Madness: project nexus

Характеристики

Деймос, как Сэнфорд и Хэнк, очень искусен в бою, как того требует его профессия. Однако, в отличие от более подкованного в ближнем бою Сэнфорда, Деймос предпочитает использовать огнестрельное оружие и даже взрывчатку. Этот навык был особенно полезен в их более раннем участии в истории, где Деймос должен был защитить раненого Сэнфорда, пока он не сможет восстановиться. Пик его мастерства в огнестрельном оружии находится в точке, где он может точно стрелять из двух штурмовых винтовок G36 или MG-42 от бедра с легкостью, задача, которая была бы очень трудной для большинства. Его мастерство во взрывчатых веществах часто видит его оснащенным таким оружием, как M203, flashbangs или бомбы с часовым механизмом.

В целом, его мастерство с дальнобойным оружием и взрывчаткой позволило ему поддерживать более высокий уровень убийств, чем Сэнфорд, вплоть до его смерти. Его боевой стиль обычно предполагает, что он берет на себя инициативу и атакует, пренебрегая стратегией. Учитывая, что этот стиль очень похож на боевые стили, используемые подразделениями A.A.H.W, вполне вероятно, что боевой стиль Деймоса был изучен с его времени в агентстве. Еще один недостаток, который он, возможно, получил от агентства, — это его иногда медленное время реакции, что позволило ему ослепнуть от светозвуковой гранаты.

Самая полезная способность Деймоса — это его знания в области технологий. Начиная с Безумия 7.5, Деймос будет оснащен гарнитурой, рюкзаком связи и КПК. КПК использовался для получения инструкций для команды, а его гарнитура использовалась в Безумии 9, чтобы подтвердить с неизвестным человеком, что они обнаружили Хэнка. С его прежней работой и опытом работы в A.A.H.W, Деймос оказывается полезным, когда речь заходит о доступе к их технологии, наблюдая за вводом кода для разблокировки ворот с шипами, используя терминал для получения направлений вокруг объекта и даже будучи способным использовать камеру увеличения агента для оживления и улучшения Хэнка. Деймос также часто является водителем, управляя их кабриолетом, грузовиком и даже способен управлять вертолетом. Он также, кажется, обладает несколько невероятной удачей, избегая четырех почти смертельных сценариев: быть раздавленным летающим зданием, почти быть раздавленным другим зданием, почти быть застреленным в голову инженером, который стрелял в Сэнфорда, и случайно уклоняясь от двух потенциально смертельных выстрелов из A.T.P. солдатов после ослепления вспышкой.

Madness: Project Nexus (Classic)

In level , Phobos appears with only his binary sword, realizing that Dr. Christoff had indeed defected from the Nexus. Using the binary sword, he can deflect almost every bullet fired at him and knock out any melee weapons used against him. However, if he is successfully hit by any attack, he will flee the room, telling Dr. Christoff «See you later, doctor.»

In the final level, Phobos appears in the last room armed with the binary sword and a TMP. If he is holding the binary sword, he would protect himself by using it to block attacks. If he is holding the TMP, he would dodge attacks by performing very high back flips or utilize his hefty TAC-Bar. Despite his superior evasive power, he is still vulnerable to Nexus bolts and cannot block them with his sword. Once he is killed, Jesus will say to him, «Goodnight, Phobos.»

MADNESS: Project Nexus вылетает. В определенный или случайный момент. Решение

Играете вы себе, играете и тут — бац! — все гаснет, и вот уже перед вами рабочий стол без какого-либо намека на игру. Почему так происходит? Для решения проблемы стоит попробовать разобраться, какой характер имеет проблема.

Если вылет происходит в случайный момент времени без какой-то закономерности, то с вероятностью в 99% можно сказать, что это ошибка самой игры. В таком случае исправить что-то очень трудно, и лучше всего просто отложить MADNESS: Project Nexus в сторону и дождаться патча.

Однако если вы точно знаете, в какие моменты происходит вылет, то можно и продолжить игру, избегая ситуаций, которые провоцируют сбой.

Однако если вы точно знаете, в какие моменты происходит вылет, то можно и продолжить игру, избегая ситуаций, которые провоцируют сбой. Кроме того, можно скачать сохранение MADNESS: Project Nexus в нашем файловом архиве и обойти место вылета.

