State of decay

Сюжет

Вы играете вместе со своим героем в открытом мире, который в очередной раз подвергся опасному вирусу. Мало людей выжили в результате техногенной катастрофы, поэтому сначала вы в одиночку исследуете опасный мир, а со временем вы собираете себе команду выживших и начинаете свою миссию по спасению. Вы строите себе убежище, и днем собираете боеприпасы, оружие и провизию, чтобы в ночное время выжить. Монстры так и норовят истребить всю вашу команду, но вы становитесь лидером, и от ваших совместных действий зависит успешное прохождение уровней игры. Опасности вы увидите на каждой локации, поэтому изначально вам нужно позаботиться о вашей команде выживших людей.

Сюжет

Очередной вирус «смерти» породил новый хаос в одном крупном мегаполисе, где толпы людей начали постепенно превращаться в голодных чудовищ, которые так и рыщут в поисках очередной человеческой плоти. Вы должны сначала изучить локации, а затем собрать себе настоящую команду, которая будет помогать вам, как лидеру, справляться с разъяренными и ужасными созданиями. В этой новой версии игры вы постоянно будете стараться отыскать как можно больше убежищ, чтобы разместить там выживших людей. Атаки зомби будут на сей раз молниеносными, поэтому без укрытий вам не обойтись. По мере прохождения игровых уровней вы будете искать не только провизию и всевозможные подручные средства, а еще и жителей города, которым удалось уцелеть после глобального катаклизма. Исследуйте тщательно все игровые локации, ведь выжившие люди сильно напуганы, а вам нужно собрать многочисленную команду, чтобы уничтожить всех обезумевших демонов и зомби и успешно покинуть пределы города. Это ваша первоочередная задача в этой интересной и захватывающей игре, которая насыщена новыми динамическими эпизодами.

Artillery Outposts

Artillery Outposts unlock you the Artillery Strike Radio Command, allowing you to mark an area where you want to request a barrage to wipe out any threat.

In-game description: Provides artillery strikes over the radio.

Claiming Requirements:

  • 500 Influence (250 in Green Zone)
  • 1 Outpost Slot

Outpost Actions:

None

Passive Effects:

Artillery Strikes (Radio Unlocks: Artillery Strike)

Outpost Locations:

Cascade Hills (2 Locations)

Drucker County (3 Locations)

Meagher Valley (1 Location)

Providence Ridge (2 Locations)

Trumbull Valley (3 Location)

Heartland’s Trumbull Valley (1 Location)

Игровой процесс State of Decay 2

В своей основе игра имеет гибридный экшен от третьего лица. Игрок может свободно перемещаться по миру как в одиночку, так и с ИИ-партнерами или даже другими людьми в кооперативе. Исследование мира в условиях зомби-апокалипсиса является жизненной необходимостью, потому что только так можно разжиться припасами и ресурсами для улучшения базы.

Зомби в State of Decay 2 практически всюду. Они бродят по заброшенным домам и фермам, ищут людей на дорогах и просто слоняются по полям и в глуши

Они могут показаться медлительными, но если привлечь их внимание, то они быстро вспоминают, как бегать и перебираться через препятствия. Они туповаты, поэтому сбежать от них не так уж и сложно

Спасаться бегством необязательно, если под рукой есть хорошее оружие ближнего боя или даже «огнестрел». В основном, конечно, придется сражаться вблизи, потому что патронов не так уж и много, а шум выстрелов часто привлекает еще больше «ходячих». Боевая система простая и чем-то напоминает биттемапы аля Batman: Arkham Asylum: один клик — один удар.

Блоков, что характерно, нет, но есть перекаты и увороты. «Прокачанные» персонажи могут использовать спец-удары, коих всего несколько штук. А еще можно избегать встречи с зомби с помощью простенького «стелса» — передвигаться пригнувшись, использовать глушители и бить в голову со спины, мгновенно убивая противника во второй раз.

State of Decay 2[]

In State of Decay 2, story missions are a little bit different.

