lower Ashlands
- Upper Ashlands
-
Eldr Fields
Fire Shrine (Boss: Sinmara — High Priestess of the Flame), Majestic Chest
-
Land’s End
- Ground Floor (Boss: Ylva — Princess of Scandia, Loki — Trickster God), Majestic Chest
- Land’s End — Armory (Boss: Nostur — The Dark)
- Land’s End — Upper Ring
- Land’s End — Lady’s Quarters
- Eldr Fields — (Bosses: Surtr — Lord of Muspelheim/Surtr — Fire Incarnate), Mystical Orb
Мастер на все руны
Мастер рун — выбор для скандинавского легендариума простой и понятный. В антураж пятой кампании он вписывается идеально; в баланс и механику — не всегда. Кое-где даже прихрамывает логика. Понятно, откуда у героя — грека по происхождению — скиллы предыдущих школ. Но где в античной Элладе обучиться ратным навыкам викингов, которых и не существовало до VIII века? Серия никогда не претендовала на историческую достоверность, но это уже ни в какие ворота.
К слову, ключевая особенность Titan Quest — возможность сочетать два набора умений — тут проработана слабо. Раньше у любой (даже самой нелепой на первый взгляд) связки можно было найти точки соприкосновения. С новой веткой умений упор явно делается на ближний бой и силовые решения с магической поддержкой. Направление, связанное с ловкостью и стрельбой не проработано, а чистый кастер с поддержкой рун — слаб. На «нестандартом билде» можно осилить первую сложность и пройти вторую, превозмогая боль. Третья, скорее всего, останется непокорённой. Получается, что взять в руки две дубины, обложиться баффами и пойти крушить черепа — единственно верное решение?
Доступную экипировку постарались разнообразить: добавили как скандинавские мечи и топоры, так и метательное оружие разных цивилизаций. Теперь лукам есть сразу несколько альтернатив, с различной скоростью атаки и дальностью (быстрее стреляешь — меньше расстояние полёта снаряда). Наконец, стрелки могут использовать другие связки навыков и активнее уничтожать монстров на средней дистанции, переключаясь по необходимости на дальнобойное и медленное оружие.
Новшества, которые уместятся на ладони
Что касается контента, то здесь все по стандарту — новые варианты оружия, брони и экипировки, легендарные вещи и 40 предельный уровень развития каждого древа, на котором игрока ждет пара новых умений. Однако новых веток не придумали.
За что разработчиков можно похвалить, так это за «Тартар» — режим испытаний на арене с волнами врагов, причем сложность растет с каждой проходкой арены. Играть можно как в одиночку, так и в компании друзей.
Врагов много, надерганы они из разных актов, что порой создает убийственные комбинации, вдобавок мобы легко убивают с пары ударов. Встречаются и мощные боссы, поэтому надо тщательно планировать билд и выбирать наиболее убийственные комбинации, с большим пассивным уроном. Либо играть в команде с магом.
В общем, нынешнему игроку, привыкшему к сетевому взаимодействию, тут будет, где поломать голову над составом отряда и тактикой. Отдаем должное, «Тартар» идеально вписывается в концепцию Titan Quest.
Пациент скорее мертв, чем жив
Нет, это не об игре. Это о её движке, который был разработан в начале 2000. Сейчас он уже плохо работает с современными технологиями и операционными системами.
Так, из-за Windows 10 приходится запускать Atlantis в одном из нескольких режимов совместимости, а движок плохо нагружает многоядерные процессоры, предпочитая одно ядро и высокую тактовую частоту.
Собирая на новых локациях вокруг героя десяток-другой мобов и запуская мощные магические заклинания по площади, игра каждый раз лагала. Подтормаживания фиксировались и при загрузке следующих участков игрового мира. Случались просадки FPS и в «Тартаре», что совершенно недопустимо — из-за них легко умереть.
Причина этого, вероятно, в том, что новые разработчики не знают структуру движка в совершенстве и не могут отполировать подобные моменты — мы специально отыграли некоторое время в основной игре и, в тех же условиях, проблем с «тормозами» не ощутили.
Что касается графики, то она выглядит очень устаревшей, как бы разработчики не поправляли разрешение изображения и качество текстур и сколько бы эффектов не добавили (например, с Atlantis в игре появились DirectX 11, SSAO и градация цветов). Полтора года на разработку довольно короткого дополнения также намекают на проблемы движка.
Quests
-
Troubles of a New Age (City of Corinth)
- Festivities (City of Corinth)
- Sciron (City of Corinth)
- A Northern Contact (City of Corinth) (Lesser Artifact)
-
The Warrior Princess (City of Corinth)
- Heart to Stomach (Heuneburg)
- White Gold (Heuneburg)
- The Golden Sickle (Hercynian Forest)
-
The Power of Nerthus (Glauberg)
- Wine from the Rhine (Rhine Valley)
- The Troubled Son (Glauberg)
- Celtic Plaid (Glauberg)
- Little Friends (Weser Uplands)
- The Trapped Nixie (Wild Heathlands) (1 Skill Point)
- The Kornwyf’s Scythe (Wild Heathlands)
-
Scandia under Siege (King Gylfi’s Hall)
- Giesel (Birch Forest)
- Fir Cone Liquor (Shores of Scandia)
- The Restless King (King Gylfi’s Settlement)
- The Magic Cauldron (King Gylfi’s Settlement)
- The Survivor (Birch Forest)
-
The Rescue (King Gylfi’s Hall)
- Dvergar History (Kaupangr) (2 Skill Points)
- Squabbling Merchants (Kaupangr)
- The Craftsman’s Passion (Icthian Fjord)
- Legendary Craftsmanship (Master Forge Chamber) (affix added to epic/legendary equipment)
- The Wisest Being (Valhöll)
- The Burning Sword (Mimer’s Maze)