Увеличить файл подкачки, если не хватает оперативной памяти для MADNESS: Project Nexus

Чтобы компенсировать недостаток оперативной памяти, можно увеличить файл подкачки. Это позволит системе хранить часть необходимых MADNESS: Project Nexus данных прямо на жестком диске. Вот что нужно сделать:

  • Открыть «Проводник»;
  • Правой кнопкой нажать на «Этот компьютер» (или «Мой компьютер»);
  • В контекстном меню кликнуть на «Свойства»;
  • В открывшемся окне слева нажать на «Дополнительные параметры системы»;
  • В открывшемся окне перейти на вкладку «Дополнительно»;
  • В разделе «Быстродействие» нажать на кнопку «Параметры…»;
  • В открывшемся окне перейти на вкладку «Дополнительно»;
  • Снять флажок с параметра «Автоматически выбирать объем файла подкачки» (если есть);
  • Поставить флажок напротив опции «Указать размер»;
  • В текстовых полях «Исходный размер (МБ):» и «Максимальный размер (МБ):» указать в мегабайтах значение, равное половине объема оперативной памяти.

Следует понимать, что файл подкачки эффективен только тогда, когда системе не хватает оперативной памяти. Если компьютер имеет 8-16 Гб, то файл подкачки практически не используется. А при использовании SSD-диска в качестве системного наличие файла подкачки и вовсе может замедлить производительность MADNESS: Project Nexus, поэтому не следует бездумно задавать большое значение файла подкачки.

Что сделать в первую очередь

  1. Скачайте и запустите всемирно известный CCleaner (скачать по прямой ссылке) — это программа, которая очистит ваш компьютер от ненужного мусора, в результате чего система станет работать быстрее после первой же перезагрузки;
  2. Обновите все драйверы в системе с помощью программы Driver Updater (скачать по прямой ссылке) — она просканирует ваш компьютер и обновит все драйверы до актуальной версии за 5 минут;
  3. Установите Advanced System Optimizer (скачать по прямой ссылке) и включите в ней игровой режим, который завершит бесполезные фоновые процессы во время запуска игр и повысит производительность в игре.

Ronin Mercenary

The Ronin Mercenary.

You were once a bodyguard to an important Nevadean bureaucrat, until your master was slain on your day off (bodyguards need weekends off, you see).

Now you are a traveling warrior, a hired blade. You wander from city to city, offering your muscle to the highest bidder. Fellow fighters are drawn to you, and you allow them to bask in your mighty aura. Just make certain that your spotlight doesn’t become theirs.

Stats
Strength 5
Dexterity 4
Endurance 8
Tactics 4

Focus Skill: Melee

Weak Skill: Unarmed

You can spend your hard earned cash to convert opponents to your side.

You only take from the highest paying contracts.

Cash bonus +10%

You won’t stand for being out-classed by your subordinates.

Max hireling level -5.

Imprints: 0

History

Arena Mode

The Vamps make their sole appearance in the contract mission «Fickle Friends», when night has fallen on Nevada Central. They can be observed stalking the player from the shadows on their way to the meeting with the Vendevice, and the glow from their goggles can be seen as they sit quietly in the back of the party room of Club Advent. After the Toughs have raided the club, they finally show up in person after the player has made their way to the parking garage, attacking both them and the Toughs. They infest the streets as the player has to make his way back to the bus stop. Just as they have seemingly cornered them, Doc shows up and runs some over with his car before picking the player up and driving off.

Abilities

Phobos shows extreme skill with weapons, wielding a binary sword that he can block bullets at point blank ranges with. He also shows to be a great acrobat, being capable of jumping several meters into the air. However, he cannot block Nexus bolts from Jesus.

He shows extreme power, even calling himself a god. He is capable of summoning large portals and can use souls from the Other place to attack the player. He can use these souls as projectiles or he can summon them to attack the player. Phobos also is capable of creating a forcefield around himself and using telekinesis to throw rocks at the player. He is also capable of summoning a shadowy sword that he claims is a weapon of the Employers. he is shown to channel what appears and sounds to be electricity into his melee attacks. He can create a blast of purple dissonant energy around him to push back and damage the player as well. Occasionally, he also will teleport around the stage.

Разогнать процессор

В то время как «разгон» видеокарты вполне осуществим прямо в Windows, для того, чтобы улучшить работу процессора и тем самым увеличить быстродействие MADNESS: Project Nexus, придется лезть в «Биос».

