Apparel

Companion perks

Name Companion Description Requirements Benefit Base ID
ALPHA Strike ALPHA Your giant robot companion is more than just a good friend, he’s also a surprising powerful weapon! Recruit ALPHA Unique dialogue options to instantly kill or cripple other characters.
Lambda Lambda Johnny Matheson Johnny Matheson has blessed you. Gain +10 Guns. Recruit Johnny Matheson or inform him to you attacked the Enclave Patriots +10 Guns
Nerd-Orable Kira Mann You’re a Nerd, and adorable. Gain +1 Charisma and +10 Speech. Pass a 7 Charisma check. +1 Charisma, +10 Speech, Unique dialogue options
Search and Mark B-6-RK While B-6-RK is a companion, unequipped chems, firearms, and ammunition within a short distance are highlighted when you zoom the camera. Recruit B-6-RK Chems, Firearms & Ammunition within a short distance are highlighted when you zoom in.
Sweet Talker Jenn Hail Your soothing words flow like honey, you Sweet Talker, you. Gain +1 Charisma. Pass a 7 Charisma check with Jenn Hail +1 Charisma, unique dialogue options
The Way Seer Ben Kurtz You seem to know things. Gain +1 Perception. Pass a 7 Perception and 6 Charisma check with Ben Kurtz +1 Perception

Сюжет Fallout New California

По сюжету действия разворачиваются в Сан-Бернардино, на окраинах пустыни Мохаве, за двадцать лет до развития сюжета New Vegas. Играть придется за жителя убежища 18 и только игрок решает каким ему быть с самых первых минут. Либо пойти по пути война и быть здоровым грозным верзилой, либо выбрать путь ученого и стать хилым ботаником. В этот момент можно прочувствовать уровень вариантивности, понять, что от выбора будет зависеть дальнейшее развитие сюжета. И от выбранного пути меняется не только парочка фраз, нет: меняются квесты, компаньоны, диалоги и даже билды прокачки.

В первые же часы игры, Курьера — а именно за его молодую версию мы и играем — приходится покинуть убежище 18. Но не по своей воле: убежище пытались захватить солдаты Анклава, что в конечном итоге привело в взрыву. Не спешите клеймить наш обзор на Fallout New California за спойлеры — это лишь завязка.

Оказавшись на пустошах со своими напарниками, Курьеру предстоит ввязаться в пылающий конфликт, разгоревшийся еще до его рождения. Чтобы завершить сюжетную линию, придется вступить в одну из фракций: Анклав, НКР, мафия Нью-Рино, клан Ши, рейдеры и супермутанты (не те невесть откуда взявшиеся болванчики из Fallout 3, а творения Мастера из первой игры). Каждая из сторон имеет свою сюжетную линию и уникальную концовку.

Благодаря этому New California и отличается от Fallout 3, где мир был поделен на черное и белое. Плохой Анклав, добрые ученые. Тут все иначе. Разработчики Калифорнии явно вдохновились примером старших братьев из Obsidian и прописали каждой фракции свою цель, амбиции и мотивацию. Никаких ярлыков. Вы сами вольны решать игроку, что хорошо, а что плохо. Чьи идеалы и цели достойны вашей помощи, а чьи — вашей пули.

Напарники

Также не стоит забывать про компаньонов. Каждый из них имеет свою историю, которую придется раскрыть: некоторые спутники просят помощи в определенные моменты. Выполнив их квесты, можно узнать предысторию напарника, его отношение к миру и фракциям.

Взять к примеру, напарника Бэна Куртца, который кровью убитых противников наносит узоры на свою броню. Он ненавидит бюрократов НКР. Люто ненавидит. Если вы будете гулять по республиканскому лагерю, то он постоянно будет предлагать вам подсыпать яд рад-скорпиона жителям в еду, или же дождаться, когда все солдаты пойдут спать, и перерезать им горло. Или взять умного супермутанта, который любит философствовать о смысле жизни. Послушаете его чуток и поймете, что он мечтает превратить все человечество в себе подобных. Такую детальную проработку можно наблюдать не только в напарниках, но и в сюжетных персонажах в целом.

Кира Манн

Помощница Кевина Россмана. Ненавидит Дженнифер, да и вообще не особенно любит людей — возможно, потому, что ее воспитывали жестокие родители.

