Слив скачать плагин admincmdsplus ⚜️ [1.8 — 1.16+] ⚡️ новые команды для админов ⚡️ v1.3.4

API additions

EssentialsX 2.18.0 comes with various API additions for plugins that integrate with EssentialsX.

New API, and deprecation notice

As part of our effort to switch to async chunk loading, the and classes has been deprecated. These APIs rely on synchronous chunk loads and can pause the main thread. If you’d like to continue using EssentialsX’s teleport handling in your plugin, you should switch to and , which use async chunk loading when run on Paper 1.13+.

New and improved events

now has a enum ()

now exposes the mute reason and timestamp ()

You can now access the reason for a player’s mute using . You can also access the timestamp at which their mute will be lifted using (if the mute is permanent, this will return an empty ).

New teleport warmup and pre-teleport events ()

You can now intercept EssentialsX teleports using the to listen before the teleport warmup starts, and to listen after the warmup and immediately before the teleport commences. You can also alter the warmup delay or even cancel the teleport using these events.

New event for teleporting to homes ()

You can also now use the to intercept a player attempting to teleport to their home. This event is useful as it allows you to filter and cancel attempts to teleport to homes based on the home name, unlike .

New ()

You can block a player from redeeming a kit using the new , which is fired when a kit is being expanded for a player. You can also view the contents of the kit in the EssentialsX item meta format.

New pre-send and delivered private message events (, )

You can now intercept private messages before they’re delivered or block certain private messages using the . This allows you to add custom filters in your plugin.

You can also listen for successfully-delivered private messages using the , which allows you to add custom notification effects like sounds or particles.

Event for filtering random teleport destinations ()

You can listen to to intercept random teleports. This is useful if you maintain a land claiming plugin, and don’t want players to be able to random teleport into towns or private builds.

— and -based economy methods ()

The API now has methods to access the economy using player UUIDs and instances, and the previous -based methods have been deprecated. This does not currently affect Vault, however a new Vault provider is planned in the future.

s can now support ()

If you use the to add custom items to the items database, you can now implement the method to store these items when users run to create a kit.

Основные команды плагина ServerSystem:

/back — возвращает на предыдущее место.

/baltop — показывает топ наибольшего баланса среди игроков.

/ban — ограничивает доступ к серверу определённому игроку.

/broadcast — пишет определённое сообщение всем игрокам.

/burn — поджигает определённого игрока.

/checkgamemode — показывает игровой определённого игрока.

/clearchat — очищает весь чат.

/clearenderchest — очищает эндер-сундук определённого игрока.

/clearinventory — очищает весь инвентарь определённого игрока.

/commandspy — посмотреть всё то, что пишет определённый игрок.

/createkit — создаёт новый набор предметов.

/day — устанавливает день в определённом мире.

/delkit — удаляет определённый набор предметов.

/delhome — удаляет определённую точку дома.

/delwarp — удаляет определённый варп.

/disenchant — убирает зачарования определённого предмета.

/disposal — удаляет определённый предмет.

/economy — открывает меню управления экономикой среди игроков.

/editschild — редактирует созданную табличку.

/enderchest — открывает эндер-сундук.

/extinguish — тушит определённого игрока.

/feed — восстанавливает полосу голода.

/fly — включает/выключает режим полёта.

/gamemode — устанавливает игровой режим.

/gms — устанавливает игровой режим выживания.

/gmc — устанавливает игровой режим творчества.

/gmsp — устанавливает игровой режим наблюдателя

/gma — устанавливает игровой режим приключения.

/god — включает/выключает режим Бога.

/hat — надевает предмет на голову, держащийся в руке.

/heal — восстанавливает полосу здоровья.

/home — телепортирует на точку дома.

/invsee — просматривает инвентарь определённого игрока.

/ip — показывает IP-адрес определённого игрока.

/kick — выгоняет определённого игрока с сервера.

/kickall — выгоняет всех игроков с сервера.

/kit — открывает меню выбора набора предметов.

/lag — показывает расширенную статистику сервера.

/maintenance — переключает сервер в режим обслуживания.

/money — проверяет баланс.

/msg — отправляет личное сообщение определённому игроку.

/mute — ограничивает доступ к чату определённому игроку.

/night — устанавливает ночь в определённом мире.