  • Establish an Home Site — When you start the game, you are new to town and your community decides to make the town their permanent home. From here, it is your job to find a home site for your community. The game will start you off with a free home site. For Meagher Valley, it starts you off with the Clarington House, a small suburban home located in Turtle Ridge, east on the map. For Cascade Hills, it starts you off with the Justineau House, a small home located on the eastern part of the map. For Drucker County, it starts you off with the Vogel House, a small house located in the center of the map next to a small cliff. For Providence Ridge, it starts you off with the Firewatch Fortress, an old fortress used to keep on the lookout for wildfires. It is located in Camp Winchester, northeastern edge of the map. Clear these bases out and interact with the lantern to claim the base.
  • Scavenge for Materials — Since you will need materials to build facilities, you need to go out and scavenge for them. You can also trade with a trader who can appear outside your base if you have influence points to spend to gather other basic supplies to start off with. It is best to find a scouting position and search for likely places to find materials. Once you find the materials and bring it back you must build a workshop and infirmary to start off with.
  • Choose a Leader — People are going to need someone to look up to in situations and set them straight. From here, you must choose a survivor to become a leader. Do not worry if there is no one available yet. Choose someone to rank up their Standing to Hero status and get to work. Once you have a candidate, you can choose them to become the leader. Pay attention to their goals as there is four traits: Builder: Builders are looking to build to expand their community. Trader: Traders are always looking for people to work with as trading partners. Sheriff: Sheriffs believe that it is their job to restore peace and justice to their town. Warlords: Warlords believe that they should eradicate those who always pose a threat, no matter the costs. Once a leader is chosen, the mission is complete.
  • Destroy Plague Hearts — Since Plague Hearts are the main sources for Plague Zombies, these hearts must be destroyed to prevent destruction. Depending on the difficulty, the amount of Plague Hearts will generate. With the easier difficulty, it can be from 9 to 12. For higher difficulty, it may be more than 12. Once all of the hearts are destroyed, the goal is complete.
  • Establish a Legacy — Since the Plague Hearts are now gone, the Leader must decide the future of their community. Depending on the Leader’s goals, Builders may try to establish their legacy by (to be completed).
  • (more to be added)

КАРДИОСЕРДЕЧНОЕ НАВЫК

Специализации:

  • Электростанция
    • +21 к максимальной выносливости
    • -50% затраты выносливости схватки
    • -25% затраты выносливости в ближнем бою
    • Сражайтесь с врагами спереди
    • Drop Kick без тяжелого оружия

    Бросить схваченных зомби намного сложнее

Акробатика

  • +21 к максимальной выносливости
  • -50% стоимость выносливости при восхождении
  • Уклоняйся дальше и быстрее
  • Сниженный урон от падения
  • Flying Strike при столкновении с противником

Марафон

  • -33% затраты выносливости в спринте
  • -40% Степень усталости
  • Спринт бесплатно при небольшой нагрузке

Походы

  • +61 к максимальной выносливости
  • +30 к максимальной грузоподъемности
  • +1 слот для инвентаря

Особые навыки:

  • Гимнастика
    • +21 к максимальной выносливости
    • -50% стоимость выносливости при восхождении
    • +30 к переносимости света
    • -20% затраты выносливости уклонения
    • Уклоняйся дальше и быстрее
    • Уменьшенный урон от падения
    • Flying Strike при столкновении с противником
  • Доблесть
    • +61 к максимальной выносливости
    • -33% затраты выносливости в спринте
    • -50% стоимость выносливости при восхождении
    • +30 к максимальной грузоподъемности
    • -50% затраты выносливости схватки
    • -40% Степень усталости
    • -20% затраты выносливости уклонения
    • -25% затраты выносливости в ближнем бою
    • +1 слот для инвентаря
    • Спринт бесплатно при небольшой нагрузке
    • Уклоняйся дальше и быстрее
    • Сражайтесь с врагами спереди
    • Постоянная казнь
    • Уменьшенный урон от падения
    • Power Hit из тяжелого оружия
    • Бросьте зомби сильнее
    • Летающий удар

Ambient Enclaves

Ambient Enclaves don’t have a set goal: They just exist. They’re a group of people without any characteristics. Although they will ask for your help to do some errands or other tasks for them, they don’t want to achieve anything big. Their only purpose is to provide the player with benefits if the player decides to work on becoming allies with them.

These enclaves appear randomly or can be summoned by the player using the ‘Find Other Survivors’ radio command. Enclaves summoned by the radio command will always spawn with a Friendly relationship. Usually you only have to help these enclaves out once before they become Allied.