Геймерский «разгон» процессора обычно предполагает увеличение процессорного множителя (Core Ratio). Сделать это можно далеко не на каждом процессоре, а только на том, где этот множитель разблокирован. Обычно такие процессоры помечаются особым образом. Например, компания Intel использует маркировки «K» и «X‘. То есть, например, i7-4790 нельзя разогнать с помощью множителя, а вот i7-4790K — вполне.

Но как узнать точное название модели процессора? Проще всего воспользоваться программой CPU-Z. Запустив ее, нужно открыть вкладку «CPU» и посмотреть на самую первую строчку — «Name». Это и есть название процессора. Кстати, там же можно увидеть из сам множитель. Он в разделе «Clocks», в строке «Multiplier». Если процессор поддерживает «разгон», то этот множитель можно изменить.

Чтобы изменить коэффициент Core Ratio, нужно сначала попасть в оболочку BIOS. Для этого нужно нажать особое сочетание клавиш во время загрузки компьютера (до того, как появится экран Windows).

Сочетание может различаться в зависимости от материнской платы. Часто BIOS можно вызвать с помощью клавиши «F8» или «Del». На экране «Биоса» нужно найти раздел, посвященный процессору. Тут тоже все сложно, так как оболочек у BIOS много. Практически каждый производитель материнский плат использует свою собственную, поэтому без знания английского языка найти нужное место не так-то просто.

Изменять множитель нужно постепенно, повышая его на 2. После каждого изменения следует перезапускать компьютер и тщательно проверять работоспособность и температуру процессора. Если она становится выше 80 градусов во время игры, то нужно немедленно выключить MADNESS: Project Nexus, перезагрузить компьютер, зайти в BIOS и снизить значение Core Ratio. Иначе процессор может сгореть.

The Massive

The Massive.

What a big fellow you are! While all the jocks were busy pumping iron, you were finishing your plate (including the greens!). They got big, sure. But you got bigger.

And bigger. And bigger.

Now you’re out in the world, seeking the next herculean feat to best. After all, no physical challenge has hindered you yet.

Stats
Strength 15
Dexterity 1
Endurance 15
Tactics 1

Focus Skill: Unarmed

Weak Skill: Acrobatic

All skills you buy require you to pick from Strength or Endurance instead of their normal attributes. Plus, every core skill you purchase will make you bigger and slower, but much, much tougher.

Your brain is literally made of muscle.

Resist Dizzy +50%

Those sausage fingers were made for fists, not trigger pulling.

Non auto rate of fire -75%

Precision tools are not in your wheelhouse.

Firearm Accuracy -50%.

Gameplay

Story Mode

Story Mode is a game mode that allows the player to play as one of Madness Combat’s main characters. Each level has its own goal and must be completed in order to unlock the next one.

Episode 1 follows Hank, Sanford and Deimos in their mission to bring down Project Nexus. The final boss is Mag Agent: N.

Episode 1.5 follows Dr. Christoff and his involvement in Project Nexus’s origin. This episode is significantly more challenging than Episode 1. The final boss is Phobos.

Arena Combat Mode

Arena Combat is a game mode that allows the player to use a customized character to fight enemy units in an arena. These units consist of the enemies seen in Episode 1 of the Story Mode such as agents and G03LMs. Every kill gives the player a certain amount of experience and money. After gaining a certain amount of experience, the player will level up and be awarded with points that can be spent on increasing stats or gaining weapon perks. Money can be used to buy weapons and hire mercenaries for the player’s team.

Gameplay

The gameplay of arena mode varies differently depending on what Origin the player chooses.

Gameplay normally starts very slow, with the player having very few skills and this being largely inept in combat. The goal of Arena Mode is to level up your character and make them stronger, all while gaining money, experience, and new arenas to fight in.

The game has an entire RPG-esque leveling system, with several experience pools. Each experience pool pertains to a skill tree. The experience pools are as follows:

  • Unarmed
  • Melee
  • Ranged
  • Acrobatic

The player can level up each skill tree by using the required gameplay style. Killing enemies with fists grants unarmed EXP, killing enemies with melee weapons grants melee EXP, and so forth. The player will frequently find themselves playing the same arenas multiple times in order to adequately level up their skills to progress to the next arena.

There is also a shop system in the game, allowing the player to purchase weapons, armor, and weapon modifications at the cost of money they’ve earned during their time in the arena.