/noon — устанавливает полдень в определённом мире.

/pay — передаёт игровую валюту определённому игроку.

/ping — показывает задержку между сервером и провайдером.

/rain — устанавливает дождливую погоду в определённом мире.

/repair — чинит предмет, держащийся в руке.

/rename — переименовывает предмет, держащийся в руке.

/reply — быстро отвечает последнему игроку, писавший в личные сообщения.

/restart — перезагружает сервер.

/rules — показывает правила сервера.

/serversystem — открывает меню команд плагина.

/sethome — устанавливает новую точку дома.

/setspawn — устанавливает точку возрождения.

/setwarp — устанавливает новый варп.

/sign — подписывает предмет, держащийся в руке.

/skull — получает голову определённого игрока.

/smelt — переплавляет руду, минуя печь.

/spawn — телепортирует на точку возрождения.

/speed — устанавливает скорость ходьбы/полёта.

/stack — дюпает предмет, держащийся в руке в количестве 64 штуки.

/sudo — позволяет отправлять сообщения или написать команду в чат.

/suicide — совершает самоубийство.

/sun — устанавливает солнечную погоду в определённом мире.

/teamchat — отправляет личное сообщение в командный чат.

/time — показывает сколько время.

/tp — телепортирует к определённому игроку.

/tpa — отправляет запрос на телепортацию к определённому игроку.

/tpaccept — принимает запрос на телепортацию.

/tpahere — отправляет запрос на телепортацию определённого игрока к Вам.

/tpall — телепортирует всех игроков сервера к Вам.

/tpdeny — отклоняет запрос на телепортацию

/tphere — телепортирует определённого игрока к Вам.

/tpo — принудительно телепортирует определённого игрока к другому игроку.

/tpohere — принудительно телепортирует определённого игрока к Вам.

/tppos — телепортирует на определённые точки координат.

/tptoggle — переключает доступ к командам телепортации.

/unban — снимает блокировку доступа к серверу определённому игроку.

/unmute — снимает блокировку чата определённому игроку.

/unsign — удаляет подпись предмета, держащийся в руке.

/vanish — включает/выключает режим невидимки.

/warp — показывает список созданных варпов.

/workbench — открывает верстак.

/weather — открывает меню выбора погоды.

/noafk — открывает меню управления AFK-игроков.

/convertfromessentials — конвертирует настройки с плагина Essentials (если имелся до этого).

Move commands

Command Options Example
/admin move player position /admin move player position tyrsis 0 0 0 — This moves a player ‘tyrsis’ to position 0 0 0.
/admin move player to (distance) /admin move player to tyrsis vicious 500 — This moves player ‘tyrsis’ near player ‘vicious’ within 500m. Please note that player ‘tyrsis’ must be in a space suit for this to work (out of cockpit).
/admin move area to position /admin move area to position 10000 10000 10000 20000 20000 20000 5000 — This would move all ships and stations that are within 5000m of (10000,10000,10000) and move them towards (20000,20000,20000) relative to where they were before they were moved in relation to the original point. So if a ship was 100m from (10000,10000,10000) they would be 100m from (20000,20000,20000) after the move.
/admin move area towards /admin move area towards 20000 0 0 0 0 0 5000 1000 — This command would move all ships within 1000m of point (20000,0,0) towards (0,0,0) and move them 5000m. So a ship at (20000,0,0) would be moved to (15000,0,0).

Changes for developers

Starting with 2.19.0, EssentialsX now has a dedicated Maven repository. To depend on snapshots, you’ll need to update your build scripts to use the URL , or for releases you’ll need to use the URL . New builds and releases will no longer be available from the old repository, so you’ll need to update to use new APIs.

Please bear in mind that although these Javadocs cover the entire plugin, many classes are internal and subject to change. We recommend only using classes inside the , and packages where possible, as these are designated API and unlikely to break between versions (though parts of legacy APIs in the and packages could still break in future 2.x versions).

You can now resolve case-sensitive item names in your plugins’ s. If your plugin does not already lowercase entries, you may need to update your plugin to handle mixed-case item names.