Recruiting

As long as you’re below 9 community members you’re able to recruit survivors from Ambient Enclaves. Before Update 24 you could only recruit from Allied enclaves, however since then you’re also able to recruit from Neutral and Friendly ambient enclaves too.

  • Recruiting from Allied Enclaves remained free.
  • Recruiting from Friendly Enclaves costs 750 Influence.
  • Recruiting from Neutral Enclaves costs 1500 Influence.

Recruiting someone from an ambient enclave will disband the enclave, which means the other enclave members (if there’s any) will leave the map. If you recruited from an Allied enclave you’ll also lose their enclave benefit.

Enclave Names

  • The Abandoned
  • The Actual People
  • The Adventurers
  • The Alpha Charlies
  • The Angels
  • The Blessed Scoundrels
  • The Book Collector (tied to the Recover a Classic Personal Goal)
  • The Bystanders
  • The Certified Humans
  • The Cityfolk
  • The Collectors
  • The Colony of Survivors
  • The Committed Survivors
  • The Death Rejects
  • The Defenders
  • The Defenseless Victims (tied to the Cops and Robbers mission)
  • The Defiant Survivors
  • The Departed Souls
  • The Derelict Souls
  • The Derelicts
  • The Destiny Chasers
  • The Determined
  • The Dwellers
  • The Featured Performers
  • The Feral Foragers
  • The Fireside Campers
  • The Foragers
  • The Founders
  • The Free Folk
  • The Freedom Lovers
  • The Friendly Faces
  • The Geardos
  • The Gleaners
  • The Grocery Raiders
  • The Gunslingers
  • The Happy Campers
  • The Hard Noses
  • The Healthy Homesteaders
  • The Helpless Folks (tied to the Cops and Robbers mission)
  • The Highway Riders
  • The Hoarders
  • The Homebodies
  • The Homesteaders
  • The House Hunters
  • The House-Sitters
  • The Hordebreakers
  • The Hucksters
  • The Huddled Masses
  • The Huddled Victims (tied to the Cops and Robbers mission)
  • The Human Beans
  • The Human Beings
  • The Humans
  • The Hungry Survivors
  • The Influence Peddlers
  • The Immigrants
  • The Inhabitants
  • The Living Humans
  • The Local Heroes
  • The Local Talent
  • The Locals
  • The Lodgers
  • The Loners
  • The Long Rangers
  • The Loot Chasers
  • The Looters
  • The Lovers of Life
  • The Low-Cals
  • The Lucky Ones
  • The Motel Hoppers
  • The Nearby Survivors
  • The Neighbors
  • The Neighborhood Watch
  • The Newcomers
  • The New Folks in Town
  • The Night Watch
  • The Noisy Neighbors
  • The Offroaders
  • The Ones Who Made It
  • The Open Hearts
  • The Open Rangers
  • The Outbreak Survivors
  • The Outsiders
  • The Outstanders
  • The Passersby
  • The Pathfinders
  • The Pioneers
  • The Rangers
  • The Remainders
  • The Remnants
  • The Residents
  • The Road Hikers
  • The Rovers
  • The Rowdy Neighbors
  • The Rowdy Outsiders
  • The Safety Seekers
  • The Sandbags
  • The Scattered Survivors
  • The Scavengers
  • The Scrappers
  • The Scroungers
  • The Searchers
  • The Settlers
  • The Snack Scavengers
  • The Soul Survivors
  • The Squatters
  • The Standards of Decency
  • The Strangers
  • The Stray Cats
  • The Strays
  • The Streetfolk
  • The Survivor Scientists
  • The Survivors
  • The Terrible Townsfolk
  • The Townies
  • The Townsfolk
  • The Travelers
  • The True Survivors
  • The Unbent
  • The Unbound
  • The Vagabonds
  • The Varmint Scouts
  • The Wanderers
  • The Watchful Bystanders
  • The Weathered Hands

There are other enclave names too that usually hostile ones get. These can be found on the Hostile Survivors page.

Military Enclaves

There’s also a rare version of Ambient Enclaves called Military Enclaves. They behave and work like the ambient ones, giving you the same missions, but these Enclaves have 3 military survivors in it, each of them having a military-related Trait. These Enclaves get the same names as the Soldiers Special Enclave.