Past

It was officially announced by both Swain and Krinkels on Madness Day 2013, and a Kickstarter campaign was made in the year 2014. The kickstarter ended with $64,214 pledged, and 1,271 backers. Only $49,198 was successfully pledged, not counting the money from fake backers and the money that went to Kickstarter and Amazon fees.

According to The-Swain, M:PN is meant to be an extension of Madness: Project Nexus (Classic) the same way M:PN was an extension of the Madness series.

The-Swain revealed that M:PN will support PC, Mac, and Linux, and they hope to get it on Steam. Console support is also possible in future, depending on if the game will sell well on Steam.

Disquieted One

The Disquieted One.

All denizens of Nevada share a bond. You see this more clearly than anyone, which is why you alone know that this is a terrible thing. That bond is slavery to a machine that only you have glimpsed, an algorithmic system that puppeteers the actions of the oblivious masses. There is only one solution. One way out. You must sever that bond with your fellow Nevadeans, one life at a time.

There is definitely something terribly wrong with you.

Welcome to Nevada…you’re going to fit right in.

Stats
Strength 8
Dexterity 2
Endurance 10
Tactics 2

Focus Skill: Melee

Weak Skill: Acrobatic

Once you have the Improvised Weapon skill, its effect apply to ALL melee weapons…So long as you can hold them with one hand.

Once you have the Positioning skill, you’ll teleport the distance between you and your target while you’re wielding a melee weapon.

Growing up, you were the reason the neighborhood outdoor pets became indoor pets.

Slashing damage +20%

Guns simply lack the personal touch of a fine blade.

Ranged damage -20%

Imprints: 1

Names

Here is a list that lists possible names for non unique hirelings:

-8-Ball

-Abram

-Addison

-Aden

-Adolf

-Adonis

-Ajay

-Alfie

-Alistar

-Alucard

-Apollo

-Ari

-Arnold

-Ashton

-Aurelius

-Axel

-Bandelin

-Bateman

-Bennet

-Biddle

-Blade

-Blake

-Bond

-Brains

-Brick

-Bronson

-Brooks

-Bruce

-Bruno

-Brutus

-Buck

-Butch

-Cadet

-Caesar

-Cale

-Caleb

-Captain

-Carlo

-Cartiff

-Castle

-Charles

-Charleton

-Chauncey

-Chief

-Ching

-Chubs

-Chuck

-Chumbo

-Church

-Churchill

-Claudius

-Claus

-Clayton

-Cleetus

-Clint

-Clubs

-Coach

-Colby

-Conner

-Crowley

-Curly

-Curtis

-Dale

-Dalvin

-Darius

-Deadeye

-Diamonds

-Dirk

-Doc

-Dolf

-Dom

-Don

-Donald

-Donatello

-Donnie

-Drachen

-Dragon

-Drake

-Duane

-Duncan

-Dylan

-Eastwood

-Edgar

-Edwin

-Eli

-Ellis

-Emmett

-Enoch

-Ethan

-Ezekiel

-Fabian

-Fanny

-Felix

-Fernando

-Filburt

-Fingers

-Fletcher

-Fox

-Francis

-Frank

-Frenchie

-Fulp

-Garett

-Gavyn

-Gayle

-Gaylord

-Geeves

-Gideon

-Gil

-Godzilla

-Gooseman

-Gordon

-Graham

-Grant

-Grantham

-Grisham

-Gus

-Hades

-Hadrian

-Hal

-Harold

-Harvey

-Hayden

-Hearts

-Heinrich

-Heisenberg

-Hercules

-Hermes

-Hernando

-Heston

-Holden

-Holmes

-Hugh

-Ivan

-Ives

-Jack

-Jacob

-James

-Jan

-Jarvis

-Jasper

-Jet

-Joachim

-Johan

-Johanson

-Johnny

-Jonas

-Jonesy

-Jordan

-Jose

-Judah

-Kai

-Kane

-Keegan

-Kenton

-King

-Kleeton

-Kurt

-Kwame

-Landon

-Larry

-Lebowski

-Lee

-Leo

-Leon

-Leonardo

-Lionel

-Lloyd

-Logan

-Loki

-Lucky

-Lungren

-Ma-Ti

-Mabutu

-Malakai

-Malcolm

-Malone

-Manuel

-Marcus

-Marston

-Marty

-Matches

-Max

-Maynard

-Michelangelo

-Mick

-Micky

-Moe

-Mordecai

-Mr.E

-Mr.Beautiful

-Nash

-Neal

-Nigel

-Niko

-Norton

-Nucky

-O’Neal

-Odin

-Oliver

-Oney

-Pedro

-Peepee

-Pepsi

-Percival

-Percy

-Phoenix

-Pinkman

-Po

-Ponyboy

-Poopoo

-Priest

-Professor

-Quade

-Quintus

-Raleigh

-Ramsay

-Raphael

-Reuben

-Rex

-Ricky

-Rigby

-Rocco

-Rocky

-Roland

-Rolf

-Roman

-Ryu

-Sabin

-Sailor

-Samson

-Sandman

-Scooter

-Setzer

-Shawn

-Shemp

-Shep

-Shepard

-Simon

-Skittles

-Sly

-Smalls

-Snake

-Snickers

-Spades

-Sparticus

-Spencer

-Sponge

-Stamper

-Statham

-Sticky

-Stu

-Swastiko

-Swords

-Sylas

-T.J.

-Tanner

-Terrance

-Thadeus

-Thor

-Thorpe

-Tiberius

-Tiernan

-Tobias

-Tony

-Tucker

-Tyrone

-Uistean

-Ulysses

-Vance

-Victor

-Vincent

-Vlad

-Wade

-Walter

-Watson

-Waylon

-Wheeler

-Willy

-Winston

-Wolf

-Woody

-Wyatt

-Xavier

-Xerxes

-Yale

-Zeke

-Zeus

Madness: Project Nexus (Classic)

Game Modes Story Mode · Arena Combat Mode ·
Story Mode Characters

Hank · Sanford · DeimosDr. Christoff · Dr. Hofnarr

Arena Combat Characters

Subject 1v02P 6Jesus · Tricky · Krinkels · Cheshyre · The-Swain · Luis

Nexus Units

Grunt · Agent · Agent Mk1 · Agent Mk0 · G03LM · Mag Agent: N Scientist · Zombie · Riot guard · Abomination · Sleepwalker patient · Mag Agent: Gestalt · Phobos

Interactive Lockers · Obstacle · Spike gate · Terminal
Other Project Nexus · Science Tower · Weapons · Armor · Player stats · Squadmates · Gear Shop

Overview

Arena Combat is generally extremely different than the main story, having its own story as well as having new mechanics, features, and stages.

Arena Combat follows the player character, who is named based on the player’s choice. The player character arrives on a bus to Nevada Central, a city in the farther reaches of the Nevada wasteland.

This game mode is centered around building your character from nothing, starting at extremely low level and leveling up slowly as they progress and fight more enemies. As the player progresses, they unlock more of the story as well as more arenas to fight in, items, skills, and features for the Headquarters.

Face Gear

«Take your inner badass to the next level with some sweet gob gear.»

Face gear offers the third highest amount of protection on average, but not beating the Eyewear average by much. Again, face gear is mainly for decorative purposes. The following is a list of face gear in order from weakest-strongest, heaviest-lightest, common-uncommon. There are 16 different types of legitimately obtainable face gear.

Gear Price Armor Weight Notes
$100 None
$100 None Worn by Krinkels
$100 None
$100 None Worn by scientists in Story Mode
$3000 None As seen on Hank
$250 0.5 Light
$250 0.5 Light
$250 0.5 Light
$8200 2 Medium One of the best available face gear
$8200 2 Medium One of the best available face gear

Features

Story Mode

Uncover the secrets of Project Nexus in the Story Mode. It includes 19 stages and 7 hub worlds:

  • The Outskirts

    • The Escape
    • Power Play
    • Road to Nexus City
  • Industrial Sector

    • Warehouse Raid
    • The Boom Factory
    • The Station Fortress
  • Residental Sector

    • Inner City
    • Beat the Streets
    • The Scenic Route
  • Commercial District

    • Seeking Asylum
    • Sleeper Labs (M:PN)
    • Deep Storage
  • Mining Sector

    • Flood Control
    • Chasms
    • The Last Leg
  • Science Tower

    • Base Jumping
    • Shakedown
    • Climb
    • The Rush
  • Abandoned Sector

    No Levels.