EssentialsX now exposes the system as an API service. You can obtain an instance of this and use it like so:

final BalanceTop baltop = Bukkit.getServicesManager().load(BalanceTop.class);
baltop.calculateBalanceTopMapAsync().thenAccept(finish -> {
        processCache(baltop.getBalanceTopCache());
});

EssentialsX’s economy integrations have been rewritten from scratch. This aims to improve compatibility with problematic plugins such as Towny. If your plugin integrates with EssentialsX’s economy directly or via Vault, please test your plugin with EssentialsX 2.19.0 to ensure that users do not lose any data when they update.

If you maintain a plugin that hooks into EssentialsX’s configuration or data code, beware that many legacy config methods and classes may have been deprecated and/or removed. You should use proper EssentialsX APIs instead of hooking directly into the configuration where possible.

Old system support

EssentialsAntiBuild still supports the old EssProtect blacklist system syntax, where you list types of blocks to be blocked server wide.

This system allows you to list items by id or name with the following config settings:

 blacklist:

   # Which blocks should people be prevented from placing
   placement: 10,11,46,327

   # Which items should people be prevented from using
   usage: 327

   # Which blocks should people be prevented from breaking
   break:

   # Which blocks should not be pushed by pistons
   piston:

You can exempt players from these limits by using the following permissions:

 essentials.protect.exemptplacement
 essentials.protect.exemptusage
 essentials.protect.exemptbreak

Automated Restart with Notifications

This option allows you to schedule automated restarts of your server. Sadly the game is not memory leak proof, and a quick restart can fix a lot of issues. This option also comes with the ability to notify your users of impending restarts at timed intervals.

Options:

  • RestartEnabled — This allows you to turn Restart off or on
  • RestartAddedProcesses — This is a multline field that allows you to run things in between restarts. Each line is a separate process in the restart batch file.
  • RestartItems — These items allow you to define notifications that occur before a restart happens. You set a message, you set the minutes before restart the message will be shown, and you can force a save or stop all ships. They are defined as followed:
    • Message — This is the message that will be broadcasted to all users
    • MinutesBeforeRestart — This is the amount of time before a restart that this message is sent
    • Save — This option allows you to force a save
    • StopAllShips — This option allows you to forcefully stop all ships that are not piloted
  • RestartTimeItems — These items allow you to define a time of day of when you’d like a restart to take place. They are defined as followed:
    • Enabled — Enable / Disable this restart time item
    • RestartTime — 24 hour time of day when this restart should occur

Note that this feature restarts SESE only. For your server to restart completely, SESE should be launched with the autostart parameter, as follows:

c:\PathToSpaceEngineers\SEServerExtender.exe autostart instance=»instance name»

Signs

See also: Sign Tutorial

Essentials signs can be used to allow players to spawn kits that they would not normally have access too. This can be controlled in two ways.

If you do not normally allow players access to /kit, you can assign players permissions for each kit you would like to allow players access, and make a simple /kitname sign.

If you normally allow players to spawn kits with /kit, you can utilize the 3rd line of the kit sign to white list a permission group, or simply give everyone access to the kit via this sign.

The 4th line is reserved for costs, and can be used to limit the sign to a set number of uses, or charge the user via items or account balance.

Важные сервисные плагины

AuthMe Reloaded

AuthMe Reloaded – распространенный плагин для авторизации в игре. Он не позволит выполнить в игре какие-либо действия, если пользователь не вошел в систему. За каждым игроком с уникальным именем пользователя закреплен его инвентарь, местоположение и настройки (статус, права на территорию и т.д.). Наверное, один из важнейших плагинов для любого сервера. 

Версия игры: до 1.13 включительно

  • Скачать для Bukkit
  • Скачать для Spigot

Поясненение: Spigot и Bukkit – это программное обеспечение, которое позволяет расширять возможности ванильной версии Minecraft. Подобных программ много, но мы расскажем про плагины только для двух самых используемых систем при создании пользовательских миров.

LuckPerms

Плагин выдачи прав на сервере Minecraft. Дает возможность администраторам контролировать, какие возможности имеют игроки, позволяет создавать группы и выдавать права (как по отдельности, так и группам). Также подойдет для проектов, в которых у геймеров есть разные уровни доступа. Прост в использовании и универсален для разных платформ.