Fallout: New California — это глобальная модификация для Fallout New Vegas, фактически отдельная игра, выполненная на её базе, и практически не связанная с событиями оригинала. Эта модификация вместе с тесно связанным с ней отсылками The Frontier, является своеобразной попыткой фанатов создать собственный, отличный канон.

Начало событий повествуют о событиях в 2260-м году, за двадцать лет до второй битвы на Дамбе Гувера. События закрутились вокруг Убежища 18, скрытого в горах Сан-Бернардино, в Калифорнии, возле озера Большое Медвежье. Где находятся зацепки к некому «проекту Бразилия», который заинтересовал остатки Анклава в Калифорнии, что вылилось в гражданскую войну, и вынуждает покинуть Убежище.

А там уже началась полноценная война. Войска НКР под командованием генерала Сильвермана вот уже пару десятилетий движутся с запада, подчиняя каждую область на своём пути и принося туда цивилизацию. А остатки от племён, банд и государств стекаются в старые урановые шахты Афины-Тек, объединяясь вокруг Альянса Рейдеров, во главе со старым Элсдрагоном. И всем так или иначе будет дело до выходцев из этого Убежища. Не считая того, что благородная воитильница Ши, Киева Наджима, далеко не так верна Элсдрагону, а за генералом присматривает сенатор ДюВилль, тесно связанный с семьёй Бишопов. И за всем этим стоят ещё более таинственные силы.

На текущий момент модификация вышла в официальный релиз.

Background

The NCRR is part of the NCR’s Public Network Restoration Project, an NCR program to restore and expand pre-war communication systems, along with its sister television network NCRBS and internet service NCR Online.

Hosted by Roger Moore from the Angel’s Boneyard, it serves as an (at least outwardly) objective source of current events, weather reports, and entertainment for NCR citizens across the Republic. While strongly biased toward NCR interests, the station could not outright considered a source of propaganda in the manner of its rival station, DETH 98.1, as due to its status as a member of the «free» NCR press it commonly reports on sensitive issues without the approval of NCR military or political interest. However, the station is not above occasionally hosting biased or false news segments at the interests of those who pay its funding.

The station’s tracks consist primarily of Cold War-themed folk, pop, and rock music from the 1940s through the 1960s, from holodisks and other formats recovered from regions such as the ruins of Santa Monica, New California, or car wrecks along Interstate 10.

Старое

Патч на 4 гигабайта

У Steam-версии Fallout New Vegas — следовательно, и у пираток — есть один суровый недостаток: игра видит только два гигабайта оперативной памяти вашего ПК. Новой Калифорнии этого недостаточно. Исправлять проблему мы будем с помощью модов.

Если у вас меньше четырех гигабайт оперативной памяти, Калифорния не запустится!

  1. Перейдите на страницу патчера на Нексусе. Откройте вкладку «Files», потом нажмите на «Manual Download».
  2. Загрузится архив. Распакуйте его в любое место на диске. Зайдите в получившуюся папку. Там будет файл «FalloutNVpatch.exe». Его нужно перенести в папку с игрой. Путь для лицензионки Стима такой: «Steam\steamapps\common\Fallout New Vegas enplczru».
  3. Когда файл окажется в папке с Вегаса, кликните по нему правой кнопкой мыши и выберите «Запустить от имени администратора».
  4. Вылезет черное окно. Просто нажмите на любую кнопку на клавиатуре — патч установлен!

Смена языка игры на английский

При первой установке стоит изменить язык Fallout New Vegas на английский (если вы играете через Steam). Вот, как это сделать:

  • Кликните по игре правой клавишей мыши;
  • Выберите «Свойства»;
  • Откройте вкладку «Язык»;
  • В выпадающем меню выберите «English (Английский)».

Зачем это делать? Проблема в том, что если Нью Вегас будет на русском, а сам мод на английском, то Калифорния может не запуститься.

Не беспокойтесь, это временно. Запустите игру, попадете в первую локацию — тогда вернете язык на русский. Заодно поставьте русификатор, чтобы текст в моде был переведен.