Fuel Outposts

Fuel Outposts provide you with some Fuel per day. Can be upgraded. Upgraded Fuel Outposts provide more Fuel and allow you to learn or improve your survivors’ mechanics skills.

Note: Fuel Outposts can’t be upgraded in Heartland.

Fuel Outpost 1

Provides Fuel each day. Can be upgraded for additional benefits.

Claiming Requirements:

  • 300 Influence (150 in Green Zone)
  • 1 Outpost Slot

Outpost Actions:

Upgrade: Fuel Outpost 2 (+Fuel Income, Learn Mechanics)

Passive Effects:

Fuel Collection (+1 Fuel Per Day)

Outpost Locations:

Cascade Hills (10 Locations)

Drucker County (10 Locations)

Meagher Valley (11 Locations)

Providence Ridge (11 Locations)

Trumbull Valley (6 Locations)

Heartland’s Trumbull Valley (3 Locations)

Fuel Outpost 2

Provides double the baseline outpost Fuel income. We can also learn or improve the Mechanics skill by spending influence.

Upgrade Requirements:

  • 800 Influence (400 in Green Zone)
  • 2 / 2 / 3 / 4 / 5 Materials
  • 1 Labor

Outpost Actions:

  • Learn Mechanics
  • Upgrade: Fuel Outpost 3 (+Fuel Income)

Passive Effects:

Improved Fuel Collection (+2 Fuel Per Day)

Fuel Outpost 3

Provides three times the baseline outpost Fuel income. We can also learn or improve the Mechanics skill by spending influence.

Upgrade Requirements:

  • Knowledge of Mechanics
  • 2000 Influence (1000 in Green Zone)
  • 3 / 4 / 5 / 8 / 10 Materials
  • 2 Labor

Outpost Actions:

Learn Mechanics

Passive Effects:

Maximum Fuel Collection (+3 Fuel Per Day)

Special Components[]

Building and/or upgrading Facilities, aside from needing resources, will often require the acquisition of some special components. Some time after beginning construction, progress will be halted and the player will be notified that a special component is needed.

This notification comes with a Magnifier Icon on the map. When clicked on, the icon disappears and a few Question Marks appear, marking a series of locations where the component might be found. The position of the Magnifier Icon and the question marks are randomized each time the game is loaded, unless one of the potential locations have been fully searched.

While the facility will eventually be completed without player’s help, acquiring the component and bringing it back to the construction site will cut down construction time significantly and give a small boost to the survivor’s attitude.

Overview[]

Home Sites are the primary means by which the survivors in the player’s community protects themselves from the undead. All home sites have a defensible perimeter (usually walls or fences) and are capable of storing items and resources. They can be improved by constructing facilities and outposts to produce daily resources or provide characters with places to rest and recover from tiredness, illnesses or injuries.

In Storyline mode, the player can encounter 8 home sites throughout the game. The first two are given to the player through the story, although the first one, Ranger Station, is not under control of the player, and thus is not considered an «official» home site. The Church of the Ascension is the first «real» home site under player control. Occasionally, home sites can be occupied by random Enclaves.

Stay Frosty Pack

Out here, you can’t afford to lose your cool.

The eleventh bounty pack; debuted with Update 23.

This pack is available from December to March.

Item Task ⍟ Price
Boonie Hat (Winter Camo) Kill 2 Freaks while Crouched Clothing
Tactical Uniform (Winter Camo) Kill 30 Zombies with Fire Clothing
Samurai SMG Kill 5 Hordes 250
Tactical Walking Stick Kill 7 Plague Zeds with Blunt Weapons 380
D-Bartini Kill 15 Zombies with Rifles 500
Otoe Howlitzer Kill 5 Freaks with Rifles 750
Cold Turkey Kill 1 Plague Heart with a Shotgun 750
Midnight Solstice Kill 25 Zombies with Crossbows 750
Yukon Pathbreaker Kill 1 Feral with a Blade 750
Maintenance Bench Craft 180 Crossbow Bolts 1000
HB SD Blackout Kill 2 Juggernauts with Assault Weapons 1150
D-BAR This item can be found while scavenging. Lootable
HB PDW This item can be found while scavenging. Lootable
HB Snow Fox This item can be found while scavenging. Lootable
Simple S2K This item can be found while scavenging. Lootable

World War 2 Pack

They were good enough for Uncle Sam, they’re good enough for you.