Версия игры: до 1.16 включительно

Скачать LuckPerms (версии для разных видов серверов)

WorldEdit

WorldEdit – простой внутриигровой редактор мира. Плагин позволяет совершать следующие действия без приостановки работы сервера: видоизменять ландшафт различными инструментами, добавлять/удалять большое количество блоков, перемещать целые зоны по миру, создавать резервные копии отдельных участков и ликвидировать последствия действий гриферов. Поддерживает как онлайн, так и одиночную версию игры.

Версия игры: до 1.16 включительно

От 4 Гб ОЗУ, от 80 Гб на скоростном NVMe и стабильные 200 Мбит/сек

Узнать подробнее

EssentialsX

EssentialsX – этот плагин добавляет в игру более 130 команд. Команды, прописанные в плагине, упрощают модерирование сервера и позволяют быстро вносить изменения (от изменения погоды до генерации деревьев перед собой). Это же плагин позволяет телепортировать игроков по миру, перемещаться к ним или закидывать кого-то в случайную точку карты.

Версия игры: до 1.16 включительно

Скачать EssentialsX 

Automated Backup

This is an option that all administrators should use. It will automatically backup your world save files in a backup directory. It will also compress them down so they don’t take up too much room. And lastly this option will also cleanup old backups.

Options:

  • BackupEnabled — This allows you to turn Backup off or on
  • BackupCleanup — This allows you to turn Cleaning up of the backups off or on
  • BackupCleanupTime — The amount of time, in days, that a backup will last before cleaned up
  • BackupCreateSubdirectories — This option forces the backup to put a separate backup in a new directory each time it occurs
  • BackupAsteroids — Enabling this option will make the backup process include asteroids in the backup file. If disabled, the .vx2 files will not be saved.
  • BackupItems — This is where you define when you want a backup to occur. You specify the hour and minute of the day you wish the backup to happen. Items are defined as follows:
    • Enabled — Enable / Disable this backup item
    • Hour — The hour to run this item in the range between 0-23. If you specify -1 for this option it will run every hour
    • Minute — The minute to run this item in the range between 0-59.
  • BackupDateFormat — This allows you to set a custom date format for backup filenames.

Конфиг плагина ServerSystem:

metrics: true

console: «Console»

messagebyitembreak: false

fly:

  stopwhenhit: false

  disablewhenhit: false

worldChange:

  resetgamemode: false

  resetfly: false

  resetgod: false

afksystem: true

afktime: «5»

afkkick: «10»

setplayerlistname: true

afkoptions:

  blockspawners: false

  blockexpchange: true

  blockitempickupdrop: true

  blockfishing: false

  blockbreaking: false

betterafkscheduler: true

deactivateentitycollision: true

kit:

  giveonfirstspawn: false

  givenkit: «starter»

teleportation:

  spawn:

    delay: 3

    enabledelay: true

  tpa:

    delay: 3

    enabledelay: true

  home:

    delay: 3

    enabledelay: true

  warp:

    delay: 3

    enabledelay: true

economy:

  enabled: true

  createaccountonjoin: false

  hookintovault: true

  startingmoney: «1000.0»

  displayformat: «<MONEY><CURRENCY>»

  moneyformat: «<FIRST><SEPARATOR><LAST>»

  separator: «,»

  currency:

    singular: «$»

    plural: «$»

  thousand: «.»

bansystem:

  enabled: true

  dateformat: «<DAY>.<MONTH>.<YEAR> <HOUR>:<MINUTE>»

spawn:

  tp: true

  firstlogintp: true

  respawn: true

  forceRespawn: false

chat:

  active: false

  format: «<prefix><player><suffix> &8>> &7<message>»

#This will NOT deactivate the «module», e.g. the bansystem will STILL BE ACTIVE!

#Only the commands will be swapped!

swapCommands:

  enabled: false

  example:

    fromplugin: «ServerSystem»

    toplugin: «BanSystem»

    tocommand: «example»

  example2:

    fromplugin: «examplePlugin»

    toplugin: «example2Plugin»

    tocommand: «example3»

  example3:

    fromplugin: «SomeExamplePluginAgain»

    toplugin: «ServerSystem»

    tocommand: «example3»

#This will NOT deactivate the «module», e.g. the bansystem will STILL BE ACTIVE!