Сказка

Fallout: New California планировалось разделить на три части, но к 13 декабря 2013 года третья часть была отменена. Первый выпуск был выпущен 31 мая 2013 года, второй выпуск был выпущен 23 октября 2018 года. Существует 13 возможных концовок. Действие происходит в 2260 году, за 21 год до старта Fallout New Vegas .

Первый взнос

Действие первой части происходит в Убежище 18 возле гор Сан-Бернардино на перевале Сан-Бернардино-Кахон , после событий Fallout 2 . Игрок может выбрать быть воином или ученым. Выясняется, что один из видных членов Убежища является частью , после чего в Убежище вспыхивает гражданская война, и игрок может встать на сторону Анклава или защитить Убежище 18. Первая часть имеет около трех часов игры. игровой процесс и семь часов, включая весь разветвленный контент.

Вначале игрок выбирается на замену команде «Патриоты», в ночь финальной игры «Vault Ball» за кубок. Во время матча игрок может выбрать Захват (Путь Воина) или Уклонение (Путь Ученого). В зависимости от выбора, игрок становится следующим в кабинете тренера Брэгга (снасть), его хвалят за победу в игре и предлагают работу в хранилище безопасности или в лазарете хранилища (уклонение), когда он просыпается от травмы и проигрывает игру. , со сломанной ногой.

После взаимодействия с жителями игрок засыпает на нижних уровнях. Тем временем члены Патриотов, радикализованные Джоном Брэггом, которые, как выяснилось, являются членами Анклава вместе с его сестрой Чеви, новым начальником службы безопасности Убежища, начинают атаку, вызывая взрыв и обрушивая части нижних уровней.

Игрок просыпается и находит своих братьев и сестер мертвыми.

Второй взнос

Вторая часть, выпущенная 23 октября 2018 года, фокусируется на игроке, имеющем дело с тремя фракциями: Новой Калифорнийской Республикой, бандой рейдеров под названием Survivalists и остатками армии Мастера из оригинального Fallout .

A L P H A

Альфа — один из двух роботов, доступных в качестве соратника. Заполучить в команду ее может только игрок, который пошел по Пути Ученого и завершил мини-игру, требующую 75 очков науки в первом акте (что само по себе говорит, что заполучить Альфу смогут только персонажи, который сильно вкачивают интеллект).

Если данный робот находится в пати, то игрок может получить доступ к уникальным действиям: например, если во время диалога вы понимаете, что дело пахнет жареным, то можете приказать Альфе казнить обидчика.

Альфа может общаться только двоичным кодом. Подобную неразговорчивость она (может быть, он, но какая разница) компенсирует огромным количеством брони и здоровья — больше, чем у всех остальных спутников в Fallout New California. Идеально подойдет героям, ориентированным на науки: зачем прокачивать Speech, когда есть бот, который рвет недругов на куски?

Происхождение робота — загадка. Его нашли в груде хлама. Доктор Россман попытался его восстановить, но обнаружил, что источник питания поврежден. Шон починил его и перезаписал протоколы дроида, чтобы создать ролевую игру. Именно ее нужно пройти игроку, чтобы начать секретный квест Альфы.

Спросите у доктора Россмана, есть ли у него для вас еще задания. Тот даст вам ключи от верхних уровней и направит в лабораторию роботов. Там, в левой части локации, вы найдете неактивного B-6-RK рядом с терминалом.

Чтобы восстановить пса, нужно либо иметь 30 очков ремонта, либо «Droid Radio Unit» в инвентаре. Найти деталь можно в правой части локации, в кладовке на верхних уровнях. Она вшита в усилитель радиосигнала Джо Маршала. Просто выньте оттуда, что вам нужно — последствий не будет.

Когда пес отремонтирован, взломайте терминал. B-6-RK активируется, но не станет вашим напарником. Это произойдет лишь тогда, когда вы покинете убежите 18 через эти самые лаборатории.