The first weapon pack of the game; debuted with Update 8, it only featured ranged weapons. Originally the contents of this pack were sold by a new World War 2 Wandering Trader, however when the Bounty Broker update released, the trader type got removed and the pack added to Cash. Players were not required to complete bounties to unlock these weapons. Players could also find these items by scavenging, but they were very rare.

In Update 19 the pack returned for the first time. Since then its original items are no longer available for purchase at Cash, however they became easier to find in the world. It also received 10 new items.

This pack is available from June to September.

Item / Reward Task ⍟ Price
Aviator Helmet (Vintage) / 300 Influence Kill 15 Screamers with Explosives Clothing
Combat Helmet (Army Green) / 100 Influence Drive 10 kilometers Clothing
Antique German Trench Tool Kill 15 Zombies in Close Combat 250
MP40 Submachine Gun Craft 440 Rounds or Bolts 375
Tank Hammer Kill 1 Juggernaut with a Heavy Weapon 500
FBI Fighting Rifle Kill 250 Zombies with Assault Weapons 600
Ceremonial M1A1 Thompson Recruit 2 Survivors 625
Danger Dog PPSh-41 Kill 45 Bloaters with Pistols 975
OSS Silent Night Kill 70 Plague Zeds with Revolvers while Crouched 1000
Barrow Style BAR This item can be found while scavenging. Lootable
Gangland Strad This item can be found while scavenging. Lootable
Graveyard Shift This item can be found while scavenging. Lootable
M1 Carbine This item can be found while scavenging. Lootable
M1 Para Carbine This item can be found while scavenging. Lootable
M1A1 Thompson This item can be found while scavenging. Lootable
M1903A4 Sniper Rifle This item can be found while scavenging. Lootable
M1917 Revolver This item can be found while scavenging. Lootable
M1918 BAR This item can be found while scavenging. Lootable
M3 Grease Gun This item can be found while scavenging. Lootable
M97 Trench Gun This item can be found while scavenging. Lootable
Soviet PPSh-41 This item can be found while scavenging. Lootable
Surplus M1911 This item can be found while scavenging. Lootable
T4/M2 Carbine This item can be found while scavenging. Lootable

Обновление 26 — Примечания к патчу Возвращение домой 1 сентября

Уникальный доступный для обнаружения контент

Долина Трамбалла — первая карта в State of Decay 2, которая будет включать эксклюзивный контент, показанный ниже. Если вы хотите получить какое-либо из этих новых видов оружия и нарядов, вам нужно будет выполнять миссии и искать добычу в долине Трумбал. Вот что было сказано в примечаниях к патчу обо всех нововведениях в обновлении.

  • FAL: Эта вездесущая винтовка — фаворит Сети, передаваемый от выжившего к выжившему.
  • АКС-74У: Когда-то использовавшееся советским спецназом, это оружие прочное, компактное и простое в использовании.
  • Шкорпион 61: Скорострельное оружие, любимое многими оперативниками Сети (и нашими список желаний).
  • СВД: Седая, адаптируемая винтовка, полезная во многих сценариях.
  • APC9 RT: Современный пистолет-пулемет так и не был полностью задействован в глобальных силах Red Talon.
  • MCX Osprey RT: Надежная модульная система вооружения, предназначенная для интенсивного использования в полевых условиях.
  • Сувенирный клуб пещерного человека: Неизменный лидер продаж в сувенирном магазине Jurassic Junction.
  • Диночелюстной клинок: Созданный с любовью экспонат ручной работы, опасно смертельный.
  • Мощный торцевой ключ Илая: Еще один прекрасный продукт от компании Big Ass Wrench.
  • Особый заповедник Вилкерсона: Взрывоопасная бутылка печально известной партии Уилкерсонов №11.
  • Шляпа рейнджера горы Таннер: Ознакомьтесь с местными знаниями, прежде чем надевать это.
  • Шляпа шерифа округа Трамбал: Символ тех, кто охранял дороги и проезды долины.
  • Кепка пилота (Midnight Black): Когда-то их носили те, кто хотел бы выскользнуть из угрюмых оков земли, но теперь в основном это модный образ.
  • 3 шляпы дальнобойщика: Юрский перекресток, Буксировка поросенка и развилка в уличной закусочной.
  • 3 основных тройника: Chilichonga on a Stick, TRexpresso и Red Talon Security.
  • 3 куртки для бензоколонок: Авторемонт Big Daddy, шины Wheelock и газ Bronto.