#This will also NOT deactivate the whole «command group», e.g. ‘r’ will NOT DEACTIVATE ‘reply’

deactivatedcommands:

  enabled: false

  example: «ServerSystem»

  example1: «ServerSystem»

  example2: «ServerSystem»

updates:

  check: true

  autoUpdate: true

  notifyOnJoin: false

no-redstone: false

mysql:

  use: false

  hostname: «127.0.0.1»

  port: «3306»

  username: «root»

  password: «123456»

  database: «ServerSystem»

  economy:

    enabled: true

    servername: «global»

  bansystem: true

postgresql:

  use: false

  hostname: «127.0.0.1»

  port: «5432»

  username: «postgres»

  password: «123456»

  database: «ServerSystem»

  economy:

    enabled: true

    servername: «global»

  bansystem: true

mongodb:

  use: false

  hostname: «127.0.0.1»

  port: «27017»

  username: «admin»

  password: «123456»

  database: «ServerSystem»

  economy:

    enabled: true

    servername: «global»

  bansystem: true

nitrite:

  use: false

  economy: true

  bansystem: true

sqlite:

  use: true

  economy: true

  bansystem: true

h2:

  use: false

  economy: true

  bansystem: true

#Do NOT change this!

version: «6.1»

Плагины для работы «под капотом» сервера

ClearLag

Плагин разработан для устранения лагов и оптимизации нагрузки, чтобы повысить общую производительность. Важная фича плагина – возможность удаления выброшенных на землю предметов (вручную или спустя какое-то время). Плагин включает в себя инструменты для диагностики провисаний и позволяет уменьшить потребление ресурсов машины, на которой запущен ваш игровой мир.

  • Скачать ClearLag для Bukkit (версия 1.15 и ниже)
  • Скачать ClearLag для Spigot (версия 1.14 и ниже)

AutoSaveWorld

Несмотря на название, заявляющее одну функцию, этот плагин является многофункциональным. С его помощью можно не только создать резервные копии мира, но и очистить кэш плагинов. Тут же можно быстро перезапустить серверы при падении или задать периодичность его перезагрузки, чтобы обеспечить стабильную работу.

Версия игры: до 1.12 включительно

Скачать AutoSaveWorld 

Multiverse-Core

Multiverse-Core позволяет в одном пространстве осуществлять управление сразу несколькими онлайн-серверами как на макроуровне (создавать, глобально редактировать, менять режим игр), так и на микроуровне (узнать, на каком сервере нужный пользователь, и поместить его между мирами). Подходит продвинутым пользователям, которые хотят запустить на своей машине сразу несколько миров.

  • Скачать для Bukkit (1.15 и ниже)
  • Скачать для Spigot (1.14 и ниже)

ChatEx

ChatEx – простой плагин для контроля за чатом в игре. Можно подключать АнтиСпам и блокировать нежелательный контент в чате. Например, сообщения от определенного пользователя или сообщения с рекламной ссылкой. При необходимости можно просто очистить весь чат.

Версия игры: до 1.16 включительно

Ссылка на ChatEx 

Экономика (Права и команды на экономику)

Команда Права Описание права
/balance  – essentials.balance Разрешить доступ к команде /balance
 – essentials.balance.others Позволяет увидеть баланс других игроков
/balancetop  – essentials.balancetop Разрешить доступ к команде /balancetop
/eco  – essentials.eco Разрешить доступ к команде /eco
 – essentials.eco.loan Позволяет игроку иметь отрицательный баланс
/pay  – essentials.pay Разрешить доступ к команде /pay
/sell  – essentials.sell Разрешить доступ к команде /sell
/setworth  – essentials.setworth Разрешить доступ к команде /setworth
/worth  – essentials.worth Разрешить доступ к команде /worth

Chat Based Settings

All settings are set through the UI, but settings can also be done via chat. Please use the command ‘/admin settings’ to set settings. You can set settings using the set subcommand. You can modify arrays by using the add or remove command. You set sub settings items using the set command as well, examples:

List Examples

  • /admin settings — this list all the available settings
  • /admin settings BackupItems — This lists all the backupitems defined on the server
  • /admin settings BackupEnabled — This lists if backups are enabled.
  • /admin settings — This lists the value for replace with any available setting