Development

Project lead Brandan Lee of Radian-Helix Media, LLC was inspired by the games Fallout and Fallout 2 from Black Isle Studios. With the help of friends in the film, TV, radio, and live theatre industries, Lee set out to create a modification of Fallout 3 for people who appreciated the style of the original Black Isle games. Eventually, with the release of Fallout: New Vegas in 2010, the development of the mod was converted and moved into New Vegas‘ updated engine with help from Lead Programmer Rick Hukkanen. Lee states that he headed up a team of three people, with occasional community donations, who would spend four years creating the modification; eventually ending up with 13,000 lines of dialogue from twenty different actors and three hours of gameplay for the first installment alone. Lee christened the mod «Project Brazil» partly due to inspiration by the Terry Gilliam film Brazil , and as a nod to Black Isle Entertainment through the Irish myth of the mythological island of Brasil, although this would later be changed to New California.

Project Brazil‘​s first Instalment assets were created between December 2011 and May 2013. New California was then created from January 2015 to May 2018. Lee created a world space the size of that found in Bethesda’s Fallout 3 and wrote the dialogue in tandem with level and character design. Freddie Farnsworth joined in January 2013 as lead project technician; applying a global NavMesh, and re-rendering the level of detail mesh on a computer custom-built for the task. Although, as of 2018, most assets — especially those of Vault 18 — have been remade.

New California is no longer being developed as a multi-installment franchise and is instead a single, continuous gameplay experience. The mod is currently nearing the 1.0 release date and only the mod is technically completely playable with multiple endings and each player choice impacting the game world.

Unused Apparel

Cut Armor

Name DT Value Weight Notes Form ID
Advanced BOS Tesla armor 25 5200 40
Armageddon light guard helmet 3 800 4
Black lace casualwear 28 2
Bloody lab uniform 6 2
Brotherhood T-51b power armor 25 5200 40
Clear Sky armor V.2 20 1500 10
Mechwarrior neural suit 500 15
Merc maiden outfit 50 8
Merc maternity outfit 6 1
Mexican gunslinger outfit 2 6 2
Old cowboy outlaw 1 8 1
Prisoner garb 6 1
Ranger hat 50 3
Scientist outfit 8 2
Scout hat 50 3
Sexy business suit 8 1
Sharl’s power armor 26 6500 45
T-49XV power helmet 8 1300 5
T-49XV Tesla helmet 6 1300 5
T-51b power helmet 6 2000 4
Vault «Patriot» officer’s uniform 6 125 10 Energy Weapons +5
Water pouch backpack 100

Тропы и штампы, связанные с НКР[править]

  • Генерал Горлов/Генерал Потрошиллинг/Неопытный генерал — о генерале НКР Ли Оливере говорят разное, а истина — где-то посередине.
  • Из криминала в армию/Из силовиков в бандиты — среди уроженцев или солдат НКР имеются оба варианта.
  • Клингонское повышение — капитан Рональд Кёртис получил свои звание и должность начальника разведслужбы НКР после гибели предыдущего.
  • Крутой в пальто

    А Улисс ходит в шикарном пыльнике с гербом и без рукавов, и вам такой же даёт.

     — рейнджеры-ветераны НКР. И сам Курьер, в их броне или её вариантах.

  • Республиканская Империя.
  • Серо-серая мораль — конфликт между НКР и Городом Убежища. Обе стороны изображаются цивилизованными и мирными, но первые ведут агрессивную политику экспансии, а вторые — ксенофобы, ходящие на грани фашизма.
  • Шлем — это не круто — рейнджеры НКР носят неплохую броню, но шлему предпочитают крутую шляпу.
    • Впрочем, это что касается обыкновенных рейнджеров-патрульных и постовых. Элитные ветераны таки носят шлем, да такой крутой, прочный и стильный, что может уделать даже шлемы от Т-45d и T-51b.
    • Снайперы 1-го разведбатальона вместо шлемов носят красные береты, а у офицеров береты зелёные. Впрочем, пехотный шлем НКР защищает разве что от жары, а вот берет 1-го разведбата по своим свойствам является одним из лучших головных уборов в игре, так что ничего непрактичного в замене его на берет нет.

Legend

Legend
Damage: This information comes straight from the G.E.C.K. and shows the damage caused by a single click of the mouse/trigger. For most small guns, that is a single bullet, but for shotguns, it is a single shell (containing several small pellets), and for heavy weapons such as the ALPHA turbo laser it is a single beam. This stat is most useful for comparing semi-automatic weapons like rifles, where one can see the full damage caused by a single shot, regardless of how long it takes to load and fire the next one.
DPS: Damage per second; the maximum cyclic damage dealt in one second, expressed as rate of fire times damage. Weapons that require a reload every shot have damage per second shown including reload times, all others show sustained rates without reloads.
Ammo: The type of ammunition the weapon uses.
Weight: Weight value of the weapon that applies to encumbrance.
Value: Sale value of the weapon in bottlecaps.
Skill: The weapon skill and skill level required to use the weapon without penalty.
Strength: The Strength required to use the weapon without penalty.