There are multiple playable characters, such as:

  • Hank J. Wimbleton

    • Hank P. Wimbleton
    • Hank W. Wimbleton
    • Hank P. and Hank W. are Co-Op exclusive characters in stages where only Hank J. is present.
  • Sanford
  • Deimos
  • 2BDamned — Co-Op exclusive character in stages with Sanford and Deimos
  • Victor — Co-Op exclusive character in stages with Sanford and Deimos
  • Dr. Jebadiah Christoff/Savior/Jeb

Arena Mode

Crack the Mandatus Code with the help of 2BDamned, build your own agency and empire in the Nevada Central. Train your own custom Madness combatant to be the most deadly killing machine in Nevada.

Complete contract missions to advance the story, fight in multiple different stages with different sub-gamemodes, such as:

  • Battle Rooms — classic arena experience
  • Siege — defend objectives from waves of enemies
  • Infiltration — Clear the room out of all enemies and proceed to the next room

Arena mode currently offers 4 different stages and 2 contract mission, with more content on the way. In future, you will be able to customize your blood color, face textures, change names of your hirelings and more.

When creating a new character, you have a choice of choosing one of the many origins:

  • Noob
  • Undercover agent
  • Experiment
  • Mercenary
  • Patient
  • Tinkerer ( 1 Imprint Required )
  • Disquieted ( 1 Imprint Required )
  • Massive ( 2 Imprints Required )

Origins affect your playstyle, and each origin has pros and cons, as well as one unique ability (with the exception of Noob). Origins have skill tree focuses and weaknesses. In the focus skill tree, you can gain all the skills and with each skill you learn you get double points to your attributes. In the weakness skill tree, you don’t get any attribute points and you can’t learn the 3 last core 3 skills from that tree.

Playground Mode

Ever wondered who would win in a fight between a mag agent and 300 grunts? Now you can find out yourself!

Spawn all enemies you can meet in the game (with the exception of a few bosses), arm yourself with different weapons of your choosing, become your favorite character and play some nice music to accompany you in your crazy playground adventures. In playground mode, you can spawn different characters, morph into characters, spawn weapons and play music.

Trivia

  • Jebus has been seen in all episodes except for Madness Combat 10: Abrogation, Madness Combat 7.5, and Madness Combat 11: Expurgation.
  • Jebus, Tricky, Dr. Hofnarr, and Church are the only characters to physically have hair.
  • Jebus, the Auditor, the Sun, Tricky (in Tricky Madness 2), Demon, and enhanced and are the only characters to have visible eyes.
  • Jebus, Tricky, the Sun, Sanford, Demon, Deimos (in SACRIFICE.fla, ANAMNESIS.fla, and POWERLESS.fla), Hank (in Antipathy and Consternation), and zombies (from Apotheosis onward) are the only characters to have a visible mouth.
  • He is the only character to have been both antagonist and protagonist in the canon series.
  • The main reason why Jebus is in Madness Combat to begin with is because Krinkels liked the idea of a «turbo pacifist» as a force of violent nature, mentioning Gandhi from the Civilization games.
  • According to Krinkels, Jebus is a pretty violent guy (as we no doubt have seen) and doesn’t strike him as a touchy feely type.
  • Krinkels has said Jebus is dealing with a significant amount of cognitive dissonance and he isn’t nearly the hero he makes himself out to be.
  • Jebus has accumulated the largest number of names and nicknames, including Jebus, Jeb, El Jesús, The Savior, and Dr. Jebediah Christoff. This is likely to underscore Jebus’ role as a parody, rather than an attack on the real Jebus of Nazareth.
  • Jebus and the Sheriff have gone to regular hell when they died, according to Krinkels.
  • In Madness: Project Nexus it was mentioned that his face was stitched by Doc

Terrible Experiment

The Terrible Experiment.

You were born from a test tube, grown in a vat, and spent most of your life surrounded by glass and cryo fluid. You were the plaything of countless, unscrupulous experiments, which left you with scars, mental instability, and a bubbling hated for your tormentors.

And then one day they let you simply walk out of the laboratory where you were constructed…But why?

Stats
Strength 6
Dexterity 5
Endurance 6
Tacitics 4

Focus Skill: Acrobatic

Weak Skill: Ranged

Opponents startled by your takedowns and gruesome kills don’t just react with surprise…They’ll take off running!

Fury fuels your fearsome fists.

Unarmed damage + 2

You react to flames like Frankenstein’s monster.

Damage from fire +25%.

Imprints: 0

Eyewear

«They couldn’t see your eyes before, but now you can be extra certain of it.»