Set Examples

  • /admin settings BackupCleanupTime set 5 — This sets the option BackupCleanupTime to 5
  • /admin settings BackupItems.1.Enabled set true — This enables backupitem #1 to enabled. (Backupitems can have — multiple items defined for them, each item is an item in the list of BackupItems)

Add Examples

  • /admin settings BackupItems add — This adds a new default item to backup items
  • /admin settings InformationItems add — This adds a new default information item to the information item list

Remove Example

  • /admin settings BackupItems remove 0 — This removes the item at position 0 from the BackupItems list
  • /admin settings InformationItems remove 1 — This removes the item at position 1 from the InformationItems list

Advanced Grid Scan

We have added an advanced grid scanning function. This obsoletes the /admin scan cleanup, and replaces it with a more sane version of that. The commands are:

/admin scan grids
/admin delete grids (uses the results from scan and just applies a delete)

If you run the scan by itself, it returns all ships. You then apply filters to the scan to weed out ships until you get a list of ships you want.

Filters

  • terminal — The grid must contain a terminal block. These are blocks that can have ownership for example, cockpit.
  • noterminal — The grid must contain NO terminal blocks.
  • functional — The grid must contain a functional block. These are blocks that can be enabled / disabled. They are also terminal blocks.
  • nofunctional — The grid must contain NO functional blocks.
  • ownership — The grid must have at least one block owned by a player. This implies terminal, but also requires that the terminal be owned.
  • noownership — The grid must have NO blocks owned by a player.
  • power — The grid must have a valid power source. Valid power source is defined as an enabled reactor with uranium in it, a battery with a charge, or a solar panel.
  • nopower — The grid must NOT have a valid power source.
  • online — The owner of the grid must be online
  • notonline — The owner of the grid must not be online

Options

These options can have fields with spaces in it, but if there are spaces, the entire option must be enclosed in quotes, for example: «hasdisplayname:Respawn Ship:exact»

  • hasdisplayname:(name of ship):(exact) — This option allows you to filter by the name of a ship. If you want to sort by a ship that has a space in it’s name, please enclose the whole option in quotes. Using the «exact» option also makes sure that it matches the name exactly. Without the exact option a partial match can occur.

  • hascustomname:(custom name of block):(exact) — This option allows you to filter by the custom name set on a block (ie beacons). If the custom name has spaces in it, please enclose the whole option in quotes. Without the exact qualifier, partial matching occurs.

  • ownedby:(name of player) — This option allows you to filter by owner of the ship.

  • includesblocksubtype:(block subtype name):(count) — This option allows you to filter ships by ensuring the ship has the block you specify here. The count lets you filter even further by ensuring the ship has multiple of that block. For example if you want to find ships that have more than 25 drills on it, you’d specify: includesblocksubtype:Drill:26 — This scans for all ships that has 26 or more drills on it.

  • excludesblocksubtype:(block subtype name):(count) — This option is the reverse of the last and filters ships if they do not have the block specified here. Count allows you to filter further by specifying that the ship must have less than count blocks.

  • includesblocktype:(block type name):(count) — This option allows you to filter ships by ensuring the ship has the blocktype you have here (different than subtype). The counts lets you filter even further.

  • excludesblocktype:(block type name):(count) — This option is the reverse of the last option and filters ships if they do not have the block specified here.

  • blockcount:(number of blocks) — This option allows you to filter ships that contain at least blockcount of blocks. For example blockcount:5 will return all ships with 5 or more blocks.

  • blockcountlessthan:(number of blocks) — This option is the reverse of the less, and filters ships that have less than the value specified for this option. For example blockcountlessthan:5 returns all grids with 4 or less blocks.

  • blocksize:(large, small, station, largeship) — This option allows you to filter grids depending on size of the grid

Examples

  • /admin scan grids — Returns all grids
  • /admin scan grids noterminal — Returns all grids without terminal blocks
  • /admin scan grids noownership — Returns all grids without any owned blocks
  • /admin scan grids nopower — Returns all grids without any viable power
  • /admin scan grids «hasdisplayname:Respawnship:exact» — Returns all grids with the displayname ‘Respawnship’
  • /admin scan grids ownedby:tyrsis — Returns all grids owned by the player ‘tyrsis’
  • /admin scan grids includesblocksubtype:Drill:26 — Returns all grids that have more than 25 drills.
  • /admin scan grids excludesblocksubtype:Beacon:1 — Returns all grids that do not have at least 1 beacon.