Interactions with the player character

Fallout: New California

ALPHA is the most powerful companion in New California, with the highest armor and health stats among all of them. This makes him a tank capable of making up for a Science-oriented character’s likely lack of other skills, like Speech and combat abilities. ALPHA is only able to speak in binary, but this has no effect on regular companion control and can seemingly be perfectly understood by the Nerd Star Player.

Quests

Wait, We Have Robots?/A Roboto Mori: ALPHA can be rebooted by hacking the droid forcefield terminal with 75 Science and passing the «Cybershock Alpha» text adventure game before ending the Prequel. It can then be obtained from the Robotics Lab while escaping the vault during Live Free or Die or Failure Means Death.

Other interactions

  • If one was captured by the Raider Alliance and had ALPHA as a follower, he will be found once again broken in the Temple to the Thundergods. He must be repaired with a minimum of 60 Repair, 80 Science, 2 scrap electronics, and 3 scrap metal in order to be restored as a companion. He can then be taken as a continued companion regardless of which questline is followed.
  • If ALPHA is in the player’s party, special dialogue options given by ALPHA’s companion perk ALPHA Strike are available with certain characters, allowing ALPHA to instantly kill the speaking target for them, with the caveat of immediately initiating combat with whatever enemies remain. These targets include Vayger and Mandrake; for a full list of targets and conditions, see the perk page.
  • Several unique weapons, though usable by the player character, are intended for usage by ALPHA due to their heavy weight and/or other effects. These are the ALPHA turbo laser, the 88mm KwK 36 L/56, and the 40 MM anti aircraft cannon — the former two of which ALPHA already carries ammo for in his inventory; for the Turbo Laser, he carries 100 companion-only electron charge packs as well.
  • If dismissed, ALPHA will return to Black Bear Lodge.

Fallout: New Vegas

If ALPHA was brought as a companion to the final battle at Fort Daggerpoint, and the player chose to carry over into New Vegas, ALPHA can then be found among the junk piles at the Gibson scrap yard, but must be purchased from Old Lady Gibson (by buying the misc item «Robot ALPHA — scrapped») before it can be repaired. Once it is bought, the player character will need a minimum of 80 Repair, 100 Science, 2 scrap electronics, and 3 scrap metal in order to get ALPHA working again.

Once repaired, he will function as a companion, identically to how it did in New California. If dismissed, it will return to the Gibson scrap yard unless a different location is set as its «home» point.

История основания[править]

История НКР берёт своё начало из убежища 15, выходцы из которого нашли в Калифорнии безопасное место и озеленили его с помощью Г. Э. К. К.. В 2142 году они основали небольшую деревню, которая, благодаря плодородным землям, смогла обеспечить автономное существование его жителям. Потомок основателя, старейшина Арадеш, по мере роста влияния поселения развивал и его внутреннее устройство. К 2186 г. уже разросшаяся в полноценный город деревня объявляется столицей новосозданной республики, а Арадеш занимает должность президента. Благодаря удачному положению на карте и развитию послевоенной торговли, НКР безумными темпами набирает влияние в регионе. В 2196 году президентом избирается Танди, при которой развитие страны достигнет рекордных скоростей. Надо заметить что деревушка в свое время выжила благодаря Жителю Убежища.

Кто есть в игре?

Всего в игре восемь компаньонов: шесть людей и два робота. Почти все доступны как на пути ученого, так и на пути воина, если не указано иное.