Eyewear offers the lowest amount of protection on average, as it is mainly used for decorative purposes. The following is a list of eyewear in order from weakest-strongest, heaviest-lightest, common-uncommon. There are 22 different types of legitimately obtainable eyewear.

Gear Price Armor Weight Notes
$0 None Worn by Luis
$100 None
$100 None
$100 None
$100 None A thicker version is worn by Hank
$100 None Worn by Krinkels
$100 None
$100 None
$100 None
$100 None
$100 None Worn by Dr. Christoff in Story Mode.
$100 None Worn by Dr. Christoff and scientists in Story Mode.
$100 None Worn by scientists in Story Mode
$100 None Worn by Dr. Hofnarr and scientists in Story Mode.
$100 None Worn by scientists in Story Mode
$900 None Worn by agents
$900 None Worn by Cheshyre
$900 None Worn by A.T.P. soldats
$250 0.5 Light
$250 0.5 Light
$250 0.5 Light
$250 0.5 Light
$250 0.5 Light
$250 0.5 Light
$1200 0.5 Light Worn by A.T.P. engineers
$480 0.8 Light
$1000 1 Light
$1000 1 Light
$1000 1 Light
$1000 1 Light
$9120 1.2 Medium

As seen on Tricky

Best available eyewear

MADNESS: Project Nexus

In a leaked screenshot of MADNESS: Project Nexus, a statue of Phobos in a powerful stance is seen, raising his binary sword into the air, these statues are seen throughout the game. Overall, Phobos serves as the posthumous main antagonist of the game.

Phobos himself first appears in person during Jebediah’s flashback after the commercial district. He doesn’t appear that much different from his 2D counterpart, with the only addition being a high-collard cape he now wears, and he is equipped with the Binary Sword. He requests a meeting with Christoff, where he he states he has become aware of Christoff’s betrayal to Project Nexus, and that Christoff plans to steal his «seat» as Director of it. Christoff states otherwise, saying that he is betraying Phobos, not the Project, and that he doesn’t desire power over the Project, only the duties that come with the position. He then states he knows about Project Gestalt, claiming that Phobos has let his egomaniacal tendencies to fully cloud his judgement, and that he does not wish to associate himself with a godhood-seeker. Phobos retorts that Christoff’s «lack of faith in divine vision» has been acknowledged, and that Christoff is fired as Lead Scientist of Project Nexus, with the position being given to his rival, Dr. Crackpot. After this, he bids Christoff to begone, or he would send him personally to the Other Place.

During the last level (the Rush), you encounter his corpse at his desk, with the activation for Project Gestalt on his computer screen. He is seen again later as the second last boss fight in the game, appearing from Mag Agent: Gestalt and revealing Gestalt’s purpose as a way for him to escape from the Other place. Before the boss fight begins, he says «Step aside gentlemen, a god stands before you now.» During the boss fight, his godly title becomes clear as he summons various souls and dissonant energy throughout the boss fight for his attacks. After he loses 4 of his corpus blocks, he steals Jesus’s Halo and uses it on himself, turning him from purple to red and empowering him. After they destroy the last two corpus blocks and the boss fight ends, he is shown to be sucked back onto the large portal he created behind him, about to be pulled into the Other Place. Then he claims that «while I have my perfect vessel it doesn’t matter Christoff. I will merge the Other place with project Gestalt and have my godhood!» before being forced back into the Other place via Gestalt. Project Gestalt is then defeated by Deimos, Sanford, Hank, and Jesus using C-4s to the head, then shot into oblivion by Hank, Sanford, Deimos, and Jebus.

Trivia

  • According to some documents in the Station Fortress, many fatal workplace accidents have happened to the same workers over the course of many years. This is an early indication that the Mercs are a client for Nexus Life Insurance Pro. Further evidence of this in The Chasms in the form of old emails from Dr. Crackpot attempting to sell them on the idea.
  • Originally, in older versions of the game, MERCs were entirely gray scale with the exception of dull red pauldrons.
  • In the concept art, the Sargent and Captain were planned to be the opposites of one another, with the Sargent being stronger than the captain. They have since swapped roles.
  • When asked if MERCs were going to become canon in the animated series, Krinkels replied with «everything from mpn is canon».
  • The Mercs seem to have an alliance with Dr. Christoff, who looked after them while they performed dangerous work in the mining sector. Christoff also has close ties with The Sheriff, being one of Christoff’s trusted associates.