Pack Planets

This packs planets into the world loading. Since planet data is very large, this is only recommended with optimal compression level.

Having async join enabled is also recommended when using this option.

Packing Planets will greatly decrease of loading time for large planet files when used this way and makes joining a server a lot smoother for the players

Setup

  • Name: Command name
  • Interval: The frequency/time, depending on trigger, the command will run at. Formatted as HH:MM:SS.
  • Add: Add auto command to list
Triggers

Basic triggers for auto commands.

Disabled: Disables a given command.

OnStart: Triggers once after start.

SimSpeed: This trigger will run immediately when SimSpeed drops below what you set in «ratio» then checks every «interval»

Vote: Triggered only by vote using «!vote» command

Timed: Triggers every X Minutes/Hours set at the «Interval» after the server comes online or after the command was created

Scheduled: Triggered by «Scheduled» and does a check every set time («Interval»).

PlayerCount: Triggered by set number of players then checks every «Interval»

GridCount: Triggered by set grid number then checks every «Interval»

Schedule

Allows for commands to be run on a fixed schedule. Must use «Scheduled» as trigger.

Day of Week: Allows for selection of each day of the week and «All». Does not currently allow for multiple selections.

Set «Interval» to time the auto command will run. Formatted as HH:MM:SS, in 24 hour time «13:00:00» for 1 pm. Time is based on server time. Note: must be set to 00:00:00 for interval-based commands.

Operators/Compare

Operators for auto commands

LessThan, Equals, and GreaterThan are use with the triggers; «SimSpeed», «PlayerCount» and «GridCount»

Ratio/Count

TriggerCount: used with the triggers; «PlayerCount» and «GridCount»

TriggerRatio: used with the the triggers; «Vote» and «SimSpeed». 0.1 = 10% and 1 = 100%

Steps

Pulls up a list of current steps in the collection. Steps can be edited by clicking on them, removed or new steps added. Note, steps must be written in order of operation and can not be reordered.

Command: The command to be run. Use torch commands with the same syntax as if they are run within the game. !notify «Restart in 1 minutes» 10000

Delay: The delay AFTER the current step and before the next step will run. Formatted as HH:MM:SS.

Add: Adds step to collection list.

Remove: Removes selected step.

Essentials.cfg

If you have a hosted server without access to the GUI, you can add Auto Commands to your Essentials.Cfg.
However, as with all Torch configurations, you should only edit the configuration files as a last resort.

The following code with need to be placed within the section of the Essentials.cfg.

  1. Denotes the start the Auto Command section. This MUST be ahead of all following code.
  2. Denotes the start of a new command.
  3. Use this to set the trigger for the command.
  4. Set this operator to your preference for the triggers that supports it.

Config Syntax

The config syntax for kit’s is fairly simple:

kits:
  <kit name>:
    delay: <delay between usage>
    items:
      - <item number> <amount> <meta>
      - <item number> <amount> <meta>

See also: Item Meta

Example

kits:
  tools:
    delay: 10
    items:
      - 272 1
      - 273 1
      - 274 1
      - 275 1
  dtools:
    delay: 600
    items:
      - 277 1 digspeed:3 name:Dwarf lore:Diggy|Diggy|Hole
      - 278 1 efficiency:1 durability:1 fortune:1 name:&4Gigadrill lore:The_drill_that_&npierces|the_heavens
      - 279:780 1
      - $500
  tophat:
    delay: 600
    items:
      - 298 1 color:255,255,255 name:Top_Hat lore:Good_day,_Good_day
  color:
    delay: 6000
    items:
      - 387 1 title:&4Book_&9o_&6Colors author:KHobbits lore:Ingame_color_codes book:Colors

The ‘dtools’ kit would give the user items with the id ‘277’, ‘278’ and ‘279’ which refer to 3 types of diamond tools. This command could be used every 600 seconds. Two of these items would be enchanted with special names and lore, while the other would be half used (data/damage value of 780). It also gives you $500 eco currency to use.

The ‘color’ kit would give the player a written book. This book would pull data from the ‘colors’ chapter of book.txt, which by default contains a list of color codes.

You can also use like {USERNAME} in kit meta data.

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *

Adblock
detector