  • A L P H A — мощный дроид, доступный только Ученому. Самый мощный компаньон по броне и HP.
  • B-6-RK — робо-пес, который раньше принадлежал Доктору Киото. Заполучить на Пути Воина может быть трудно.
  • Бен Куртц — артистичный житель Убежища 18, который отринул полное жестокости прошлое племенного воина. Получить этого парня в напарники в Fallout New California легко — не обижайте его, говорите вежливо, поинтересуйтесь его творчеством.
  • Эрик Кэмпбел — молодым разведчик Пустоши, который вовлечен в отношения со своей сестрой.
  • Джейми Кэмпбел — молодая и имеющая тягу к механике девушка-игрок в Vault-Ball.
  • Дженифер Хэйл — стеснительная дочь легендарного разведчика, которая хороша в стелсе и воровстве.
  • Джонни Мэтисон — агрессивный и туповатый игрок в Vault-Ball, который сидит на препаратах. Доступен на ранней стадии Пути Воина. Ученый может взять в напарники чуть позже.
  • Кира Манн — одаренная девушка-инженер, одержимая спасением потерянных родителей.

Также существует множество временных компаньонов Fallout New California. Они присоединяются во время определенных квестов. Задержать их подольше не получится.

General information

There are eight companion perks, one challenge perk, and 30 special perks. There are also four cut perks.

Companion perks, as their name suggests, are granted by one’s companions. Unlike companion perks in the base game, with the exception of B-6-RK’s Search and Mark, companion perks in New California are kept once given and the companion does not to be an active follower to keep the perk in effect.

Challenge perks are unlocked by fulfilling . Challenge tasks can be accessed from the Pip-Boy menu; on the ‘Misc’ page, accessible from the ‘Data’ section.

Special perks are granted from other sources, usually through actions in the game world. In New California, this primarily comes from completing quests.

Background

To the residents of Vault 18, ALPHA’s origin is a mystery. What they do know is that he was destroyed by the Survivalists near Union City, who then threw him out due to being unable to repair him. He was later found by Kevin Rossman, who recognized the model from an earlier attack on the Wasteland Scouts near Fort Daggerpoint by a similar model, bought him from a scavenger for «a few gallons of water and a whole stack of bottlecaps,» then took him back to Vault 18 and tried rebuilding him, only to give up when faced with heavy usage of non-standard and/or barely compatible parts from various different robots. It was then left to collect dust in the Robotics Lab for several years, until Shawn Star found a new purpose for him by repairing his hard drives and overwriting his boot-up protocols to house Shawn’s text adventure game, «Cybershock Alpha.»

In later investigations, vault robotics instructor Markus Evans discovered that he was powered by a set of mini plutonium cores connected by semi-organic fibers, which even appeared to be growing over time «like crystals on a cave wall.» He came to the conclusion that ALPHA was originally powered by a much larger energy source and its cores were merely for satellite power. However, he believed that one day, ALPHA’s cores would develop enough for it to reactivate.

The truth

The truth behind ALPHA is that he is simply one in a series of ALPHA droids, built and programmed by Vayger of the Unity to track down and recover the Father’s experimental Project Brazil subjects. However, ALPHA’s destruction, years of disrepair, and reprogramming have caused his original programming to become buried and corrupted, if not completely lost.

Cajon Pass individual locations

  • Altar of the Ghost
  • Anti-missile radar site A
  • Athens Highway

    • Athens Highway marker
    • I-15 — I-138 Black Bear junction
  • Arclight Factory
  • Arroyo

    • Arroyo — Big Mouth
    • Arroyo — dry river
    • Arroyo — raider patrols
    • Arroyo — Serpent’s Maw
    • Arroyo — Snake Bite Gulch
    • Fire Worshiper camp — sand bar
    • South arroyo
    • South wash canyon rockslide
  • Barstow
  • Barstow Mining Co.
  • Beggar’s Canyon

    Beggar’s Canyon campsite

  • Black Bear National Forest

    Fork’s cabin

  • Buried church
  • Cajon Bluff
  • Cajon Playa

    • Cajon Playa — North
    • Cajon Playa — South
  • Convenience store
  • Drake’s bridge
  • Drake’s Canyon
  • Drop Zone One
  • Drop Zone Two
  • Drop Zone Three
  • Drop Zone Four
  • Drop Zone Five
  • Euripides Power Relay Station
  • Fort Daggerpoint

    • Army admissions shipping office
    • Daggerpoint bomb crater
    • Daggerpoint cave
    • Daggerpoint main gate
    • Fort Daggerpoint airstrip
    • Fort Daggerpoint barracks
    • Military training camp
    • Old train tunnel shelter
  • Highway 173
  • Highway 189
  • Highway 330
  • Interstate 138 (I-138)