Medals

  • Mercy (5 Points): Don’t kill any traitors or cowards in Mission 1-A.
  • Slaughter Rank: Greenhorn (5 Points): Kill 50 enemies in Arena Mode.
  • Nexus Victory (10 Points): Defeat the Nexus HQ on Easy Difficulty.
  • Nexus Victory (10 Points):Defeat the Nexus HQ on Normal Difficulty.
  • Slaughter Rank: Bloodied (10 Points): Kill 200 enemies in Arena Mode.
  • Slaughter Rank: Impaler (10 Points): Kill 350 enemies in Arena Mode.
  • Savior’s Sword: (25 Points):Find Jesus’ hidden blade in story mode.
  • Nexus Victory (25 Points):Defeat the Nexus HQ on Hard Difficulty.
  • Slaughter Rank: Wargod (25 Points): Kill 600 enemies in Arena Mode.
  • Slaughter Rank: Psychopath (25 Points): Kill 1000 enemies in Arena Mode.
  • Slaughter Rank: Seas of Blood (25 Points): Kill 2000 enemies in Arena Mode.
  • Slaughter Rank: Impossible (50 Points): Kill 5000 enemies in Arena Mode.
  • Slaughter Rank: Greater than 9000 (50 Points): Kill 9001 enemies in Arena Mode.
  • Do What Comes Natural (100 Points): Defeat the Nexus HQ on Hard Difficulty without playing as Hank.
  • Slaughter Rank: Genocider (100 Points): Kill 53,594 enemies in Arena Mode (Pfffft Good Luck!)
  • Can You Hear Me Now (5 points): Listen to the secret tutorial text by staying in the room talking about the TAC-Bar.

Интересные факты

  • В греческой мифологии Деймос был олицетворением террора.
  • Деймос переводится как «страх» на английском языке.
  • В Безумии 5.5 и 6.5, он имеет меньше бинтов, чем Сэнфорд, но больше в Безумии 7.5 и Безумии 9.
  • До своей смерти в Безумии 9, Деймос был единственным главным героем, который получил мало ранений. Он только испытал небольшую рану на затылке после того, как пришел в сознание на летной вечеринке. Тем не менее, в Безумии 7.5 и последующих эпизодах, Деймос виден с большим и меньшим количеством повязок на голове по неизвестным причинам. Возможно, что между событиями, закончившимися в Безумии 6.5 и началом Безумия 7.5, произошел какой-то несчастный случай. Кринкельс сказал, что он может раскрыть эти события в другой анимации. Также очень возможно, что это было изначально, чтобы сделать его лучше, но Кринкельс может решил сделать это по другой причине.
  • В значительной степени подразумевается, что Деймос был бывшим членом A.A.H.W.
    • В Безумии 6.5 и 9 он примеряет некоторую одежду A.A.H.W., будучи нарядом агента и маской A.T.P.
    • В Безумии 10 его разыскиваемый плакат перечисляет одно из его преступлений как «предательство дела», а другой плакат прямо называет его предателем.
    • В Безумии 7.5 видно, как он вводит код для активации ворот. Поскольку эти ворота находились в объекте A.A.H.W., они поддерживает теорию о том, что он был бывшим членом организации: кроме того, он также показывает, что A.A.H.W. не мог удалить пароль из системы.
  • Деймос фактически зажигает свои сигареты с небольшим пламенем на большом пальце, которое можно увидеть в нескольких эпизодах. Это ляп, потому что Кринкельс никогда не включал зажигалки в серию: даже после того, как он реализовал зажигалки, он сохранил «пылающий палец» Деймоса в качестве Бегущего кляпа.
  • Можно отметить, что Деймосу, похоже, нравится M203. В Безумии 6.5 он приобрел один на полпути и использовал его для остальной анимации, а затем в Инциденте: 100A он приобрел AR-15 с приложением M203 и использовал его для остальной анимации.
  • Деймос никогда не взаимодействовал с Иисусом ни в канонической, ни в неканонической анимации.
  • Деймос (в Приключениях Деймоса), Солнце, Трикки, Иисус, Сэнфорд, Демон, Хэнк (в Безумии 6 и 7) и зомби (из Безумия 4) — единственные персонажи, у которых есть видимый рот.
  • Кринкельс сказал, что, Хэнк самый высокий, в то время как Деймос оказался самым низким.
Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *

Adblock
detector