Шесть новых баз

В долине Трамбалла есть масса новых баз, всего шесть, которые игроки могут найти и заявить в State of Decay 2. Вот что официальные примечания к патчу надо сказать о каждой базе в игре.

  • КПП Дельта это небольшая, простая в использовании база для начинающих. Его расположение на ключевом центральном перекрестке автомагистралей делает его отличной отправной точкой для пробежек по мусору.
  • Фабрика Спокойствия демонстрирует изобретательность выживших после апокалипсиса, показывая, как превратить бездушную инсталляцию в оплот внутреннего мира.
  • Птеродактиль Птарк стоит как духовный преемник базы Хартленда Jurassic Junction. Эта уникальная двухуровневая база, расположенная на мельнице Спенсера, демонстрирует, как выжившие ничего не теряют.
  • В Красный Коготь Рассвет FOB — это заброшенная высокотехнологичная база со встроенными современными удобствами, которые обычно открываются только в режиме Рассвета.
  • Форт Маршалл — это огороженная военная база, оставленная после того, как армия завершила свои пост-хартлендские операции. В дополнение к ценным встроенным объектам, он также предлагает отличные возможности для сбора мусора в богатом ресурсами городе Маршалл.
  • В Приусадебный участок представляет собой большую коллекцию зданий в центре карты с видом на окружающие поля. В умелых руках он может стать образцом самодостаточности.

Набор наград Trifecta

Trifecta Bounty Pack — это набор из трех наборов оружия за награды, которые игроки могут заработать, выполняя задания за награды, посетив Bounty Broker. Каждый набор будет включать в себя несколько видов оружия с цветовой кодировкой. Вот что было сказано в примечаниях к патчу о пакете Bounty

  • Леденец: Этот яркий набор включает в себя Летучая мышь Sweet Spot, то МАС-11 Клещевой выключатель, то M4 CQBR Mob стопор, и соответствие Рюкзак Hardy Candy Daypack.
  • Драгоценные металлы: Если вы предпочитаете, чтобы ваше снаряжение было немного более украшенным, вы можете вооружиться Позолоченный кукри, то Револьвер золотой лихорадки, то Золотой Honcho АК-47, а Филигранный рюкзак.
  • Гоночные пушки: Возможно, вас больше интересует чистая скорость? Попробуйте Гаечный ключ оружейника, то Чешский M8 пистолет Пистолет-пулемет MPX Competition, а Рюкзак для соревнований.

Новые достижения

В соответствии с тематикой обновления в игру были добавлены два новых достижения. Вот какие достижения.

  • Лили, мы дома (30 Gamerscore) — Захватите базу на карте Долины Трумбал.
  • Ты так хорош, ты взорваешь мой разум (20 Gamerscore) — Завершите историю Микки Уилкерсона в Trumbull Valley.

Персонажи и RPG-элементы

Как уже было отмечено выше, практически все в игре генерируется случайным образом на основе действий игрока

В сиквеле разработчики большое внимание уделили персонажам. Теперь это не «болванчики» с заранее предопределенным набором характеристик, а полноценные личности

Каждый из жителей общины имеет собственный уровень боевого духа и мнение, которое не боится высказывать.

Но куда большее значение имеет RPG-система, вокруг которой строится развитие персонажей. На старте каждый из них имеет набор из 5 навыков, каждый из которых впоследствии может быть развит в одну из 4 специализаций

Важно всегда иметь как можно больше разных специалистов в группе, потому что без этого нельзя построить многие улучшения на базе

Например, без опытного медика нельзя вылечить кровавую чуму, а расширение базы рано или поздно потребует автоматизации с помощью электричества и компьютеров. К слову, строительство базы почти не изменилось, разве что появились новые улучшения и опции при использовании уже готовых построек.

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *

Adblock
detector