    • I-138 — I-15 beltway
    • I-138 sign
  • Interstate 15 (I-15)

    • I-138 — I-15 beltway
    • I-15 Cajon Pass bridge
    • I-15 — I-138 Black Bear junction
    • I-15 North
    • I-15 North bridge to Hesperia
    • I-15 North sign
    • I-15 on ramp to north bridge
    • I-15 radioactive crater
  • Interstate 18 (I-18)

    • I-15 — I-138 Black Bear junction
    • I-18 forest fork

      Fork’s cabin

    • I-18 merger
  • The Junction
  • Mormon Rocks
  • Nadesco trench
  • Odyssey

    • Castellanos’ shack
    • Decrepit «home»
    • Doc Isaak’s clinic
    • Gaff’s shack
    • Mayor McHenry’s shack
    • Odyssey armory
    • Odyssey common house
    • Odyssey gas station
    • Outhouse
    • Sewage tunnels
  • Onyx Point

    • Old Scout hideout
    • Vault 18

      • Coach Bragg’s Office
      • Vault 18 Atrium
      • Vault 18 Gymnasium and Arena
      • Vault 18 Hydroponics Lab
      • Vault 18 Lower Apartments
      • Vault 18 Reactors
      • Vault 18 Upper Apartments
      • Vault 18 Upper Level
  • Ooaxaca
  • Pinehaven

    • Barracks
    • Pinehaven trailers
    • Black Bear Lodge
    • Jack’s Gas Station
    • JCDenton Industries Road
    • Old trailer
    • Pinehaven hideout
    • Pinehaven Hospital
    • Pinehaven tunnel
  • Radar Point
  • Rice Army Airfield
  • Rockwell tunnel
  • Shower’s Box Canyon
  • South dunes
  • Triton’s Rest
  • Uncle Fig’s Scrapyard

    • Bunker
    • Vance family home
  • Wilderness cave
  • Wrecked sand crawler
  • Xiabula

Notes

  • Chevy is notably almost completely unaffected by Speech checks. While checks will still succeed with the appropriate skill level, she reacts in a manner as if the check had failed.
  • Before fighting Chevy, an 88mm cannon with only one shell will be found. This cannon can be used to one-shot Chevy, but if you can’t find it, you can try to stock up on AP 5mm or 5.56 bullets. These are crucial when fighting her. She is equipped with Enclave power armor and a unique and dangerously powerful plasma minigun. She doesn’t have a helmet, it will seem as if she is equipped with one, taking little to no damage to the head. Unlike John Bragg, she cannot be affected by Speech checks to bypass the fight or weaken her in any way. Psycho and Med-X can help this battle. Once you beat her, it’s best if you take the plasma minigun, making for an easier upcoming fight with John.

Interactions with the Player Character

Quests

Path of the Warrior

Rossman can be encountered in the Vault Atrium’s Computer Lab , and will express annoyance at being interrupted by the player. If the player has spoken to Chevy Bragg and joined Vault Security, they can inquire about joining the Wasteland Scouts and she will direct them to Rossman. If the player chooses respectful dialogue options and passes associated skill or stat checks associated with his question about tackling Johnny Matheson, Rossman will respect them and allow them to join the scouts, granting the Wasteland Scout perk. Beyond this he will dismiss the player character to let him get back to his work.

Path of the Scientist

Dr. Rossman is the attending «physician» brought in by Terra Mayson to handle the player’s broken leg from being tackled by Johnny Matheson will tend to the player as they up from unconsciousness then prompt them to follow him to the computer lab to rest while their broken leg heals. He will share a short conversation with Sarah Carter in the hallway to the Atrium.

Upon reaching the Computer Lab, Rossman tell the player to try to unlock Maria, and will hang about and can be given status updates on the player’s progress. The player can start the quest Wait, We Have Robots? by asking him if there is anything else to do, or ask him about joining the Wasteland Scouts. If respectful dialogue options are chosen, and the player chose the serious responses to his inquiries about the contents of the various data tiers of Maria, he will let them join and grant the Wasteland Scout Perk. If the player activates the Tier 4 Hologram, Rossman will express concern at the appearance of an Enclave Trooper and depart to warn and ready the other Wasteland Scouts, while urging the player to warn the Overseer, which will start the quest Off to See the Wizard if it has not been acquired.

Go to Bed

As the Vault Patriot Revolution begins, Rossman aids Vault Security and Eric Campbell in defending the upper apartments, using his huge hidden stash of weapons and ammo to arm the residents against the Enclave. He then detonates a breach through his apartment’s bathroom wall and reaches Hydroponics through a forgotten route connected to the lower cistern. He successfully stops the Patriot’s attempt to direct Reactor Exhaust into Hydroponics, unintentionally aiding the prep-state for Vault’s self-destruct. He also manages to slow the Patriot incursion into Hydroponics by detonating one of the entry doors, wrecking it and killing 3 Enclave Patriots. He uses the pipeworks to traverse through the warzone that is the Atrium, witnessing Johnny Matheson wrecking the Vault Security office before being captured by Chevy Bragg. Rossman manages to get to the Vault’s Upper Floor to unlock Chevy’s lockdown on the Vault’s Security Protectrons, but is caught by a single Patriot and fatally shot in the right lung before killing him.

Live Free or Die/Hell to Pay

Rossman will be found in the entrance hall of Vault 18, slumped against a cargo container with a lethal gunshot to the right lung. If the player is aligned to Vault Security, he will urge them to reactivate the Protectrons in the Robotics Lab to help fight the Patriots. With Guardian of Vault 18, Nerd Super Star or Wasteland Scout, he will grant the player the coordinates to the Pinehaven Safehouse, and with Nerd Super Star or Wasteland Scout, he will start the quest Little Yellow Bolts of Light. Rossman will die after the player travels further down the hallway.

If the player has aligned with the Enclave Patriots and completed Hell to Pay, they gain Born Soldier or Killer of Vault 18 options to execute Rossman. He will not fight back against the player.

NOTE: Later in the game you will find his hologram in an old vault near Xiabula, advising the California tribe & purifying water if playing the NCR quest line. Rossman’s Old Plasma Pistol XXAB4FEB is near the hologram projector in the old vault, along with some other fine loot. petergn

Background

The mod was initially supposed to release in an episodic format, with the first installment released on 31st May 2013, and the second on the 15th December in that same year. In the years that followed, the mod was reimagined as a single game, which was released to other modders in private beta in the Spring of 2018. On October 23, 2018, the complete mod (BETA 2.0 — Codename: Project Brazil) was released to the public to critical acclaim. Patches have continued to be uploaded since release and will continue to be released until the final version of the mod when development will permanently stop at 1.0.

Although technically a total-conversion mod, Fallout: New California works as a separate campaign from the base game; players select which game they wish to play when starting a new game. The mod features a standalone storyline set in 2260, 21 years before the events of New Vegas and 19 years after the events of Fallout 2. The player character takes on the role of the Star Player, an adopted resident of Vault 18. The game follows their journey through the vault and the wasteland of The Pass, still suffering from the events of Fallout 2, taking place several decades previously. Fallout: New California takes considerable inspiration from the classic Fallout games, sharing world space with both and placing a focus on player choice, with branching storylines and near-total player freedom.

Прокачка

Что также не мало важно, теперь все очки системы S.P.E.C.I.A.L. — это не просто различный набор цифр, улучшающий какие-то характеристики персонажа

Теперь от количества очков зависят некоторые диалоги, каждый параметр открывает возможность ответа в разговоре: именно так все было в старых частях, New Vegas — даже в третьем Fallout данная система хоть как-то работала. Но в четвертом все свелось к возможности пошутить или переубедить кого-нибудь пару раз за игру.

Например, героя с высоким интеллектом не получится обмануть. Прокачали восприятие? Будете подмечать некоторые мелочи в диалогах. Если же вы предпочитаете силовой подход, то сможете запугивать оппонентов.

Перечислить все подобные ситуации в обзоре на Fallout New California невозможно, да и зачем? От вашего билда будет зависеть и стиль прохождения, и варианты решения возникающих проблем. И все это вам предстоит выяснить самостоятельно. Это ли не главное?

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *

Adblock
detector